Forum > Off-Zone

Waarom wil iedereen DJ worden

(122 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
6-4-2005 16:24
Bij mij is het allemaal gekomen door 1 PAR-36 wink ;) laugh :D Ik ging altijd maar verder, en altijd maar meer totdat ik eigenlijk besefte dat dit echt wel mijn ding was! Ik steel ook graag de show overal,.. dit is misschien een slechte karaktertrek, maar ik hou van publieke aandacht (de rest van mijn hobby's hebben daar ook iets mee te maken (ik speel toneel, woord enz...) Dus bij mij is het ook misschien wel een beetje de drang naar aandacht en de drang om iets te bieden van jezelf aan het publiek. En veel mensen vinden dat blijkbaar goed, dus ik doe rustig verder met wat ik bezig ben wink ;) Ik denk dat VEEL dj's zo redeneren, NIEMAND blijft graag voor de kat, de hond en zijn ouders draaien wink ;)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-4-2005 16:24
Ik denk nog steeds dat dit een soort "hype" is. Iedereen ziet op tv die dj's ,en willen zelf ook een draaitafel. Ik ken mensen die net begonnen zijn ,een setje aan hebben geschaft met tafels en een mixer ,en er toen achter kwamen dat je platen niet zo makkelijk kunt kopieren als cd's ,en dat het een hoop geld kost (met als gevolg ,hup het hele gedoe weer de deur uit en 2 cdspelers om vervolgens kazaa leeg te trekken) angry Dat zegt genoeg over het wannabe imago van dj's en het vervormde beeld dat iedereen maar dj kan worden zonder ook maar iets te hoeven kunnen. Naar mijn mening is Diskjockey WEL een serieuse tak van muziek ,en is een beetje talent en gevoel voor muziek absoluut noodzakelijk. Er zijn ook mensen die serieuse interesse voor muziek hebben en die het niet voor het geld/roem/stoerdoen doen. Tenslotte weet iedereen dat nog geen 1 op de 10 ooit voor publiek draait ,en de rest zich met zijn eigen ego mag vermaken wink ;) Dus als je het voor de roem doet en alleen interesse voor het geld hebt ,zoek dan snel een andere hobby ,want in de meeste gevallen kost Dj zijn alleen maar geld (een hoop geld)..
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
6-4-2005 16:54
Wat een verhalen en allemaal een zekere zin van waarheid. En zo als al eens eerder is gezegd er zijn 2 groepen. Mensen die het op tv zien oefenen met harstyle,trance enz. Wat reletief makkelijk in elkaar valt te mixen. En zich niet bezeig houden met kwaliteit van het geluid enz. en kijk met een roze bril. En er zijn mensen die zich bezig houden met het hele plaatje, de de koopjes uitzoeken. Die zorgen voor een perfecte avond. Al is je mix noch zo mooi als je het publiek niet meekrijgt ben je nergens. En die mensen die dat wel kunnen hebben vaak een drive in of dergelijk omdat zij het liefst alles willen regelen. En dat kan een hele mooie karaktereigenschap zijn maar soms ook te. Dus een antwoord moet je uit dit topic toch wel kunnen halen. Kortom zoek en gij zult vinden wink ;)
Pearl 2000 in da house!!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-4-2005 17:12

Groovelover schreef:

Wat je ook nog wel eens tegenkomt is een saxofonist in combinatie met een hardsoul/house-dj.

Groeten,
Niels.
oa alle 5 feesten bij Lido laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-4-2005 17:20
ben een aantal keren bij DJ Maestro geweest
Wat hij kan, daar sta je versteld van. Hij mixt in 1e instantie JAzz. Vooral van het blue note label. Daarbij heeft hij
- percusionist
- saxofonist (zo'n typische enorme neger met zo'n net pak en een gave hoed met daaronder zo'n typische kale kop, werkelijk geweldig!)
- xilofonist
- basist

Echt een ervaring om mee te maken. OP sommige momenten is de band dominant en dan plotseling komt er weer een plaat doorheen of een ze gaan gezamelijk jammen. Het is wel zo harmonieus dat eigenlijk gewoon een band is.
niet nodig
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
6-4-2005 17:29

fredje schreef:

Groovelover schreef:

Wat je ook nog wel eens tegenkomt is een saxofonist in combinatie met een hardsoul/house-dj.

Groeten,
Niels.
oa alle 5 feesten bij Lido laugh :D
Heerlijk. Ik kom een keer langs. happy :)
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-4-2005 17:49
vrij entree
neem zon mee laugh :D
maar zelfs bij noodweer gaan we gewoon feesten-dan wel binnen.
groet

en het geluid is heftig wink ;) sneaky :V shut up :X
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
6-4-2005 17:53
Wat mij betreft mag die zomer wel gaan beginnen.
Word niet vrolijk van het weer. shocked 8O

Groeten,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
6-4-2005 19:18
Véél geleutermeteuter shocked 8O shocked 8O shut up :X
Maar een deftig antwoord is er nog niet gekomen sneaky :V sneaky :V laugh :D
Dit is het beste bewijs dat er hier een stelletje PIPOS's rondlopen die de NAAM : DJ niet waardig zijn laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D razz :p razz :p razz :p razz :p
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
6-4-2005 19:21
Ik ben begonnen omdat ik helemaal gek van trance muziek ben en toen ik een keer bij een gast was die zelf dj was en ik het mixen helemaal geweldig vond heb ik zelf ook dj gear gekocht en ben ik sinds 2 weken hard aan het oefenen.

Deftig genoeg? razz :p
The time you enjoyed wasting was not wasted.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)