Forum > Geluid

luxe-probleem

(57 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
15-2-2005 13:42
Heerlijke discussie laugh :D
Wat vind jij van mijn broodtrommeltje?
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
15-2-2005 13:50
Zoek de 3 verschillen: broodtrommeltje 1 en broodtrommeltje 2 happy :)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-2-2005 13:53
Naaah, toch maar patat deze schoolpauze.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
15-2-2005 14:04
ik ben helemaal happy met mn 800 en vind ze er heerlijk uit zien.
wacht maar tot set af is laugh :D
en ik ga niet meer mee in het broodtrommelverhaal wink ;)
Rustig maar catherine en dirk jan,ik hou van jullie en jullie zien er heel pro uit hoor!

Voor de slaperds onder ons,
initialen cdj=catherine en dirk jan.

Sylvia en Victor zijn best wel aardig,nee niet boos worden op ze,zijn gewoon jaloers dat zij geen sl 800 vriendjes hebben laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
15-2-2005 14:06
Verder alles goed, Fredje? Of toch een beetje te hard gewerkt de laatste tijd? wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
24-3-2005 22:44
1 x bewerkt. Laatst door Sucksir op 24-3-2005 22:47
Dag mensen,

Zoals beloofd heb ik beide sets naast elkaar gezet bij mijn leverancier en heerlijk een goed uur heb gepield.

Voor de duidelijkheid,
Set 1 was een PIO 800 -- DJM600 -- PIO 1000 MK2
Set 2 was een Denon S3000 -- Denon X1500 -- Denon S5000

Ik had eigenlijk nooit echt gewerkt met de Pioneer CDJ-1000 MK2, maar wat een heerlijk ding. Lekker basic en voelt redelijk goed aan in tegenstelling tot de CDJ-800 bij mij op het werk.

Daarna heb ik even Set 2 geprobeerd en ik moet zeggen ik was zwaar enthousiast omdat ik nog nooit met Denons heb gespeeld. Op het eerste gezicht dacht ik van 'he wat klein, moet dit nou 1000 euro kosten'. Maar ja....toen maar even aangezet en bezig geweest. Ik dacht dat de PIO-tjes robuust aanvoelden, maar de Denon voelt wel wat strakker. Daarmee bedoel ik dat die metalen bovenplaat(die overigens niet onder spanning staat, zeer prettig is in tegenstelling tot mijn huidige ETP-mixer ;)). Na wat spelen met de loops en de hotstarts kwam ik er achter dat ze niet veel scheelden met PIO-tjes, misschien waren de PIO-tjes wat overzichtelijker. Die lichten van Denon maken het echter weer goed. Ik hou van bling bling :D.

Dus ik heb eerst even wat met de basics gespeeld en daar scheelden ze niet zoveel van mekaar. Toen ben ik bezig geweest met scratchen. Ik moet zeggen, dat die draaibare platter van Denon echt wel lekker is. Die scratchdisk hebben ze extra stroever gemaakt dan conventionele platen en dat maakt het scratchen makkelijker. Je merkt wel meteen dat die platter te klein is en ja, hij voelt gewoon raar aan, als je al een halve decennium met SL's werkt. Maar toch klonk de scratch wel chill en kon geen verschil zien met de PIO-tjes. Op dat moment vond ik het jammer dat ik geen draaitafel er kon naast zetten. Dan kon ik ze echt vergelijken. Ik wou het het nog vragen, maar ik dacht van dat is weer teveel van het goede. Wel moet ik een kanttekening plaatsen bij de Denon en zijn buffergeheugen. Als je bijvoorbeeld even op play drukt om te pauzeren en je drukt weer op play en daarna scratch je heel snel dan merk je dat de cd-speler erg laat pas reageert. Dit is toch wel erg slecht gedaan. Bij de PIO-tjes had ik dit niet. Als je bijvoorbeeld een echo maakt en je drukt dan op play om weer door te spelen en je wilt dan een spin maken gelijk na die echo dan kan dat niet, omdat de Denon (allebei de Denons heeft dit probleem) enige downtime heeft. Dat is best wel jammer omdat ik veel effecten gebruik met de play-toets.

Daarna heb ik even de handleiding van Denon gelezen, want ik was er nog niet zo zeker van en heb daarna de sample, slice en alphatrack functies uitgeprobeerd. Ik moet erbij zeggen dat alles wel aardig ging, behalve de alphatrack. Ik snapte er geen bal van, ook omdat de handleiding behoorlijk zuig was, met stukjes Engels en zelfs Spaans tussen de Nederlandse handleiding. Althans.....het leek op spaans ;)
Die alphatrack was echt lastig en heb het toen ook maar gelaten voor wat het was. De andere, zeg maar, uitgebreidere functies op Denon waren wel allemaal goed te doen zoals de Mirrormix en de Hotdisc, ook al was het soms wel even doorzoeken. Maar daar wen je denk ik wel aan en besides, hoe zou het anders moeten met zoveel functies.

Ik heb verder ongeveer een kwartier gepield met PIO-tjes en zeg maar een klein uur met de Denons. Ja, ik nam mijn tijd en daarom durfde ik ook niet om een SL te vragen. Schik....:D

Aangekomen bij de mixers. De Pioneer DJM600 kan ik kort over zijn. Ziet er gelikt uit, werkt wel simpel, ook de effectensectie ook al heb ik die niet uitgeprobeerd, want ik heb er zat mee gespeeld op werk. Verder ben ik niet zo tevreden over de faders van die DJM600 van mijjn werkgever. Maar ja.....hij heeft hem ook al meer dan 2 jaar en nog geen fader vervangen. Verder kan ik gelijk zeggen dat ik nooit deze mixer zou nemen omdat het teveel kost, en je kan beter een Reloop 40 DSP halen, is vrijwel hetzelfde. Die Reloop ziet er zelfs nog beter uit, met die overduidelijke VU-leds.

Dan de Denon X1500. Ik heb zelf weinig gespeeld met de Denon X1500, omdat ik vooral was gefocused op de CD-spelers, omdat ik die het eerst wou kopen en de mixer een half jaartje later. Wel heb ik de EQ getest en de schuifjes aaangevoeld. Ook deze faders voelen wel redelijk aan, beetje zoals de Pioneer DJM600. De EQ klonk wel aardig, ook al hoor ik van onder andere Dre, dat de standard EQ behoorlijk zuig was. Ik vond het hem wel redelijk tot goed, maar misschien was deze wel gemodificeerd, want de Denon heeft een instelbare EQ-anpassing. Best wel handig zou je zeggen. De effecten waren ook simpel met die tap-toets, ook zo'n beetje als de Pioneer DJM600. De Sampler en andere gein heb ik niet getest. Maar ik was wel te spreken over die mixer, vooral die lichtjes vind ik wel kick. Meer kan ik er niet van zeggen, want dat zou niet zo objectief meer zijn.

Nou aangekomen bij het eind. Ik heb uiteindelijk de Denon S5000 met de Denon S3000 gekocht. De mixer weet ik nog niet precies, maar ik denk dat het gewoon de Denon X1500 wordt, omdat ik gecharmeerd ben door de looks of misschien moet ik toch voor de Ecler gaan, maar die heeft weer geen BPM-counter en VU-leds per kanaal. Erg jammer, als de Nuo dat had dan had ik zelfs een honderd euro meer willen betalen en toch de Nuo nemen, aangezien ik zeer lovende verhalen hoor over durablity van Nuo, onder andere de reviuw van Reind. Reind bedankt voor je bijdrage aan de DJ-wereld, echt een goede review. Keep up the good work.

Nu de onderbouwing. Nou kijk, de Denon heeft nou beduidelijk meer functies dan de Pio-tjes en is ook wat goedkoper en heeft MP3 --->zeer belangrijk voor mij omdat ik nu eidenlijik van mijn 4 cd-koffers 1 cd-koffer kan maken. Verder vind ik de Denon wel beter uitzien, ondanks dat hij zo klein is, maar die lichten en de draaiende platter maken het goed. Maar qua mooiheid scheelt het niet veel. Die vinyl-aangever in het midden van de jog van de Pioneer is ook heerlijk om te zien, maar heb toch een draaiende platter, omdat ie toch beter de draaitafel evenaart. Verder werk ik al vijf jaar met Pioneer en ben nooit echt fan geworden en wou gewoon een keer iets anders. Iet in die Denons trok me aan, echt raar. Meestal trekken de Pioneer's je aan door de naam, maar zoiets had ik nu bij Denon. Dat terzijde, want zoiets mag nooit een rol spelen bij je keuze. Ik zat wel heel veel te twijfelen door die downtime van die platter van Denon, maar toch heb ik ervoor gekozen omdat ik toch voor die functies ging en een keer iets anders wil. Ik wou gewoon anders doen dan de rest. Ik weet dat dit niet een goede onderbouwing is, maar een betere verklaring heb ik er niet voor. Je kunt dus uiteindelijjk zeggen dat ik ben gegaan voor looks en functies en MP3 en die actieve platter.
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
24-3-2005 22:46
HUIDIGE SITUATIE
Ik heb hem nu een paar dagen, en ben er niet zo tevereden over, ik vertel later wel wat precies, omdat ik nu moe wordt.

Oh ja, nog bedankt voor jullie reacties, het heeft zeker bij gedragen aan de keuze die ik wou maken, ook al is die een beetje anders dan jullie verwachten.

Waarom ik voor functies en looks ging en dus geen CDX kocht?
Wie betaalt er nou 1000 euro voor een Numark? en hij moet zich nog bewijzen.

Groeten,

ik ga slapen, moet morgen vroeg op. Kalm aan

NOG IETS
Waarom ik dit niet bij die andere post had gezet?
De maximale aantal karakters was vol :S
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
25-3-2005 00:28

sucksir schreef:

en heeft MP3 --->zeer belangrijk voor mij omdat ik nu eidenlijik van mijn 4 cd-koffers 1 cd-koffer kan maken.
Wil je van tijd tot tijd eens hier neerzetten hoe vaak je muziek overslaat of hapert bij gebruik van mp3? Ik vraag het me nu echt af hoe goed dit zich houdt in het veld. Mijn mp3-auto cd-speler heeft vrij vaak moeite (hoewel cd's bij mij direct afgeschreven zijn wanneer ze in de auto belanden, maartoch). Speler is trouwens een nette VDO-Dayton, geen kijkshopmeuk.
Dj PetrosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 14-4-2006
Berichten: 9
25-3-2005 02:32
Mmm ik vind trouwens de CDJ-1000MKII meer plasticerig/als een broodtrommel aanvoelen dan de CDJ-800. Ik heb gemerkt dat als je een beetje stevig op de play knop van de CDJ-1000MKII drukt dat de hele behuizing indeukt, dit heb ik niet bij een CDJ-800 (voelt harder/steviger aan).
Verder vind ik het prijsverschil CDJ-800<-->CDJ-1000MKII ook te groot voor wat je ervoor terugkrijgt, dus geef mij maar een CDJ-800 happy :)
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
25-3-2005 08:15

Reemski schreef:

Wil je van tijd tot tijd eens hier neerzetten hoe vaak je muziek overslaat of hapert bij gebruik van mp3? Ik vraag het me nu echt af hoe goed dit zich houdt in het veld. Mijn mp3-auto cd-speler heeft vrij vaak moeite (hoewel cd's bij mij direct afgeschreven zijn wanneer ze in de auto belanden, maartoch). Speler is trouwens een nette VDO-Dayton, geen kijkshopmeuk.
Ikk gebruik deze set vooral thuis en heb dus geen moeite met afspelen. Ook niet MP3. Maar over en paar weken ga ik op een avond draaien en dan zou ik het even zeggen. Maar volgens het boekje is de ESP of buffer geheugen (ik weet niet precies hoe het heet), precies hetzelfde als bij MP3. Dus er zou bij beukende houtenplateu's en ontzettend harde hardcore niks aan de hand moeten zijn. Hij kost ook eens lekker 1129 euro, dus hij moet het dik aankunnen.

Maar voor de zekerheid zou ik bij mijn volgende on the road gelegenheid eens checken of ie nou overslaat

Terug naar forum Reageer (zonder quote)