Forum > Licht

Verlichte dansvloer

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
PeeterspaulStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 31-3-2004
Berichten: 5
15-4-2003 19:01
Ik ben van plan om een verlichte dansvloer (zoals bij saturday nightfever)te gaan bouwen eventueel voor de verhuur of verkoop. Nou wilde ik eens peilen of daar een markt voor is. Dus als je denkt dat dat zo is, laat het dan effe weten.
Verder zou ik het er wel eens over willen hebben hoe je zoiets het beste aan kunt pakken. Ik weet dat er verschillende technieken voor zijn, zoals de lagoleds, of met een soort van tl buizen. Maar dit is erg duur, vooral 't eerste. Ik hoor het wel wat jullie er van denken.

Grtz Paul
Paul
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
Berichten: 66
15-4-2003 19:21
Het lijkt mij wel vetjes. Maar ligt eraan voor welk doeleinde. Is het bedoeld voor feesten met jaren 60/70/80 muziek dan wel, maar voor techno/hardstyle feesten lijkt het mij niets. Ik denk tevens dat er niet veel vraag naar is. Anders hadden wel meer drive-in en discotheken dit gehad.
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
15-4-2003 19:29
www.purplegroup.nl

die hebben die dingen... Kijk eens onder extra. Misschien dat je hen eens kunt e-mailen om navraag te doen?
Keljet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
15-4-2003 23:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 16-4-2003 09:09
Dat drive in discotheken niet zo'n vloer hebben is heel simpel te verklaren.
Heb je enig idee hoe veel delen je nodig hebt om een beetje dansvloer van 5x5 meter te maken?
Stel dat je het stevig wil maken,
dan zijn de vierkanten 50x50 centimeter en gaan er dus 4 in een vierkante meter. Dat is dan 4x5x5=100 stuks Wat dacht je van vervoer?
Is best wel een berg dus.
Vloerdelen zijn toch al gauw 20 centimeter hoog, en als je dan 100 delen van 20 centimeter in een aanhanger wilt stapelen, is het een flinke aanhanger vol.
Dan moet er nog verlichting in, en dan moet het nog veilig zijn,
dus alles aan elkaar gekoppeld.

Hoeveel werk denk je dat het is om op te bouwen?
Wat zou een klant daar dan wel niet voor moeten betalen?
Snap je nu dat je zo'n vloer eigelijk alleen maar in vaste opstellingen ziet? wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ StatlerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-2-2003
Laatste: 24-8-2003
Berichten: 7
16-4-2003 08:16
Wij heben ooit zo'n vloer gehuurd voor de Disco-fuif van onze vereniging. Het was er een van 24 m², die bestond uit stukken van 1 m², en zo'n 15 cm hoog.
De opbouw van dat ding duurde toch wel een uurtje of drie (met 4 mensen) en de prijs om het te huren was best wel veel. Moet zo'n € 1500 geweest zijn.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
16-4-2003 09:14

DJ Statler schreef:

De opbouw van dat ding duurde toch wel een uurtje of drie (met 4 mensen) en de prijs om het te huren was best wel veel. Moet zo'n € 1500 geweest zijn.
Wat een geld, wilden ze hem niet eens voor dat geld installeren?

Wij hebben trouwens nog een goedkopere truuk om de vloer te verlichten die we regelmatig toepassen:
We hebben nog twee oude lichtbakken me daarin 4 bouwlampjes en een blacklight Tl buis. Deze zetten we op de grond langs de dansvloer aan iedere zijde. Dan is alles tussen de benen door verlicht, en dat ziet er best wel leuk uit.
Voor de veiligheid zitten deze lampen dus wel in een flightcase, met daarvoor een "schop" rooster.
Het haalt het natuurlijk niet bij een echte verlichte vloer, maar het is toch net even wat extra wat je niet vaak ziet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NighteyesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 17
16-4-2003 17:20
1 x bewerkt. Laatst door Nighteyes op 16-4-2003 21:56
voor zover ik weet zijn alle vloeren die zelfbouw zijn niet arbo gekeurd. dat betekent dat een ongelukje (door apparaatfout) voor jouw rekening komt. maak je vloer dus STEVIG! als je besluit er een te bouwen. gekeurde vloeren zijn eenvoudigweg niet te betalen. persoonlijk zie ik er zelf altijd van af om ze te gebruiken.
if one million people say a foolish thing, it is still a foolish thing
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
16-4-2003 18:52

nighteyes schreef:

voor zover ik weet zijn alle vloeren die zelfbouw zijn niet arbo gekeurd. dat betekent dat een ongelukje voor jouw rekening komt.
Ha, ha, bij elk ongeluk wat met jouw apparatuur gebeurd, gekeurd of niet is de schadeclaim in eerste instantie voor jouw eigen rekening.
(Vandaar dat het zo verstandig is om een aansprakelijkheidsverzekering te nemen!)
Pas als jij kunt aantonen dat het door een gebrekkige construktiefout ontstaan is kun je de fabrikant aansprakelijk proberen te stellen voor jouw claim.
Maar eerstens ben jij als Drive-in volledig aansprakelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 184
19-5-2003 20:36
Een van onze plaatselijke drive inn shows heeft laatst zo'n vloer gemaakt!

Volgens mij is deze 5 x 5 meter.
En bestaat uit stukker(delen) van 1m x 1m die vervolegns weer uit 4 delen bestaan van elk 50cm x 50 cm.

De hoogte is "maar" 10 cm denk ik (ik ben er niet overheen gestruikeld!!! happy :) )

vervolgens konden de lossen blokken van 50 x 50 elk ongeveer 6 kleuren aan nemen??

Dus nu vroek me alleen af wat zij daar in hebben gestopt kwa lampen en aansturing??

Voor de genen die willen weten welke drive inn www.esgro.nl

Vervolgens staat er "nog" niks op site over deze vloer!!
Lampie erbij??
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
19-5-2003 20:43
hallo,

vorig jaar was ik er ook in geinteresseerd, maar toen ik de prijs hoorde liet ik het er maar bij zitten, deze vloeren kost per m2 zo'n €400-€700, en als je dan 25 m2 wilt reken maar uit! en als je het in de verhuur wilt doen, heb je er waarschijnlijk vraag naar simpelweg omdat het gewoon veelste duur is! sad :(
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)