Forum > Muziek

Waar is only-djs gebleven

(85 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
FokkolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2004
Laatste: 25-5-2006
Berichten: 9
28-10-2004 16:02
onzin ?!

als je kleren koop staat de prijzen toch ook niet exc. btw sneaky :V
Keep the vinyl alive
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
28-10-2004 16:07

Fokkol schreef:

onzin ?!

als je kleren koop staat de prijzen toch ook niet exc. btw sneaky :V
Wat heeft dit er mee te maken?
FokkolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2004
Laatste: 25-5-2006
Berichten: 9
28-10-2004 16:26
over platen (of kleren) die zonder btw worden weergeven.
of gaf ik een slecht voorbeeld ? ashamed :$
Keep the vinyl alive
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-10-2004 17:27

mr_jows schreef:

Sjapper schreef:

Ik vind het wel belachelijk dat zij prijzen excl. BTW noteren op hun site. Voor de verkoop aan consumenten is dit zelfs verboden (tenzij het expliciet vermeld staat, maar dan nog is het absoluut niet netjes!)
Wat een onzin zeg! Als jij je order bevestigt, dan zie je netjes de prijs inclusief BTW (BELASTING TOEGEVOEGDE WAARDE).
Over onzin gesproken... Het is BIJ DE WET geregeld dat je, indien je doelgroep hoofdzakelijk consumenten zijn, de prijs INCLUSIEF BTW moet vermelden! En wat dan zin of onzin is zal iedereen een lekkere rookworst zijn.
Nu komt het leuke!

Als jij een bedrijf zou hebben, bijvoorbeeld je eigen label, of zoals velen hier een eigen drive-in-show, dan kun je de BTW terugvragen!
Heeft geen ENE REET te maken met het wel of niet op de site vermelden van de prijs in of ex BTW. In Nederland ben je, wederom, verplicht een nota te leveren waarop de BTW staat gespecificeerd!
Dus nogmaals, als je niet weet waar de prijzen exclusief BTW voor dienen, dan moet je er niet over beginnen ook.
Helemaal mee eens. Nou nog hopen dat je je eigen raad op gaat volgen sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-10-2004 20:10

Dré schreef:

mr_jows schreef:

Sjapper schreef:

Ik vind het wel belachelijk dat zij prijzen excl. BTW noteren op hun site. Voor de verkoop aan consumenten is dit zelfs verboden (tenzij het expliciet vermeld staat, maar dan nog is het absoluut niet netjes!)
Wat een onzin zeg! Als jij je order bevestigt, dan zie je netjes de prijs inclusief BTW (BELASTING TOEGEVOEGDE WAARDE).
Over onzin gesproken... Het is BIJ DE WET geregeld dat je, indien je doelgroep hoofdzakelijk consumenten zijn, de prijs INCLUSIEF BTW moet vermelden! En wat dan zin of onzin is zal iedereen een lekkere rookworst zijn.
Nu komt het leuke!

Als jij een bedrijf zou hebben, bijvoorbeeld je eigen label, of zoals velen hier een eigen drive-in-show, dan kun je de BTW terugvragen!
Heeft geen ENE REET te maken met het wel of niet op de site vermelden van de prijs in of ex BTW. In Nederland ben je, wederom, verplicht een nota te leveren waarop de BTW staat gespecificeerd!
Dus nogmaals, als je niet weet waar de prijzen exclusief BTW voor dienen, dan moet je er niet over beginnen ook.
Helemaal mee eens. Nou nog hopen dat je je eigen raad op gaat volgen sneaky :V
Tjah Dre, en zoals ik zeg staat dat op de eindfactuur, nog VOORDAT je daadwerkelijk de order bevestigd!!! Dus voldoet Recess daaraan!!! Het tonen van de prijs excl. btw is alleen een extra 'service' voor mensen die het WEL zakelijk gebruiken.......

Dus als je het belachelijk vindt, dan mailt Sjapper Recess maar. Vind het belachelijk dat mensen zich daar druk over maken.

Nuff said by me! Niveau hiero.... :s
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
StevenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2004
Laatste: 29-12-2004
Berichten: 1
29-10-2004 01:49
Ik vonde deze site, www.groove-records.nl veel house en ik heb er ook wat platen kunnen bestellen die ze niet in hun lijst staan, en goedkoop!

Mzzl,

Steven
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
29-10-2004 11:20

mr_jows schreef:

Tjah Dre, en zoals ik zeg staat dat op de eindfactuur, nog VOORDAT je daadwerkelijk de order bevestigd!!! Dus voldoet Recess daaraan!!!
Nope. Je dient de offerte (in dit geval de producten op zich) te tonen met prijzen inclusief BTW. Dat je daarna in het orderoverzicht (dat overigens nog geen factuur MAG zijn en ook NIET is) BTW vermeld wordt lijkt mij niet meer dan logisch. Recess voldoet gewoon niet aan de regels. Lang en breed ouwehoeren over wat wel of niet handig is lijkt me dan een beetje onnodig en overbodig.
Nuff said by me! Niveau hiero.... :s
Je haalt me de woorden uit de mond...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
29-10-2004 11:37
Zeg Jows, denk je nou echt dat recess veel zakelijke klanten heeft?? Misschien een paar dj's met een btw nr, maar dan nog maakt t niet uit, want ook die moeten gewoon de volle mep incl 19 % btw betalen. Bovendien krijg je de BTW niet terug: je mag het in mindering brengen op je ontvangen btw. BTW terug krijgen is leuk, maar geeft aan dat je voor een hoger bedrag hebt ingekocht dan verkocht. Het vermelden van de ex-btw platen is gewoon een soort misleiding, recess wil graag de goedkoopste zijn, daarom vermeld ie de ex btw prijzen.

De reden van het failliesement van Only Dj's lijkt me vrij duidelijk: als je 5 man personeel moet betalen van de winst op platen moet je echt HEEL VEEL platen verkopen.
Als je vervolgens de rekeningen niet meer kunt betalen zetten de groothandels je op HOLD. Hierdoor kun je een aantal dagen/weken niets meer inkopen, dus heb je geen of weinig nieuwe releases, waardoor de klant naar een andere shop gaat.

Er zijn geruchten dat het personeel van Only dj's binnenkort met een nieuwe shop komen.... even afwachten dus.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
29-10-2004 12:22
Prima, zal wel dan, maar dan nog vind ik het kinderachtig dat jullie er moeilijk over doen. Dat bedoel ik over niveau!

Wat interesseert mij het nou of de prijs in Excl. of Incl. BTW vermeld staat? Worden de platen er minder goed op? Nee!

Enige dat ik belangrijk vindt is SERVICE! Recess is dan misschien niet de goedkoopste, maar wel meest prettige online shop die ik ken (en heb bij meerdere besteld)!

Magoed.... zal wel meningsverschil zijn dan :s
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
29-10-2004 13:43
Dat Dre en ik je proberen duidelijk te maken dat het alleen vermelden van ex btw prijzen eigenlijk niet eens mag, heeft helemaal niets niets met niveau te maken.

<end of line>

Terug naar forum Reageer (zonder quote)