Forum > Muziek

minimale techno

(147 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
20-1-2004 09:04
Maaru is er eigenlijk een exacte omschrijving van het woord minimale techno...? want ik had er echt nog nooit van gehoord...
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
22-1-2004 14:06

Spil] schreef:

En waar kan ik die muziek kopen? Ik woon in Oss, NB. (of all places) en hier zitten geen platenzaken. En on-line; bijv via dancegrooves, is dit soort muziek haast niet te krijgen.
Dus wie helpt me op weg?!
brazDuitsland.. wink ;) En bij rare-records in eindhoven ben ik achtergekomen. Zijn inderdaad allemaal duitse labels spilly. heb ff voor een kleine 100 euro geshopt en man, wat draait dit lekker zeg, die muziek. Grote favoriet tot nu toe: plastikman - closer. echt weirde shit. En het label Perlon is ook echt mijn ding. Maar hoe houdt je deze muziek interessant voor de dansvloer. Ik vind het het luistermuziek.... niet dat daar wat mis mee is. Wat draai jij erbij om de vloer aan de gang te houden. Ik dacht zelf aan wat electro en tech-house en misschien wel wat breakbeat. any suggestions?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
23-1-2004 00:03
Ik heb zelf ook veel minimale techno ( Robert Hood ), en het is toch vrij lastig te mixen. Je moet meer spelen met effecten ( mocht je die hebben ) en veel met de faders uitproberen. Ook moet het tempo vrij hoog liggen ( +/- 7% pitch ) om de dansvloer bezig te houden.
Daarnaast is het dan ook belangrijk om erg snel te mixen, platen niet langer dan 1:30 minuut op laten staan, anders wordt het te eentonig als het te lang doorgaat.
Het inmixen is vooral lastig met de toonregeling, elke mid of high die je te ver doorschiet valt meer op dan normaal. Harde techno zoals chris liebing, lars klein enz. valt het minder op als er iets mis gaat met de toonregeling of wanneer je ernaast ligt met de bas, daar zijn de nummers namelijk veel voller.

Maar goed... dit zou dan mijn interpretatie zijn van het mixen van minimale techno.
( voordat er commentaar komt :P )
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
23-1-2004 10:06

DJ Casta schreef:

Maar goed... dit zou dan mijn interpretatie zijn van het mixen van minimale techno.
( voordat er commentaar komt :P )
Nou nou, voordat er commentaar komt? Zijn toch niet van die zeikers hier. En net alsof er 1 manier van inmixen is. iedereen zo zijn eigen stijl. Ik moet die nog zien te ontwikkelen. En ik geef je gelijk; na anderhalve minuut moet je er een andere plaat bijgooien, anders wordt het wel heel saai; je moet echt gelaagd beizg zijn zoals ik dat noem. Melodietje erbij, hi-hatje eraf. Wellicht leent minimale techno zich ervoor om met drie decks te draaien, al moet ik eerst nog flink oefenen met twee hoor!
Maar met wat voor stijlen, om in hokjes te denken, is minimal dan goped te combineren denken jullie? Ik vind dat veel (oldskool) acid platen (denk josh wink - higher state of...)wel kan. Langzaam opbouwen met minimale platen en dan ff knallen met zo'n ouwe acid/breakbeatplaat. Kom maar op met jullie ideeen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
2-2-2004 18:01
Spilly, hoe zou jij Kompakt releases beschrijven ?
Ik vind ze erg goed, maar vraag me eigenlijk af hoe je dat soort muziek noemt :)
`t Is geen electro, het is geen minimal..
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
5-2-2004 10:49

christophe vos schreef:

Spilly, hoe zou jij Kompakt releases beschrijven ?
Ik vind ze erg goed, maar vraag me eigenlijk af hoe je dat soort muziek noemt :)
`t Is geen electro, het is geen minimal..
Vraag dit dan rechtstreeks aan spilly, zijn mail staat gewoon vermeld in zijn profiel....(of lig ik nu te zeuren??)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
The third waveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2004
Laatste: 17-3-2004
Berichten: 1
17-3-2004 21:35
wat een discussie hier..

iedereen heeft zo zijn eigen idee over het minimale.
bij minimale techno moet je denken aan Detroit, aan jeff mills, robert hood, ur enz.
Minimale techno is techno met maar 4 of 5 geluiden, drums, bassline, en een paar lead sounds..
Een hypnotiserende herhalende eentonige, (minimale dus) loop..
Met veel rollende leads,vaak bewerkte synth organs(ms 2000 of poly 6)die vaak op de eerste bassdrum i.d. maat beginnen en precies voor de tweede bassdrum vallen.
(4kwartmaat:1 t/m16:bassdrum op 1,5,9,13 dan die lead vaak op 1 en op 4,volgt men t nog??)

ik raad iedereen aan die meer wil weten van echte detroit minimale techno (ik ga dat hier echt niet allemaal uit leggen) gewoon s op internet moet gaan zoeken naar intervieuws met jeff mills en of robert hood..
of zoek die namen maar s op soulseek!!
of zoek op www.partyflock.nl naar de Devon Miles..
das een goede vriend van mij en hij is bekend aan t worden met zijn minimale detroit techno sets.
Hij kan je haarfijn alle in- en outs uitleggen!

greets, johan k.
'komt Detroit, komt minimaal!"
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 22:02
voor minimale techno
check ook www.area51.be
en www.tekno-knights.be

greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Michel_rnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 3-4-2004
Berichten: 2
2-4-2004 18:37
Is minimaal een vorm van Detroit techno? of andersom?
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
2-4-2004 20:25
Ik heb hier een link gevonden met iemand die zo'n beetje alle electronische muziekstijlen beschrijft... waaronder Techno. Dus misschien dat je hier wat wijzer van wordt.

www.ishkur.com/features/music/index.htm#
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)