Forum > Newbie Forum

dmx advies...

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ baseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 27
3-10-2004 19:56
hallo allemaal,

ik wil overstappen op dmx (ik heb nu jb rs40 controllertje). nu heb ik dus jullie advies nodig; ik wil aansturen: een barretje met vier keer par56 eraan en ik wil een strobo( www.new-line.nl/v/7874 )en een dmx rookmachine en mijn andere effectstralers(2 keer moonflower 300watt en paddestoel)op een swichpack. wat moet ik dan precies voor bekabeling hebben en wat voor controler en dmx bar
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-10-2004 20:03

DJ base schreef:

hallo allemaal,

ik wil overstappen op dmx (ik heb nu jb rs40 controllertje). nu heb ik dus jullie advies nodig; ik wil aansturen: een barretje met vier keer par56 eraan en ik wil een strobo( www.new-line.nl/v/7874 )en een dmx rookmachine en mijn andere effectstralers(2 keer moonflower 300watt en paddestoel)op een swichpack. wat moet ik dan precies voor bekabeling hebben en wat voor controler en dmx bar
www.new-line.nl/v/2489
hier je parren aan
www.new-line.nl/v/2295
hier je effecten aan
www.new-line.nl/v/3623
controller
www.new-line.nl/v/5981
kabels, in diverse lengte's

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
3-10-2004 20:07
Een controller hangt helemaal van je budget af.
Zo kun je een mingle nemen leuk voor 8 parren en 8 effecten.
maar ook een showmaster kun je nemen of zelfs nog duurdere dus dat zou je zelf meoten bepalen.

nou een switchpack is niet zo moeilijk:
www.new-line.nl/v/2295
DMX balk ook niet:
www.new-line.nl/v/2489

En hier nog wat "goeie" controllers:
www.new-line.nl/v/3623 of de botex versie: www.new-line.nl/v/28
en:
www.new-line.nl/v/27

Qua kabeld moet je elk dim/switch pack voorzien van 230 Volt. dit kan gewoon met een verleng kabel vanuit je stopcontact naar de dim/switchpack.

Om het signaal te vervoeren zul je een Microfoon/DMX kabeltje gebruiken.

Dit kan dus zoals ik al zeg door een ECHT DMX kabeltje maar kan net zo goed door een microfoon kabeltje:
www.new-line.nl/v/5948
of:
www.new-line.nl/v/5977

Succes ermee.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
3-10-2004 20:19
Voor je effecte zou je (als je meer geld eraan wil uitgeven) het ook zo kunnen doen (als ik nu iets heel stoms zeg moeten jullie het maar zeggen).

Een 19"switchpack kopen (stuk netter als zo'n ding in je statief hangen natuurijk) bijv deze
www.new-line.nl/v/1725

en dan via een multikabel, naar deze bar laten gaan (gebruiken wij zelf voor de parren)

www.new-line.nl/v/4205

Staat een stuk netter, maar het kost wel meer, ligt er maar net aan hoeveel je wil besteden.

(ps. dit is een idee waarover ik voor onszelf ook zit te denken (voor in de toekomst wink ;) ), dus als iemand daar een mening over heeft zou ik het graag horen.)
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
3-10-2004 20:44
Ik zou dat juist niet doen DJ jus.

DMX is nu gewoon VEEEL beter uit te breiden dan multikabel troep...
nu denk er misschien over dat het makkelijk is alleen zodra je wat groter word en meer wil dan piep je wel anders en dan zul je binnen de kortste tijd je multikabel zooi weer te koop hebben staan. doe dat dus niet.
en wat is er mis met zo'n switchpack in je statief?
Dat valt toch niet op als je er 4 par 56ers aan hebt hangen of wat andere effecten. laugh :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2004 21:35
Ik gebruik ook een los dimmerpack met multikabels.
Maar om nu meteen een 12 kanaals dimmerpack te adviseren.
Er hoeven in dit geval slechts 4 par 56 spots aangesloten worden.

Dan zou ik dus voor reeds eerder geadviseerde DMX balk gaan,
www.new-line.nl/v/2489

DJ Jus schreef:

www.new-line.nl/v/4205
Staat een stuk netter, maar het kost wel meer, ligt er maar net aan hoeveel je wil besteden.
Als ik eerlijk moet zijn zie ik geen / weinig verschil.

Martin.
kvm entertainment
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
3-10-2004 23:40

Chuckie schreef:

nu denk er misschien over dat het makkelijk is alleen zodra je wat groter word en meer wil dan piep je wel anders
Dat slaat dus eigelijk nergens op, vrijwel ieder groot bedrijf gebruikt losse dimmerracks en gaan met multies naar boven.
Dat heeft veel voordelen, zoals als er een zekering uit ligt kun je er gelijk iets aan doen, als de stroom eraf moet kun je de multie eruit halen, en dan heb je gelijk je dimmers niet in de buurt(denk aan regen etc.).

Wel is het zo dat multies in aanschaf duurder zijn dan een dmx systeem.
soms zit het mee, maar meestal tegen
ChuckieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-10-2003
Laatste: 26-4-2009
Berichten: 294
4-10-2004 00:19

einstijn schreef:

Chuckie schreef:

nu denk er misschien over dat het makkelijk is alleen zodra je wat groter word en meer wil dan piep je wel anders
Dat slaat dus eigelijk nergens op, vrijwel ieder groot bedrijf gebruikt losse dimmerracks en gaan met multies naar boven.
Dat heeft veel voordelen, zoals als er een zekering uit ligt kun je er gelijk iets aan doen, als de stroom eraf moet kun je de multie eruit halen, en dan heb je gelijk je dimmers niet in de buurt(denk aan regen etc.).

Wel is het zo dat multies in aanschaf duurder zijn dan een dmx systeem.
Waar ik meer op doelde was dat als ie uit wilt gaan breiden naar 8 par 56 of meer. dat dan DMX in een voordeel is omdat je dan simpel 1 kabeltje hoeft door te lussen.en niet opnieuw 6 aders opnieuw hoeft te trekken... (4 schakeldraden 1 blauw en 1 aarde...) of je moet een dimmer hebben die blauwedraadjes zo hebben zitten dat je ze NIET op elkaar aan kan sluiten.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
4-10-2004 08:06
Ik wilde alleen zeggen dat ik het systeem met deze bar en een multikabel erg fijn vind werken. We gebruiken het nu voor de parren, maar wie weet later wel juist voor de effecte, en doen we misschien de parren wel via een gewone t-4.

Dat ik nu een 12 kanaals dimmerpack pakte, was omdat ik zo snel niet een kleinere kon vinden (waarvan ik zeker wist dat het goed was).

En over dat dimmerpack in een statief; Persoonlijk vind ik het gewoon niet erg netjes staan, en vind ik zo'n bar netter. maar dat is mijn mening
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
4-10-2004 08:06
Blauwe draadjes? Je bedoelt de nul?

Die kan je niet zomaar combineren, omdat er dan een veel te grote stroom door die gecombineerde draad gaat lopen. Daarom heeft in een multi ieder kanaal zijn eigen nul.

Verder ben ik met je eens dat voor niet al te grote hoeveelheden zware parren dmx-balkjes iets sneller en vooral goedkoper zijn. Voor wat zwaardere parren maakt het niet veel uit of je een krachtstroomkabel + dmx-lijntje moet trekken of een multikabel met 230V. Daarom hebben wij de dimmer gewoon op het podium en loopt er vanaf daar een multi naar de truss.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)