Forum > Muziek

waar koop ik platen

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
31-1-2003 12:37
Voor scratchwerk kunnen inderdaad de meest "vreemde" platen gebruikt worden.

Kinderen voor kinderen, koken met (vul in een of andere hotemetoot van 20-30 jaar geleden) etc. kunnen de meest leuke stukjes bevatten om mee te scratchen.

En wellicht vind je die platen inderdaad op zolder in een of andere stoffige doos.

Uiteraard zijn er ook speciale scratch platen (freeeesh...) maar die gebruikt iedereen al. Dus creatief en krap in budget kunnen PRIMA samen gaan ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
31-1-2003 21:32
met wat voor cd's kun je het beste scratchen?
want als ik een poging probeer te doen dan klinkt da nie! laugh :D


want ik heb eigelijk bijna alleen maar gekopieërde cd's met :trance, dance, hardhouse enz.

mar mij leek het ook heel leuk om te scratchen. jah ik kan dan ook nie scratchen maar heb je daar speciale cd's of muziek voor? happy :)

of gewoon: kinderen voor kinderen, sinterklaas. en van die smurfen en paashaas herrie??

graag een reactie terug waar ik iets aan heb happy :)
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
2-2-2003 22:42

djjoost schreef:

met wat voor cd's kun je het beste scratchen?
want als ik een poging probeer te doen dan klinkt da nie! laugh :D


want ik heb eigelijk bijna alleen maar gekopieërde cd's met :trance, dance, hardhouse enz.

mar mij leek het ook heel leuk om te scratchen. jah ik kan dan ook nie scratchen maar heb je daar speciale cd's of muziek voor? happy :)

of gewoon: kinderen voor kinderen, sinterklaas. en van die smurfen en paashaas herrie??

graag een reactie terug waar ik iets aan heb happy :)
dan heb je een dure pioneer cd speler voor nodig waarbij een scratch functie zit, zonder zo'n functie wordt t lastig laugh :D

een vriend van me scratcht nog steeds met de fabeltjeskrant-lp happy :) erg leuk
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 123
3-2-2003 13:27
Niet alleen de pioneer heeft die scratch functie hoor, Numark heeft deze ook en denon op dat laatste model ook maarja ze zijn allen zeer goed geprijsd happy :) .

Stijn
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
3-2-2003 13:34
ja goed, skytec heeft op de nieuwste moddellen, ook dat soort functies, flanger, reverb, sratch, enz.
maar wat is dat nou weer voor vraag, wat voor muziek.......
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
3-2-2003 16:37
ik vroeg nie op welke cd spelers je kon scratchen.
want da kun je niet alleen met pioneer maar ook met de axis van numark, de psx en pro scratch van american dj,
denon, enz.

maar ik vroeg:

met wat voor cd's kun je het beste scratchen?
want als ik een poging probeer te doen dan klinkt da nie!

want ik heb eigelijk bijna alleen maar gekopieërde cd's met :trance, dance, hardhouse enz.

mar mij leek het ook heel leuk om te scratchen. jah ik kan dan ook nie scratchen maar heb je daar speciale cd's of muziek voor?

of gewoon: kinderen voor kinderen, sinterklaas. en van die smurfen en paashaas herrie??

graag een reactie terug waar ik iets aan heb
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
3-2-2003 20:07

djjoost schreef:

ik vroeg nie op welke cd spelers je kon scratchen.
want da kun je niet alleen met pioneer maar ook met de axis van numark, de psx en pro scratch van american dj,
denon, enz.

maar ik vroeg:

met wat voor cd's kun je het beste scratchen?
want als ik een poging probeer te doen dan klinkt da nie!

want ik heb eigelijk bijna alleen maar gekopieërde cd's met :trance, dance, hardhouse enz.

mar mij leek het ook heel leuk om te scratchen. jah ik kan dan ook nie scratchen maar heb je daar speciale cd's of muziek voor?

of gewoon: kinderen voor kinderen, sinterklaas. en van die smurfen en paashaas herrie??

graag een reactie terug waar ik iets aan heb
je hebt daar niet speciale cds voor nodig nee, scratchen is erg moeilijk en volgens mij professioneler met draaitafels, maar je kan best leuke intro's scratchen met cdspelers, zoals ff de stem herhalen enzo, maar wat voor cds --> rare vraag
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
3-2-2003 21:09
scratchen gebeurd nog altijd vooral het meest in de R&B en hip-hop. Daar kun je leuk mee scratchen en de raarste fratsen me uit halen. Ook een lekkere groovy house kan leuk zijn.

En een beetje behendig met de cross-fader is ook niet echt verkeerd wink ;)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Dj Marph-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2003
Laatste: 9-3-2003
Berichten: 7
18-2-2003 20:27
Nee, maar kan je in Nederland (online) battle records ook kopen dan?
DJ Rockid is de man!!! Ik heb hem live zien scratchen!
Dj Marph-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2003
Laatste: 9-3-2003
Berichten: 7
18-2-2003 20:31
Gozer,

aan het begin van (volgens mij) nr. 5 van Onyx-Bacadafucup 2 staat een dope sample daar scratch ik ook mee als ik met mijn cd-speler ga scratchen

voor de rest gewoon goed zoeken trouwens ik scratch ook met otje cd's enzo, allemaal zonderbeat op de achtergrond=relaxt

Sterkte ! happy :)
DJ Rockid is de man!!! Ik heb hem live zien scratchen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)