Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 3 van 19)
Moderator(s): Dré
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
11-4-2004 13:00
Hmmmz ... dit geeft heel goed de discussie weer die er altijd over de DJM gevoerd zal worden. De gebruiker vindt em top en dat is ie qua ergonomie ook.
Ik heb met de DJM600 gewerkt en qua ergonomie en gebruiksgemak is hij inderdaad top. MAAR De DJM600 waarmee ik werkte was reeds enkele jaren oud en dat was te merken. Ruis op de faders, eq die totaal verneukt klonk,... .
En aangezien DJs gewoon geen reet geven om geluidskwaliteit, en alleen maar aan eigenbelang (namelijk bedieningsgemak),...
Deze neem ik je erg kwalijk, het is gewoon verschrikkelijk kort door de bocht. Hoe je ertoe komt begrijp ik echt niet. Mocht je aan 100 DJs vragen wat ze belangrijk vinden van een feest zal geluidskwaliteit (en daarmee de kwaliteit van de installatie) zeker in de top 10 komen.

Maar soit, daarmee verloopt de discussie een beetje. Ik zou 100 % zeker de A&H kiezen, zeker qua geluidskwaliteit is hij beter. En sinds ik met die DJM600 gewerkt heb is die keuze nog meer overgeheld naar A&H. Ook al heb je daar geen effecten bij.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-4-2004 15:07

michel van de beek schreef:

mr_jows schreef:

Vandaar mijn vraag ;) Is de DJM600 wel zo slecht als iedereen zegt ;)

sylvia schreef:

Neen, de DJM is niet zo slecht als IEDEREEN zegt, onder iedereen vallen namelijk ook een hoop mensen die zo'n ding nog nooit in het echt hebben gezien en anderen napraten.

Neen, de DJM is niet slecht. Ik heb er zelf vaak genoeg mee gedraaid, niks over te mopperen qua gebruikersgemak, maar ik ben geen techneut.
Hmmmz ... dit geeft heel goed de discussie weer die er altijd over de DJM gevoerd zal worden. De gebruiker vindt em top en dat is ie qua ergonomie ook. De techneut vindt em zwaar klote omdat het gewoon klankmatig een ramp-apparaat is. En aangezien DJs gewoon geen reet geven om geluidskwaliteit, en alleen maar aan eigenbelang (namelijk bedieningsgemak), zal deze discussie wel blijven voortbestaan.
Dé oplossing om dat geharrewar voor eens en voor altijd uit de wereld te helpen ligt natuurlijk gewoon bij Pioneer zelf. Ze zouden er eens voor kunnen zorgen dat de kwaliteit in overeenstemming wordt met de prijs. Ergo, ofwel een paar honderd Euro van de prijs af, ofwel de mixer zo modificeren dat-ie technisch (kwaliteit faders, headroom etc) in overeenstemming is met andere mixers in dezelfde prijsklasse.

Maar de druk bij Pio zal wel niet zo hoog zijn, zolang die mixers nog goed verkocht worden, omdat mensen nu eenmaal denken dat iets wat overal staat wel goed MOET zijn.

Ik zou wel lachen als iedereen nu ineens op A&H overstapt.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
11-4-2004 15:09
Overigens, een mixer is niet hetzelfde als een draaitafel.
Gheheh!! Duuh ;)

Was gister op In Control geweest en daar gebruikten ze ook de Xone (sowieso in de hardstyle zaal).

Het gaat mij niet echt om de effecten, gaat mij dus om de kwaliteit zoals ik al zei. In dat geval ga ik dus gewoon voor de Xone. Maar goed, misschien draai ik 8 mei wel zo lekker op de DJM... Je weet het maar nooit ;)

Maar zoals het weer er nu uitziet :P > XONE
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
11-4-2004 21:21
Yo

Ik heb een syrincs monitorset

heb eerst de djm-500 erop gehad, daarna de xone:62

en ik merk eigenlijk geen ruk verschil in geluidskwaliteit
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
12-4-2004 09:14

mr_jows schreef:

Overigens, een mixer is niet hetzelfde als een draaitafel.
Gheheh!! Duuh ;)

Was gister op In Control geweest en daar gebruikten ze ook de Xone (sowieso in de hardstyle zaal).

Het gaat mij niet echt om de effecten, gaat mij dus om de kwaliteit zoals ik al zei. In dat geval ga ik dus gewoon voor de Xone. Maar goed, misschien draai ik 8 mei wel zo lekker op de DJM... Je weet het maar nooit ;)

Maar zoals het weer er nu uitziet :P > XONE
Yep, een Xone :92, hier is een foto ervan :

pictures.q-dance.nl/6351/pics/0282-car-0690.jpg
Music Is My Religion !
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
12-4-2004 10:19
[off-topic:]
Was ook wel duidelijk te merken: Niet de "standaard"-effecten van de Pioneer, maar de leukere en in ieder geval meer originele van A/H
[off-topic]

Het zou mij niks verbazen als organisatoren zoals Q-dance en misschien ook wel ID&T meer en meer A/H gaan neerzetten i.p.v. Pioneer
Beauty hides in the deep
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
12-4-2004 10:51
[Off-topic]
Kvraag me af of ze daar beatcounters hadden. Ik heb bijv. Deepack (al was ik best naar de klote) amper een foutje horen maken.

Heb ze wel eens in Bobs gehoord, daar was het minder... Magoed, misschien hadden ze een goede dag :D Die heb ik namelijk ook wel eens :P

Die Xone92 vind ik helaas net ff te duur en daar zit alles wat dichter op elkaar. Vandaar dat ik dan toch voorde Xone:62 zou gaan omdat hij ff wat ruimer overkomt. En volgens mij is er niet zo heel veel verschil toch? Of wel Dre?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-4-2004 12:29
Ik vind de effecten van de Xone:92 makkelijker te bedienen EN uitgebreider (voor m'n gevoel dan; zo zo maar kunnen dat ik toch eerst eens de handleiding zou moeten lezen voor ik m'n mond open trek). De faders zijn nóg beter dan die van de Xone:62. Het is gewoon een betere mixer die echter ook een hogere prijs heeft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
13-4-2004 18:24
Dre,

Maar klopt het dat de draaiknoppen zo dicht op elkaar staat enzo? Want hij lijkt minder 'ruim' dan de Xone:62 (op de foto dan)

Xone:92 - www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone92_top-panel2.jpg
Xone:62 - www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone62_front_hires.jpg

Als het meevalt, dan zit ik er over na te denken iets meer bij te leggen, want dan heb ik ook DIRECT effecten. ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
13-4-2004 22:47

mr_jows schreef:

Maar klopt het dat de draaiknoppen zo dicht op elkaar staat enzo? Want hij lijkt minder 'ruim' dan de Xone:62 (op de foto dan)

Xone:92 - www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone92_top-panel2.jpg
Xone:62 - www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone62_front_hires.jpg

Als het meevalt, dan zit ik er over na te denken iets meer bij te leggen, want dan heb ik ook DIRECT effecten. ;)
Effecten is een groot woord. Er zitten idd wel mooie filters op maar die zitten ook op de 62 en de 32.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)