Forum > Licht

ideen eigen lichtsysteem

(59 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
7-2-2004 00:20

LJ DaAn schreef:

Martijn,
Jij zit wel altijd te adfiseren dat je een T4 moet nemen maar zelf heb je multidims? shocked 8O?
ik quote mezelf:

martijn schreef:

je dimmer:
www.new-line.nl/v/2489
meteen deze nemen, de losse pack is iets goedkoper, maar hiermee ben je later beter af. t-4's zijn gewoon netter, en hij heeft ook een sound-to-light mode. das wel zo handig als je geen controller hebt. ik heb nu een dimmertje, maar als ik voor de keuze zou staan, zou ik zonder meer voor de t-4 gaan. omdat het ook minder opbouwwerk is. de stekkers zitten er al in, en kun je alvast netjes om de balk vastmaken, wat bij een dimmer niet kan. ook zitter er programma's in die je kunt dimmen. nadeel van een balk is dat je hem zonder controller niet makkelijk kan besturen, tenzij je het leuk vind steeds in je statief te klimmen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
7-2-2004 11:03
als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
7-2-2004 12:04

maurice schreef:

als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
dat hoeft helemaal niet hoor. ik had mijn dimmer pas 2 maanden nadat ik de showmaster had. dus zo logisch is dat niet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
7-2-2004 19:24

maurice schreef:

als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
correctie:

Een preheat is verdomde handig! weet niet of je weet wat preheat inhoud maar voor je lampen is het wel zo handig omdat ze niet meteen van koud naar warm hoeven te springen en dus sneller op 100 % staan
...
BENjptStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2002
Laatste: 12-6-2006
Berichten: 98
8-2-2004 13:14

Hurricane schreef:

maurice schreef:

als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
correctie:

Een preheat is verdomde handig! weet niet of je weet wat preheat inhoud maar voor je lampen is het wel zo handig omdat ze niet meteen van koud naar warm hoeven te springen en dus sneller op 100 % staan
Bullshit. Preheat is puur ter bevordering van de levensduur van je lampen. Hoe snel je lampen op 100% branden hangt af hoe snel jij je fader openschuift en hoe je fadetime staat ingesteld. laugh :D
Love, Live and Light. The 3 most important things in life!
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
8-2-2004 17:28
je draait het wel een beetje om.. het enige dat ik zei is dat alls je dimpacks heb je meestal ook wel een controller heb(als je ze gebruikt)... dat betekend dat je gewoon je kanaal faders open kan zetten een stukje. en daarover en scene kan draaien
en tada een soort pre-heat gecreeert ...
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
9-2-2004 17:05
zeker alles kan: melkkan, koffiekan,.... laugh :D

is dat handig: als alleen jij ermee werkt misschien wel, heb je verschillende lj's, vergeet het dan maar.

mvg
ronny
tis altijd watt
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
9-2-2004 17:55

ronny schreef:

zeker alles kan: melkkan, koffiekan,.... laugh :D

is dat handig: als alleen jij ermee werkt misschien wel, heb je verschillende lj's, vergeet het dan maar.

mvg
ronny
wat een zin word er niet echt wijs uit als je een controller heb en 2 multidims dan heb je geen preheat meer nodig wat is daar niet waar aan.. truss met multi dims is mooier dan met t4's vind ik... maarja ieder z'n smaak laten we maar stoppen want dit is eigenlijk een 1000x gevoerde discussie en offtopic
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
9-2-2004 21:27

BENjpt schreef:

Hurricane schreef:

maurice schreef:

als je multiidms heb heb je meestal ook een controller en dus geen standaart preheat meer nodig happy :)
correctie:

Een preheat is verdomde handig! weet niet of je weet wat preheat inhoud maar voor je lampen is het wel zo handig omdat ze niet meteen van koud naar warm hoeven te springen en dus sneller op 100 % staan
Bullshit. Preheat is puur ter bevordering van de levensduur van je lampen. Hoe snel je lampen op 100% branden hangt af hoe snel jij je fader openschuift en hoe je fadetime staat ingesteld. laugh :D
Oftewel. Hoe snel je lampen van koud naar warm gaan
...
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
9-2-2004 22:16
nou een lamp koelt niet vaN 600 naar 20 graden in een seconde hoor.. en dan zijn mijn lampen meestal al weer aangeweest... en als je eeh lichtshow vb. heb moet het donker zijn en een bepaalde kleur aan klim jij dan ff in je truss om je pre-heat uit te zetten..
ow en nou ga ik door ben ook lekker slim...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)