Forum > Newbie Forum

Ik hoor het niet...

(111 reacties. Pagina 5 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
17-2-2005 20:49
Als je in een korte tijd retestrak wilt matchen dan gaat er niets boven BEIDE signalen op de PFL.

En natuurlijk corrigeer je op de speler die nog niet in de zaal te horen is (dikke vette DUH in m'n hoofd bij deze opmerking).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-2-2005 20:50
hmm ik hoor dus ook nooit het verschil (welke beat welke plaat is ashamed :$ sneaky :V ) binnenkort eens proberen met 1 kanaal via pfl ander via de speaker happy :)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
17-2-2005 21:05
ik heb meestal beide platen op m'n pfl, en dan maar 1 kant van m'n koptelefoon op, hoor ik beter welke plaat te snel loopt (tenminste dat gevoel heb ik wink ;) )
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
17-2-2005 21:07
Als je net begint (en al moeite hebt de 2 nummers uit elkaar te houden) dan is de "nieuwe op PFL" een goede optie om mee te beginnen. Maar zodra je het wat in de gaten krijgt dan is "beide op PFL" inderdaad de beste optie om die subtiele phasing eruit te pakken zodat je binnen 20-30 seconden een match hebt die minstens 30 seconden goed blijft lopen zonder enige correctie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
18-2-2005 00:13
Ik probeer me nu te focussen op de spelende plaat via de monitoren, en dan met een ander hersengedeelte laugh :D te luisteren naar de cue-plaat in men koptelefoon, vooral op de bass concentreren. Nu begint het toch al te lukken om te horen of de cue-plaat na een grove correctie nog te traag of te snel loopt, dus dan nog wat fijn bijregelen.
Wat ik soms ook heb, is dat ik soms te ver pitch... Als ik een kleine correctie heb moeten doen, weet ik niet of ik nog een 0,1% erbij zou moeten doen of de plaat zo laten en blijven corrigeren. Wat is zo ongeveer de tijdsduur dat 2 platen strak blijven liggen als de pitch perfect staat afgesteld?
Heb ook nog problemen met het bijregelen tijdens de mix, dus beide faders open en ik luister dan naar men monitoren. Ik hoor wel dat ze niet meer strak liggen na een tijdje, maar welke plaat in welke richting bijsturen... Dat hoor ik niet goed, truukjes??? laugh :D Bepaalde dingen waarop je je moet concentreren???
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
18-2-2005 00:15
Zoek om details in de snare, niet in het laag.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
18-2-2005 20:02
Of je onthoudt tijdens het pitchen over de PFL al welke nét iets langzamer/sneller loopt sneaky :V
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-2-2005 10:26
Totdat je de pitch iets te ver naar boven of beneden hebt geschoven en de andere plaat langzamer of sneller gaat lopen. (Maar dat weet natuurlijk iedereen die regelmatig mixt.)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-2-2005 10:59
Wanneer ik echt snel dingen door elkaar probeer te mixen, corrigeer ik eigenlijk tamelijk veel... Stel dat je een soort "megamixje" maakt, dan doe ik gewoon de grove pitchafstelling, en voer ik correcties uit met m'n jog waarbij ik dan de pitch wat bijregel. Na lang oefenen durf ik eigenlijk wel zeggen dat je die correcties haast niet hoort. (heb paar keer opgenomen en dan beluisterd omdat ik er ook niet heel zeker van was)
Wanneer je echter gewoon nummers 3 minuten laat spelen, is het idd een kwestie van zo dicht mogelijk in de buurt te komen met je pitchafstelling. Hoe je kan horen of je nu even een beatje moet bijduwen of eentje terugduwen bij het corrigeren? Eigenlijk niet zo moeilijk. Je moet eens goed luisteren naar het de plaat die je inzet. Zorg dat je je kan focussen op een beat in die plaat of op een melodie. Zet nu eens die ene plaat (de plaat die je er wilt inmixen) trager dan de andere plaat (niet extreem of zo, gewoon dat je zelf ook hoort dat ie trager gaat) Doe dit een paar keer met dezelfde platen en zet 'm dan eens sneller. (terwijl je je nog altijd op dezelfde plaat focust) Je zult een heel ander "basketbaleffect" horen wanneer de beats niet mooi naast elkaar lopen. Na een tijdje ga je dat vervolgens steeds sneller en sneller horen, focus je je ook op de andere dingen, en gaat het beter en beter ... wink ;)

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Dj whiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-11-2004
Laatste: 8-8-2015
Berichten: 8
6-3-2005 11:08
Tja zogezegd zo gedaan , maar ik hoor het gewoon niet ben er nu al een jaar mee bezig, en het wil maar niet komen het eureka gevoel. Denk dat ik maar eens een andere hobby ga zoeken.
let niet op mij ,en op mijn 2 axis 9 ook niet,en op mijn nieuwe gemini UMX SE nog minder -------------------------------------

Terug naar forum Reageer (zonder quote)