Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie gestart?

(156 reacties. Pagina 14 van 16)
Moderator(s): Dré
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
19-3-2005 12:44
Ik ben gestart doordat ik een keer op de verjaardag van een vriend zag hoe iemand draaide,dat leek mij wel vers dus ik d8,ik ga dat ook een keer proberen,een maand later bij het feestje van een andere vriend mocht ik ook eens proberen,ik vond het geweldig,dus ik ging eerst met pc enz draaie totdat ik me zooi kocht
And Then There Was Music...
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
19-3-2005 14:48
wat voor zooi heb je nu dan? wink ;)
Thanx Dré !
Dj-marcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 21-10-2012
Berichten: 35
19-3-2005 16:18
Ok dan zet ik mijn verhaal er ook maar eens even neer.....

Ik begon met djen toen ik in groep 7 zat (zit inmiddels in de 4e) We hadden namelijk een klassenfeest en we hadden nog geen dj dus toen leek het mij wel leuk om te gaan draaien. we hebben toen met een combi setje(van school) het feest gedraaid(was met nog een vriend van me).
Ik vond dat zo leuk dat ik hier mee verder wou, gelukkig was onze huis-tuin en keuken set volgens mijn vader kapot dus mocht ik die wel hebben. Toen heb ik die zelf gemaakt (niks opengeschroefd maar mn vader had een paar verkeerde knopjes in gedrukt) Dat setje bestond uit een kenwood versterker en twee pioneer hifi speakers.
Omdat we toen een tv hebben gekocht met cdspeler erin en geluid kreeg ik toen ook de kenwood cd speler erbij. Ik had zelf nog een discman dus kon ik al een beetje mixen.
Ik had dan geen mixer maar was er achter gekomen dat als je phono en aux tegelijk indrukte je beide cd spelers hoordelaugh :D.
Dit is uiteraard geen beste manier. Mijn neef had een mixer die ik wel mocht kopen voor 150 gulden, (die mixer was toen de tijd zo'n 800 gulden). dat was wel veel geld voor mij, maar ik was gelukkig gauw jarig.
Rond die tijd ( toen ik ongeveer 10 jaar was) heb ik ook een licht panneeltje gekocht met 3 lampjes Een andere vriend van mij die had een oom met een cafe. Hij had toen allemaal van dat soort lampen gekregen( stuk of 20) met een spiegelbol. Toen hebben we daarmee en met mijn setje dat inmiddels al weer wat was gegroeid dmv een paar effectjes, een heleboel feestjes gegeven Daarmee verdienden we dan weer wat geld dat we verdeelde. En je raad het al, al dat geld ging natuurlijk naar mijn dj apparatuur.
Ik heb in de 1e nog een mixer en twee draaitafels gekocht (sky tec razz :p ) en de oude cd speler weggedaan.
In de 3e heb ik een setje mc15's (die nu al weer in de verkoop staan)gekocht met een phonic versterker.
Na van alles te hebben gekocht en verkocht bestaat mijn setje nu uit : 2 JB cd 200 cd spelers, Een phonic versterker(nog steeds dezelfde) in een flightcase, 2 speakers van Electro voice (sx 100+), 2 statieven van K&M, helaas nogsteeds die mixer die ik in de 1e heb gekocht, een rookmzchine (z800), sennheiser E845, Samsom draadloze headset en nog wat kleine dingetjes.

Nou dit was dan mijn dj gebeuren.

Groeten
Dj EternityStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 28-4-2006
Berichten: 1
19-3-2005 18:20
ik ben begonnen met men gewoon stereo installatie me 3 cd wisselaar en men boxen ervan en een discman als 2 de cd player en versterker van 2 X 200 watt :D
Don't dream your life...Live your dreams
Dj ConoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2005
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 5
20-3-2005 12:04
en ik start weer anders

nu heb ik 2x jbsytem boxen 250Wrms
en better verserker.
2 draatfaels us blaster en mengpaneel us blaster.
3 parren,zwaailicht,strobo 20w,kleine ufo,lichtorgel.

maar ben ik weer de gestoorde gast die nu al scans wil.
en ik heb dit allemaal sinds oud en nieuw.

gr. Cono drive-in
Stauwe tot de zaal vol zit.
TinuhzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 7-12-2006
Berichten: 14
23-4-2005 10:09
Ja ik ben dus ook nog niet helemaal begonnen. Ik had van mijn oom een goeie versterker gekregen. Daar moesten van mijn vader persee 2x600 watt speakers op en dat sparen duurde mij te lang. Na iedereen nagevraagd te hebben heb ik nou 2 subs van 175 rms en 2 tops van 150 rms een mengpaneel van stageline en 2 hifi cd spelers zou ik heermee al kunnen draaien heb geen lichteffecten pars enzo.
MMMMMMMMMMM
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
24-4-2005 15:27
Ik was een jaar of 11 toen ik de Contgat ontdekte, en daar zag ik allemaal prachtige dingen staan zoals een Róókmachine! (Jawel, met hoofdletter R). Daarvoor had ik al de oude autospeakers van mijn vader en die had ik in een oud nachtkastje ingebouwd. Dat vond ik allemaal machtig mooi, al helemaal toen ik van mijn vader een oude Hifi CD-speler kreeg. Maar ik had nog een mengpaneel en een ander CD-speler nodig. (Ik was ondertussen een jaar of 12). Dus ik sparen en sparen, en ik had ondertussen ook de Aux-Input van mijn stereootje ontdekt, dus ik kon al bijna echt gaan mixen! Namelijk zo'n 2 dagen erna kreeg ik een oud, afgedankt mengpaneel, een Numark DM1425. Die heb ik trouwens nog steeds, alleen zit er nu zand in. laugh :D Daarna had ik een tweedehands Hifi CD-speler gekocht, en mixen maar!
Toen vond ik het toch een beetje simpel, en ik spaarde een heuse dubbele Gemini CD-speler bij elkaar. Kort daarna kocht ik een goedkoop mengpaneeltje zonder merk, en ik was echt aan het mixen geslagen. Doorgespaard voor een goede Koda versterker, een een lekker setje boxen, ook van Koda. Toen werd ik 14, en ik kreeg een Lenco platenspeler met slipmat en ik mocht 20 platen uitzoeken van mijn ouders. Ik ben toen aan het scratchen geslagen en heb een 2e Platenspeler gekocht, én een nieuwe versterker. Toen ben ik met licht begonnen, Eerst een rookmachine die ik al had, plus een wildflower en 4 parretjes. Kort daarna een lichtcontrollertje gekocht en nog wat parren en 2 statiefjes. Toen was ik ongeveer 15. Daarna heb ik eigenlijk pas mijn echte set aangeschaft die ik nu nog heb, namelijk 2 Bell Subjes + Topjes, en later nog 2 Bell Subjes en Topjes, 4 Bell versterkers, en natuurlijk flightcases. (Zelfbouw). Een jaar later begaf mijn CD-speler het en een maand later werden de platenspelers gejat. 2 TT's en een Denon MD-Player gekocht, en 2 CDJ 800's. Toen brandde de halve set af door een nalatige bedrijfsleider, en nu heb ik alles weer, en 2 maanden geleden een Ford Transit! En dan zijn we bij het heden wink ;)

PS: Volgende week nieuwe Scans en een truss, welke weet ik nog niet sneaky :V
0900-DJDS
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
25-4-2005 21:38
shocked 8O Dat doe je netjes...succes ermee! happy :)
I'll take you to the KoffieShop...
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
15-5-2005 20:38
Dankuwel, inmiddels is de truss al binnen, het zijn 2 wind-upjes met 6 meter truss geworden, en de scans zijn nog in bestelling, we zijn voor 4 martin Robscans gegaan.
En ik heb vorige week alle bekabeling vervangen (dat was ernstig nodig)
0900-DJDS
Veyron16Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2005
Laatste: 23-6-2005
Berichten: 1
15-6-2005 22:25
Ik was 13 toen ik begon, begon met zelfgeboude tafel met orgel en lampen erin en een huisversterkertje en speakers, later proffesionelere spullen gekocht, moet nu alleen nog mooie flightcases bouwen, dubb cd-speler en een nieuwe versterker kopen en 4par 56 spots+controller, kan iemand uitleggen welk ding je nodig hebt om die lampen te besturen via progammas en graag foto's ervan. En heeft iemand nog tips om reclame te maken?

Heb nu:
behringer b1220
lichtbrug met 4 effecten
soundlab versterker 160 watt rms
4 kanaals mengpaneel skytec
lichtswitch voor effecten

Wil Behringer - EP 1500 Versterker kopen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)