Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
24-4-2004 13:49
[Edit Mod: Bedreigingen kunnen zowel door binnen- als buitenlanders worden geuit. Verder geen verwijzingen meer naar afkomst s.v.p., dat is voor dit topic helemaal niet relevant.]/mod]
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
24-4-2004 13:56
Er word hier wel veel verwezen naar de security, maar als je op een klein feestje draaid, dan is daar volgens mij meestal geen security aanwezig... dus dat vind ik een beetje vage oplossingen.. de andere oplossingen zijn natuurlijk wel goed...

ik heb het zelf een keer gehad dat de dj (ik toen dus niet) de muziek uitzette, het zaallicht aandeed, en gewoon zijn spullen ging pakken...de gast die dat veroorzaakt had was gelijk weg, dus na 2 minute ging het feest gewoon weer verder :S beetje rare aanpak, maar werkte wel..
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-4-2004 22:29

Victor schreef:

Ik heb 10 jaar lang twee tot drie avonden per week in discotheken gedraaid en draai nu meer dan 20 jaar drive-in shows. En zoiets is mij nog nooit overkomen. Als je een beetje mensenkennis hebt en een beetje kunt ouwehoeren komt het niet zo ver"
ik spreek over vandaag de dag en niet jaren terug in de discotheken!!!!!!!
als je dat niet zou kunnen dan heb je niks in de horeca te zoeken.maar er zit toch een wereld van verschil tussen drive inns of de beruchte nachthoreca waar de drank en de drugs hoogtij vieren-dan mag je wel mensenkennis hebben en een beetje kunnen ouwehoeren maar als de drank en de drugs is in de man.....dan kan je ouwehoeren tot je een ons weegt.wees blij dat je in de zalige omstandigheid verkeert dat je die shit nooit hebt meegemaakt maar er word elke week in amsterdam tijdens t nachtgebeuren meer dan twee personen vermoord en tientallen gemolesteerd,allemaal discotheekgangers.ik persoonlijk heb nooit problemen maar heb er genoeg zien rollebollen op de vloer in het uitgaansgebied,drank,drugs,vrouwen
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2004 23:00
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-5-2004 00:11

fredje schreef:

ik spreek over vandaag de dag en niet jaren terug in de discotheken!!!!!!!
maar heb er genoeg zien rollebollen op de vloer in het uitgaansgebied,drank,drugs,vrouwen
groet
Dat is van alle jaren hoor,
in de 70er en 80er jaren was Amsterdam het Walhalla van de drugs in de wereld, en toen gingen wij daar stappen en draaien.
En in die tijd was het ook niet slim om alleen of als meisje helemaal al niet alleen in amsterdam te gaan stappen.
Ook wij hebben wel eens wat meegemaakt, maar als men door had dat we met meer dan 20 personen waren was het snel bekeken razz :p We gingen altijd met een flink stel stapppen, op die manier was het altijd gezellig, waar we ook kwamen.
Met zijn allen de fooi voor de portier bij elkaar leggen, en we kregen een hele goede behandeling. Ook voordeel van zo'n groep is dat je snel bekend word bij de horeca, en dat je overal welkom bent, want het is meteen gezellig met 20 man.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JBL-freakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 31-8-2004
Berichten: 9
25-4-2004 22:02
Ten eerste: hoe kan zo iemand bij jou in de buurt komen? plaats drang hekken zo voorkom je ongewenste gast bij je apparatuur en bij jezelf wink ;)

Ten tweede: Geef die persoon geen aandacht.

Ten derde: zoals eerder geschreven roep de beveiliging of bel desnoods de politie
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-4-2004 23:02
tom zit wat in,maar denk niet dat een dj met 20 man gaat draaien.maar als groep is dat wel de manier om lekker en leuk uit te gaan.
inderdaad heeft elk tijdvak zijn eigen bijzonderheden,neemt niet weg dat t allemaal wat groffer is geworden.
helaas maar waar.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
PizzaFreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 25-5-2004
Berichten: 7
26-4-2004 09:44
lijk me niet lekker draaien voor de rest van de avond...nadat je een dreigement voor je oren hebt gekregen sad :(
'repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool'
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
26-4-2004 10:23

PizzaFreak schreef:

lijk me niet lekker draaien voor de rest van de avond...nadat je een dreigement voor je oren hebt gekregen sad :(
nogmaals moet je je niet druk om maken,drank en drugs maken veel jongeren heel stoer,zeker als ze met een groep zijn,zo van ..ik regel dat wel ff.
natuurlijk moet diegene groot doen want zn vriendjes staan te kijken.security/portier is in principe aanwezig
over t algemeen word t opgelost.
en ik heb in al die jaren zowel in t uitgaanscircuit van amsterdam/rotterdam/spanje etc nog nooit een dj in elkaar zien slaan,barkeepers en portiers vangen dat altijd als eerste op.
ga er wijs mee om,ga er niet tegenin-met stroop vang je veel meer vliegen en vergeet t meteen.
loopt t te ver dan richting organisator/bedrijfsleider/glazenjongen en komt vanzelf bij de portiers terecht,hun zijn er om op te lossen niet de dj!!!!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
26-4-2004 21:11
Als ik elke bedreiging serieus zou nemen, zou ik ook in reïncarnatie geloven laugh :D

Zoals al gezegt, het ligt heel erg aan je publiek/zaal. Toch is oplossen met woorden vaak het beste (soms werkt een statief ook goed wink ;) ) Ik heb dat ook een keer meegemaakt, dat ik me naar de uitgang toe moest slaan. Achteraf gezien is dat wel erg fout geweest, maar dat is in de beginperiode geweest. Nu ik wat meer ervaring heb met draaien op (groter) feesten, weet ik dat je daar geen vrienden mee maakt. Je kan immers heel het publiek tegen je krijgen.

Ook het stil leggen van de muziek ben ik niet zo'n voorstander van, hiermee maak je denk ik ook niet echt veel vrienden. Oké, dit is in sommige gevallen ook wel nodig, maar ik zie dat echt als laatste red-middel.

Ik denk dat je bij een bedreiging het beste een droge opmerking erop kan maken, iets in de trant van: "en hoe kan ik dat voorkomen?" Meestal schiet de persoon dan wel in de lach, en kan je het met woorden oplossen

Als het echt menes is, moet je gewoon iemand van de organistie het laten opknappen. Meestal wordt zo'n figuur er dan wel uitgegooid. Het risico dat je dan buiten opgewacht wordt is denk ik erg klein, en desnoods als je het niet vertrouwd laat je ff een paar brede mannen meelopen laugh :D

Ik denk dat er voor bedreigingen niet echt een standaard advies is, maar met woorden is altijd beter als met je handen (of voeten) wink ;)

Mazzel

[edit] *piep* zo lang zijn ze anders nooit [/edit]
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
27-4-2004 18:51

DJ Chris schreef:

wat moet je doen als je bedreigt wordt (met geweld bedoel ik)
Het hangt heel erg van de omstandigheden af. Daarbij moet je dan ook nog eens een beetje in kunnen schatten of het serieus is. Zo heb ik wel eens een mes in m'n zij gevoeld (plaatje gedraaid uiteraard en subtiel de portier gehint toen de persoon in kwestie ergens anders heenging), aan een stropdas gehangen (geen stropdas omdoen dus) etc. etc.

Vaak kun je door subtiel mee te lullen maar toch voet bij stuk te houden (zie Victor z'n post) de situatie redelijk onder controle houden. Soms werkt dat niet. Je kunt dan nog (gedurfd maar soms werkt het) z'n verzoekje inwilligen terwijl hij nog bij je staat EN dan uiteraard aankondigen dat het verzoekje speciaal is aangevraagd door de persoon vóór je (een goede LJ die daar dan met wat scans/MH's op inspringt kan helpen). Soms kun je het maar beter gewoon doen, soms kun je maar beter gewoon zeggen "als het zo moet dan stap ik op" en ook daadwerkelijk je koffers pakken (hopend dat de persoon in kwestie tot inkeer komt en alsnog zegt "nee, zo hoeft het ook weer niet").

Laat ik zeggen dat dit een van de aspecten van het DJ'en is die ik het MINST mis sinds ik gestopt ben.

PS: Elke keer als mij zoiets overkwam was m'n avond verpest. Natuurlijk zeg je "zit er niet overin, doorgaan" maar helaas is lang niet overal het deurbeleid even consequent. Ik moet dan ook zeggen dat ik wel eens een volle tent ben uitgelopen (wordt het lekker stil opeens) omdat een portier een vervelende klant die verwijderd zou worden alleen maar een standje had gegeven...

Draaien is je leven niet waard. Zelfs je spullen zijn je leven niet waard. Als je het echt niet vertrouwt: WEGWEZEN!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)