Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 14 van 19)
Moderator(s): Dré
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
3-5-2004 01:13
Ik zou wel graag willen weten hoe de nieuwe Denon DX-1500 het bijvoorbeeld doet.

Ik heb nu een xone:62 maar vind hem niet zo fijn mixen als de djm (mixed gewoon makkelijk en heeft meer de faders waar ik van houd), maar wil nog wel de geluidskwaliteit van de xone houden. `t Is moeilijk...
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-5-2004 16:25
Jo,

Nou ik heb zaterdag op de DJM600 mogen draaien en ik moet zeggen dat het wel lekker draait. Lekker soepel, lekker ruim. Geluid merkte ik niet echt veel van ofsow, merkte wel dat koptelefoon beetje begon te kraken in rode gebied (Sony V700). Dat was soms wel even irritant, maar dat is naar mijn idee gewoon verkeerde instelling van het geluid. De effecten werd ik eigenlijk een beetje moe van, aangezien je ze teveel wil gebruiken (merkte ik aan andere DJ's). Dus effecten boeien mij niet zo. Klinkt wel leuk, maar het gaat op een gegeven moment domineren en het is moeilijk er dan af te blijven. Daarnaast moet je gewoon goed aanvoelen wanneer je het wel kunt gebruiken en wanneer niet.

Binnenkort maak ik afspraak met Dre om even de Xone:62 en 92 te proberen. Dan ga ik er even goed over nadenken en mijn definitieve keus maken. Een vriend van mij gaat dan mee en gaat serieus kijken naar de SynQ.

Nogmaals, de DJM werkt wel ERRRUUUGG lekker!! Nu even kijken of de A&H's ook zo lekker werken.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Kay1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 8-7-2004
Berichten: 8
14-5-2004 18:24
Ik heb sinds een aantal weken een Pioneer djm 600, en k moet
zeggen dat het echt een heerlijk mixertje is. Daarbij merk ik eigenlijk ook
niet zo veel in geluidskwaliteit, maar dat komt misschien doordat
ik nog geen systeem van 80kw aan m'n pion heb gehangen.

Zolang het geluid in de discotheek waar ik werk nog uitstekend klinkt, snap
ik niet waar al die discussies toch vandaan komen.

Moet ik de pion aansluiten op een hifi set?
K had eerst een xtc, ben overgestapt op de pion. Je merkt wel dat
de xtc krachtiger geluid geeft, maar het geluid van de pion is ver weg van slecht of niet goed. Daarbij kun je met de EQ tot -26 killen en dat vind ik persoonlijk
ook handig.

Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, maar k denk ook dat veel mensen
het iets teveel opblazen.
Ik moet de Xone horen en testen wil ik deze twee met elkaar vergelijken.
Op In Qontrol(hardstyle mainstage) was het geluid echt perfecter dan perfect, hadden ze nou ook maar een pioneer gebruikt dan had ik t zeker geweten :(.

Tot dusver ben ik gewoon nog tevree en anders koop ik weer een nieuwe heel simpel.

Adios
OH MY GOD THAT'S SOME FUNKY SHIT!!!!!!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-5-2004 19:35

Kay1 schreef:

K had eerst een xtc, ben overgestapt op de pion. Je merkt wel dat
de xtc krachtiger geluid geeft, maar het geluid van de pion is ver weg van slecht of niet goed. Daarbij kun je met de EQ tot -26 killen en dat vind ik persoonlijk
ook handig.

Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, maar k denk ook dat veel mensen
het iets teveel opblazen.
Ik denk dat jij dit topic (én de vele andere over de DJM) niet helemaal hebt doorgelezen.
Kay1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 8-7-2004
Berichten: 8
11-6-2004 17:04
en waarom dat

btw ga dus toch nou een xone 62 aanschaffen
OH MY GOD THAT'S SOME FUNKY SHIT!!!!!!!!
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
11-6-2004 21:58

Kay1 schreef:

en waarom dat

btw ga dus toch nou een xone 62 aanschaffen
OK en wt is nou de doorslaggevende factor ?
Music Is My Religion !
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-6-2004 22:05
Leuk dat hij weer even up gaat. Ik twijfel dus nog steeds tussen de Xone:62 en de 92. Moet nog steeds even een afspraak maken met Dre, probleem is echter dat ik doordeweeks weinig tijd heb. Ik zou maandag a.s. kunnen en/of woensdag a.s. later in de middag. Maar dan moet Dre ze wel op voorraad hebben natuurlijk. Kopen kan ik helaas ook niet meteen, want ik heb weer geld in mijn auto moeten stoppen :P Komen plaatjes bij etc. etc. je kent het wel.

Maar ik ga binnenkort mijn definitieve keus maken bij Dre. Ik bel hem van de week nog wel even (als ik tijd heb :S)!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
12-6-2004 07:55
Lijkt je het niet fijner om heze te testen tegen de tijd dat je geld hebt.
Anders zit er daelijk een te lange tijd tussen (wat resulteerd in weer twijfelen)
Zodat je het misschien niet meer percies weet.
Music Is My Religion !
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-6-2004 10:56
Zo werkt dat bij mij niet ;) Als ik weet waar ik voor spaar, spaar ik harder :P

Xone:62 had ik deze maand al kunnen halen, maar ik had onderhoud aan mijn auto (dagelijks vervoer). Dus de Xone stel ik dan even uit.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
12-6-2004 11:50

mr_jows schreef:

Ik twijfel dus nog steeds tussen de Xone:62 en de 92.
De verschillen zijn op 1 hand te tellen, dat hoeft geen moeilijke keus te zijn lijkt me. Ze hebben evenveel kanalen, bijna dezelfde toonregeling en beide dezelfde geluidskwaliteit (dwz. allebei super goed geluid waar je geen verschil tussen zal merken). Als ik het globaal schets dan zijn er 2 opties:

1) 1100.- -> goede effect mogelijkheden, goede faders, geen onnodig knipperende leds, knopjes tussen de faders, goede vu-meter.

2) 1650.- -> super goede effect mogelijkheden, super goede faders, onnodig knipperende leds, geen knopjes tussen de faders, iets minder goede vu-meter.

Ik zou het wel weten, de ene mixer is 550 euro goedkoper en heeft eigenlijk alleen iets minder effectmogelijkheden. Persoonlijk vind ik de 62 er ook mooier/overzichtelijker uitzien dan de 92. Voor dat geld kan je dan mooi iets anders kopen, een kaosspad, sampler, losse filter of een cdj-100 / axis 9 enz...

[edit schreef:

Het grootste verschil is eigenlijk het uiterlijk. Als ze hem volgens de 62/32 lay-out hadden gemaakt had je hem beter kunnen vergelijken. Ik denk dat ze daarom het uiterlijk helemaal hebben veranderd, dan lijkt het net een compleet andere mixer...
Ik heb in photoshop de 62 een beetje verbouwd tot 92:
home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/xone6292.jpg

(alleen de tap-tempo knopjes voor de lfo's ontbreken nog)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)