Forum > Geluid

Actieve of passieve speakers

(43 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
6-6-2004 23:23
*zucht* beetje knullig muziek draaien met een HiFi set.

maar dat zijn geen antwoorden op mijn vraag.
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
6-6-2004 23:24
denk dat je er kwa geluidskwaliteit niet op vooruit zal gaan als je iets nieuw koopt

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
6-6-2004 23:26
ik heb nu die hifi, en die con-rad set zou niet voldoende zijn:S:S
en voor die prijs is niets te vinden?
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
6-6-2004 23:27
misschien dat een mod even kan vegen hier....
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-6-2004 23:32
zucht, je zal wel op zeer laag volume draaien ofzo, ik draai toch met flink vermogen met 2x 700watt rms op de 15inch subs, daarmeej draai ik toch volop voor 100 kinderen op de basisschool, en dan zou jij met een hifi setje hetzelfde doen? he balen heb ik voor nix die dure speakers
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
6-6-2004 23:39
uhm, 50-100 man, dus 100 is maximaal. Hou het gemiddeld op 50 man. En de muziek is meer voor gezelligheid dan overheersend.

Toch moet ik zeggen dat ik met mijn set redelijk boven 50 man uit kan komen.
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
6-6-2004 23:50
Ik denk dat ik met mijn computer boxjes ook wel 50 man mee aan kan als ze allemaal muis stil blijven zitten.

Wordt wakker, vergeet je hifi boxen. Vergeet Conrad. Vergeet ook dat je met hifi boxen 50 man aan kan. Vergeet ook dat je met een bedrag van 600 euro een "Redelijke" actie set kan krijgen.

Neem gewoon 2x dap k-112 en zoek daar een 2de hands dap mission 900 bij. Heb je een heel leuk beginners zetje, die je hifi boxjes en met alle gemak er uit spelen.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
7-6-2004 01:26
jongens, met een HiFi set kan je prima een achtergrond muziekje laten weergeven. als er 50 man aanwezig zijn staat niet iedereen te dansen op achtergrond muziek.

die conrad set kan je prima gebruiken voor een feestje voor 50 man voor een leuk geluidje zonder permanent een dansvloer te moeten laten stampen.

maar het geluid zal niet al te zuiver klinken als je even wilt stampen met al die mensen! 50 man die uit hun dak moeten gaan krijgen dit niet door deze set, maar volgens mij is dat de bedoeling ook niet.

MAAR als het wel erg gezellig word moet de geluidsdruk omhoog voor al die mensen, ik speel het liever ruim. binnenkort hebben we een feestje bij een club waar ik wel 2 keer 1000 watt RMS neerzet voor de zekerheid voor 100 mensen. ik vind 100 mensen erg veel die op muziek uit hun dak moeten gaan.

het ligt dus sterk aan het soort feest voor het aantal mensen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 09:11
eindelijk een beetje nuttige reactie...

tuurlijk staan die 50 man niet op de dansvloer. dat zullen er max 30 zijn, de rest zijn van die 'bar-hangers'.
Maar voor de mensen die denken dat ze het beter weten: met mijn hifi-set lukt het tot nu toe toch ook en jullie beweren dat het niet kan:S

maar goed, dus dat setje van de conrad komt nog boven mijn hifi uit? dan betekent dat dat het voldoende voor mij is.

Iemand enige ervaring met dit merk (lees een paar berichten terug)
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
7-6-2004 09:25
1/ Er zijn in de 70en 80er jaren tientallen drive in shows geweest die met gewone hi fi versterkers stonden te draaien. Dré en ik incluis.
Maar we wisten wel hoe we ze moesten laten spelen op hun best. (veel extra ventilatie bijvoorbeeld)
Als het wat serieuzer word, voldoet een hifi versterker niet meer helaas. Hij zal snel doorbranden, en stukgaan door overbelasting.
Moderne hifi versterkers zijn zo in zo totaal niet meer gebouwd om langdurig hard te kunnen werken. Je hebt meer kans met een hifi verterker van voor 1980, die waren meestal nog wel goed gebouwd. (Marantz/Pioneer/Akai/Sony)

2/ Skytronic en conrad zou ik als ik jouw was overslaan.
Das niet zo bijzonder, en heeft al vrij gauw zijn beperkingen.

3/ Schaf het anders aan in delen als je persé nieuw wilt kopen, en koop meteen iets (beetje) goeds.
In ons tweede hands gedeelte staan zat interessante dingen voor je.
www.new-line.nl/forum/search/?str=versterker&b=0&f=7&df=10&usr=
Diverse Verterkers voor weinig
En boxen word je mee doodgegooid (bij wijze van spreken)
www.new-line.nl/forum/search/?str=boxen&b=0&f=7&df=10&usr=
Er staan ook diverse setjes bij.
Niet alles is super, maar er staan wel een paar pareltjes tussen.

Oj, aktief/passief laugh :D
Aktief gaat je opbreken, je sjouwt je een breuk, en je moet die zware boxen ook nog op een statief zetten als je het goed wil doen, en je weet zelf ook wel wat er met een hoog gewicht op een stokkie kan gebeuren.
Ook gaan deze boxen (in het goedkopere segment) vaak wat eerder stuk, minder goede koeling, en er word veel mee gezeuld/gestoten.

Nee, lekker twee gewone boxen en een losse versterker!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Afgesloten topic