Forum > Geluid

DAP-Mission

(50 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
ZopYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 27
11-3-2003 23:03
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 11-4-2006 09:41
Ja inderdaat, bij elkaar 1F, verder niet echt een idee of dit veel of weinig is voor een versterker van dat formaat. Verder ligt het natuurlijk aan de gebruikte travo (zoals dre al vertelde razz :p )

Zie wel eens jongens die zn ding kopen voor in hun auto. Dan betalen ze er €100 voor!! Stelletje gekke, voor €2,5 heb je een mooi 2e gansje van ~20000µF
Zet er een paar achterelkaar en hopla..
Maar jha dan zit er natuurlijk geen mooi digitaal tellertje op laugh :D
Dj remco uut diemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2003
Laatste: 24-5-2003
Berichten: 42
14-3-2003 20:36
kan de dap mission 1500 eigenlijk wel 2ohm stabiel aan? sad :(

mvg, Remco
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
15-3-2003 14:45
De fabrikant zegt van wel. De WERKELIJKHEID kun je pas achter komen tijdens gebruik(servaringen).

Ook een aantal "gerenommeerde" (sp) merken liegen soms dat het gedrukt staat overigens (vooral in hun goedkopere reeksen). Dat hij niet ontploft bij 2 Ohm last is nog NIET hetzelfde als dat hij het goed doet bij een 2 Ohm last. Vaak wordt alleen maar gekeken of de versterker het overleeft en wordt er NIET gekeken naar wat de versterker precies doet tijdens deze zware klus (en als ze al de moeite nemen het te meten dan kun je er vergif op innemen dat ALS de meetgegevens positief zijn, ze vermeld worden EN als ze niet positief zijn, ze direct de shreader in gaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
20-3-2003 13:08
Ik heb 2 mission 900's (voor K115 als monitors) en 1 mission 1500 (VOOR 2 a18B).
Ik vind dat ze erg heet worden, en 1 is dan ook toen ik hem pas had uitgevallen, en is terug gegaan naar Highlite. 4 weken later kreeg ik hem (gerepareerd) terug. Dat was trouwens op 4 Ohm op half vermogen, dus twee ohm hoef je volgens mij niet eens te proberen. Ik ben dan ook helemaal niet tevreden over de missions, maar ze kosten natuurlijk ook niets.
Gaan met die banaan!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
20-3-2003 15:52
ik heb zelluf nu een half jaar een mission 800 en ben er ZEER tevreden mee. het gewicht van de vesterker komt door de voeding. hoe zwaarder de voeding hoe meer kwaliteit. let hier dus ook es op. verder kan het komen dat hij uitvalt omdat hij erg veel stroom gebruikt. daar heb ik ook wel es last van gehad. nu doet ie het perfect dus als je echte kwaliteit wilt zou ik een mission nemen. zeer goeje happy :) happy :) happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
AndreeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 19-5-2004
Berichten: 7
21-3-2003 20:47
Ik heb zelf de mission 900 en 6 K112 speakers. zeer tevreden over.
Draai vaak geluid bij evenementen waar het spul de hele dag "open "staat. nog steeds geen klachten gehad behalven van nabijgelegen sportvelden die het te hard vonden gaan.

groeten
andree
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 11:11
Hallo, bij toeval kwam ik dit topic tegen, met de DAP-Mission als subject.

Nu ben ik al een tijdje de eigenaar van een DAP Mission 900 (een maand of 4 ofzo)
De versterker wordt gebruikt voor feestjes, maar voornamelijk voor thuisgebruik icm Behringer vmx-200 en
2x American Audio APX-122.

Nu komt het dus geregeld voor, dat ik niet in de buurt van de apparatuur ben, en dat de versterker nog wel es aan staat.
Normaal is dit ook geen probleem geweest, omdat de versterker dan IDLE is en verder toch zowat geen stroom verbruikt.

Tot aan gisteravond, na een uurtje of 2 bij een vriend van me gezeten te hebben, kwam ik thuis en hoorde ik een heel luid gezoem van de bovenverdieping komen. Ik vond het al een beetje te veel herrie voor een pc, en het bleek dus ook de versterker te zijn die zijn ventilators op volle toeren had draaien. Ik heb hem dus direct uigeschakeld en afgekoppeld. Tijdens het afkoppelen bleek dat de versterker ZO HEET was, dat je hem moeilijk op zijn platte kanten kon vasthouden. Onderkant .. bovenkant .. gewoen gloeiendheet. Je kon er zowat een ei op bakken.

Dit vind ik dus een heel vreemd probleem, aangezien de versterker niet eens in gebruik was. :S. Ik heb em erna meteen opengeschroefd, omdat ik vermoedde dat er een koelingsprobleem was. Zo gek stoffig zag het er niet eens uit, en de fans draaien ook nog altijd goed.

Nu is de vraag dus; weet iemand waar dit aan kan liggen?

De versterker zal vast geen (fabrieks)garantie hebben, aangezien de Mission toch al een flinke tijd niet meer gemaakt wordt, en hij dus ook een flinke tijd in die winkel gelegen heeft.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
10-4-2006 11:30
Ik heb zelf 2 Missions (900+1500) en ik heb dit nog nooit meegemaakt. De Mission 900 staat eigelijk de hele dag aan hier en daar heb ik nog nooit warmteproblemen mee gehad.
Heb je de versterker in een case zitten? Zoja, kan de versterker z'n lucht nog wel kwijt? Ik geloof dat de Mission vooraan de lucht aanzuigt en achter weer uitspuugd, dus zorg dat de achterkant van je case wat ruimte voor ventilatie heeft.

Mocht je je koeling netjes geregeld hebben, dan klinkt het als kortsluiting. Zelfs een hele avond vlak onder de clip met de versterker in een meubel, krijg ik nog niet zulke extreme temperaturen dat de versterker niet vast te pakken is.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
10-4-2006 11:41
Kan zijn dat hij heeft staan oscilleren (en dus bezig was zichzelf naar de halfgeleiderhemel te brengen). Ik zou er even contact over opnemen met de winkel waar je hem vandaan hebt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ruben_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2005
Laatste: 14-5-2006
Berichten: 10
10-4-2006 12:12
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 11-4-2006 09:43
De versterker staat geheel vrij, en is niet gemount in een rack. De temperatuur mag geen probleem zijn, aangezien hij na een paar uurtjes op 3/4e vermogen slechts lauwe lucht naar buiten blaast, en een redelijk koele bovenkant heeft.

@ Dre .. kheb het woord maar even opgezocht: voortdurend toe- en afnemen van de intensiteit van een verschijnsel.
Zelfs NA het opzoeken begrijp ik nog niet precies wat je bedoeld? :P

Ik ga na 13.00uur sowieso terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb, en waar ik tevens gewerkt heb.
Uit eigen waarnemingen weet ik dat die versterker daar een aantal jaar in een rack heeft gezeten, en dat er zo af en toe eens een sub op aangesloten is geweest. Echt geleden heeft hij niet.

Ik weet toevallig dat de betreffende winkel (-------------) helemaal niets meer doet met Highlite, nu vraag ik me dus ook af of ze een oplossing voor m'n versterker.

Sinds dit gisteravond gebeurd is, heb ik het ook niet meer geprobeerd om hem aan te zetten, en durf hem dus ook niet meer aan te laten staan als ik weg ben. Wat dus wel geregeld voorkwam (soms gewoon hele nachten .. is dat een probleem?)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)