Forum > Muziek

Toekomst voor de cd-dj?

(160 reacties. Pagina 1 van 17)
Moderator(s): Dré
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
7-10-2004 21:31
Een redelijk veel besproken onderwerp maar toch weer een beetje verouderd (op dit forum): waarom komt muziek, zoals we die kennen van 12", alleen uit op vinyl en niet op cd? Het maakt niet uit welke stijl je aanhangt, er is niks fatsoenlijks te vinden. shocked 8O

Is het uitbrengen van deze releases op cd geen ongelooflijk groot gat in de markt?

Zijn er hier cd-dj's die kunnen uitleggen hoe ze - legaal - up-to-date blijven? Het gaat hier dus om 12"-versies.

Weet je goede (internet)adressen waar je legaal de nieuwste tracks op cd kan kopen of zetten? Plaats 'm hier!

Kunnen we concluderen dat de toekomst voor de cd-dj er (te) slecht uitziet?

Jasper
Hé, jou ken ik nog nergens van
Vin-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 4-7-2009
Berichten: 29
7-10-2004 21:40
Hier een topic over legale downloadsites voor muziek:
www.new-line.nl/forum/read/?t=10526

En waarom de muziek bijna niet op CD te krijgen is, komt mijn inziens doordat men vroeger begonnen is met LP's en dat het nu ook nog altijd erg populair is. En wat betreft het op cd verkrijgbaar zijn van deze muziek, ben ik er heilig van overtuigd dat het vanzelf wel een keer gebeuren gaat. Misschien zijn de producers er alleen nog niet voldoende van overtuigd dat daar veel geld te verdienen valt.

En ik zie de toekomst van de CD-DJ niet somber in, ik draai zelf met beide. En tot nu toe koop ik de platen en maak er ff een mooi vinylripje van en brand ze vervolgens op een cd-tje. En dan heb ik ze ook.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
8-10-2004 01:31
Het is simpel weg net zolang wachten, totdat tiesto op zn retour is,, en de dj die vandaag de dag leren mixen op cd spelers, vinyl niet meer annkijken en cd releases uit brengen.

Verder zou ik de megatop 100 goed in de gaten houden. Hier kun je toch wel van redelijk wat nummers, de cd singel kopen, met de originele mix..

In america, heb je nog zo iets al "promo only" dit is een maatschappij die vinyl's ript en vervolgesnop cd zet. Helaas, doet de nederelandse, promo only alleen maar in video clips handelen.
Where words fail, music speaks :D
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
8-10-2004 07:29
Vandaag de dag krijg je net zoals je altijd al had-
Promo's/White labels ook op cd,dat is zelfs aan te geven.
Wil je vinyl of cd.

De toekomst is.....

cd en andere toekomstige weergevers,vinyl word steeds minder gebruikt en zal wellicht geen einde vinden maar zal wel exclusiever worden.
Mijns inziens zal het weer echt een underground/club gebeuren worden(zoals het ooit ook is ontstaan).
Vinyl is na einde jaren 80/begin 90 een gemeengoed geworden voor de thuisdj,zoals cd dat de laatste jaren heeft overgenomen.
Goed zoeken en er is genoeg te vinden,trouwens veel vinyl word over gezet op cd door dj's zelf,ik doe dat ook.
Vinyl word over gesproken alsof het op elke straathoek te krijgen is maar de echt mooie cq bijzondere stukken zijn ook maar op een paar adressen te krijgen in nederland,dus zo eenvoudig is het ook weer niet.
Als je buiten een grote stad woont is er vaak niet eens vinyl te krijgen maar cd wel.

Je beste indicatie is te kijken bij winkels die jarenlang tweedehandsvinyl verkochten,deze verdwijnen langzaam en degenen die overblijven hebben steeds kleiner assortiment vinyl.
Maar hun cd aanbod word steeds groter.

Dat is je antwoord.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
8-10-2004 09:54
ik ben vorige week naar breda geweest naar de magik store (winkel van tiesto)

en daar heb ik mij laten vertellen door dj dazzle, dat vinyl er nooit uit zaal gaan!!

het zou wel door de jaren heen misschien wel wat minder worden maar het zou er nooit uit gaan

mvg
stefan thiessen
my style is tiesto style
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 430
8-10-2004 09:59

stefanthiessen schreef:

ik ben vorige week naar breda geweest naar de magik store (winkel van tiesto)

en daar heb ik mij laten vertellen door dj dazzle, dat vinyl er nooit uit zaal gaan!!

het zou wel door de jaren heen misschien wel wat minder worden maar het zou er nooit uit gaan

mvg
stefan thiessen

Zou ook wel een beetje dom van hem zijn om te zeggen dat het product waar hij zijn brood mee verdiend binnekort gaat verdwijnen. Is nogal in zijn belang dat het blijft bestaan of niet?
The return of the BoomBap
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
8-10-2004 12:59

stefanthiessen schreef:

en daar heb ik mij laten vertellen door dj dazzle, dat vinyl er nooit uit zaal gaan!!
In de jaren 70 was de kleurentelevisie in opkomst.
Ja ja, vroeger waren er zwart/wit tv's......
Er waren toen kijkers en verkopers die beweerden dat het beter was voor je ogen om een zwart/wit tv te gebruiken,
derhalve zou het zwart/wit beeld er nooit uit gaan.....Het zou wel minder worden laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
8-10-2004 13:53
Verschil is alleen dat in de tijd van kleuren en zwart wit televisies, iedereen koos voor kleuren, zeker toen kleuren tv in prijs vrijwel even duur waren als zwart wit. Overgens voor beveiligingscameras wordt vaak nog steeds gebruik gemaakt van zwart wit.
Zwart wit heeft werkelijk geen enkel voordeel tov kleuren tv. Terwijl veel mensen er van overtuigd zijn dat vinyl zeker wel voordelen heeft tov cd's. Of dat waar is laat ik in het midden.
Vandaag de dag zijn er nog steeds talloze mensen die kiezen voor vinyl. Het topsegment cd spelers is dan ook fors duurder dan het top segment TT's. En je kunt beter goed beginnen, en lang doen met je equipment, dan over 2 jaar weer alles nieuw te kopen. Ook denk ik dat een gemiddelde TT langer meegaat dan een cd speler. Een cd speler heeft veel meer onderdelen welke aan slijtage onderhevig zijn. Maar op een draaitafel moet eens in de zoveel tijd een nieuw element of naald.
Vinyl is weer duurder dan cd's, maar op vinyl is weer meer te krijgen.
Mensen die met een platenkoffer komen binnenwandelen, worden meer als DJ gezien, dan mensen die met een mapje cd's komen binnenwandelen. Dit is trouwens volkomen ten onrechte.
CD speler kent veel meer mogelijkheden dan een draaitafel, maar een draaitafel heeft meer nostalgie, charme, en direct contact met je medium.

Kortom nog steeds veel voor en tegens, en zolang die blijven, zal het alletwee blijven bestaan.
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
8-10-2004 14:23
Schat ik de markt voor cd-dj's dan te klein in, omdat producers dus hun voorkeur uitbrengen voor vinyl? 't Lijkt me namelijk niet dat ik de enige ben in Nederland die op zoek is naar deze cd's...
Hé, jou ken ik nog nergens van
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
8-10-2004 14:39
En vergeet niet de link met cd's en mp3's en internet

Een stukje exclusiviteit zal toch verloren gaan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)