Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Yoghurt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Yoghurt (Pagina: 2 van 10)

Topic: Review: Showtec Phantom 250 vergeleken met Martin Mac 250 Krypton (27-1-2012 22:04:00)
Halve tekst kopieren... du!

Past goed bij disco... was het antwoord... Maar in beide gevallen gaat het wel op denk ik.
Topic: PA markt 2012 (3-1-2012 15:13:00)
Dit jaar hoogstwaarschijnlijk geen stand. Net te weinig spul (of te weinig interessant spul voor de doelgroep van de P.A. markt) om het rendabel te maken.

Wellicht volgend jaar beter happy :)
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (14-10-2011 21:55:00)

watje schreef:

Word tijd dat ik beter op me spullen ga letten! ha ha
Dat .... of een vestiging in Maarssen beginnen. laugh :D
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (14-10-2011 17:41:00)

watje schreef:

Yoghurt schreef:

Ik zie daar wel een kistje staan die ik wel wil ruilen tegen een doos zwarte backdrop wink ;) .
Do explain? (A)
Zie daar kistje Visual DMX staan dat bij mij in de tent hoort. Anderzijds heb ik paar weken geleden een doos vol backdrop met grote letters 'Ciesluk' de stelling opgeduwd. Ik zeg ruilhandel laugh :D 'Je vind wel eens wat met opruimen wink ;) '
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (14-10-2011 14:46:00)
Ik zie daar wel een kistje staan die ik wel wil ruilen tegen een doos zwarte backdrop wink ;) .
Topic: Het Grote Gaffa Topic (13-10-2011 22:24:00)

Malle Pietje schreef:

Je kan er zelfs je helikopter mee fixen..Telegraaf
Kan van een heel betrouwbare bron zeggen dat de nodige Boeings van een gerespecteerde Nederlandse luchtvaartmaatschappij ook aan elkaar hangen met gaffa tape. Voornamelijk interieur, maar de rest kan je maar ook beter gewoon niet weten als frequente passagier. wink ;)
Topic: Kleurcodering voor kabel (diameter/lengte) (11-9-2011 18:22:00)

CyberDance schreef:

Hier is het dan weer:
1m Grijs
3m Geel
5m Blauw
10m Rood
20m Groen

Langere lengtes meerdere kleuren langs mekaar (optelsommetje), maar vaak zijn die lengtes dan toch weer zo lang dat het geweten is of op de kist oid staat.
Ik gebruik exact zelfde kleurencombinatie als Tom. Maar dat is ook wel handy, aangezien er nog wel eens wat materiaal heen en weer gaat laugh :D . Fijne kleurencombi en prima om mee te werken, ook als je veel met freelancers werkt.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (22-8-2011 19:10:00)

bomdes schreef:

Doe mij maar een Ducato, veel meer bestelwagen voor je geld dan een VW
Ducato is gewoon een segment groter dan waar naar gekeken word (Vito / T5). Als je 1 op 1 wilt vergelijken, zou je dan naar de Scudo moeten kijken. De nieuwe Scudo is ruimer dan de Vito, en zijn volgens mij fijne auto's, echter heb ik daar niet zoveel ervaring mee.
Een Ducato met een T5 vergelijken lijkt me wat raar. Ik ben van T5 naar Ducato gegaan om meer ruimte te hebben, niet omdat ik ontevreden was over de T5. De T5 rijdt heerlijk, de Ducato ook, maar die rijd gewoon als een bus, terwijl je in T5 in de juiste uitvoering dat idee niet per se hoeft te hebben.

Ik reed een 2.5 TDI 130 PK T5. Dat is echt schitterende motor voor die auto ondanks dat er nog 1 groter bestaat.
Heb daarnaast ook in de 85PK versie gereden, maar dat vond ik acceptabel in de stad, maar daar buiten waardeloos. Moet er wel bij vermelden dat ik altijd in auto's met grotere motoren heb gereden, dus als je altijd de tijd hebt, en het niet erg vind wat meer toeren te draaien bij 120, is het wellicht wel een optie.

Kijk ook even naar de hoogste kist die je hebt en wilt vervoeren. De ingangshoogte van de T5 is uit mijn hoofd 13 CM hoger dan de Vito, en dat kan nou net precies de ruimte zijn die je nodig hebt. Hieronder paar producten die wel in de T5 gingen, maar de Vito niet in wilden laugh :D
- Midas Verona 24 V400
- LED vloer kisten
- 120CM kisten getipt!
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (21-8-2011 21:51:00)

dj-nsp schreef:

Ik weet niet of het mag maar graag zou ik wat meningen willen hebben over het volgende:
Sinds een tijdje op zoek naar een bestel auto wat nu op de lijst staat is de VW t5 tegen over de Mercedes Vito.

Wie heeft er ervaringen met deze 2 auto's en kan mij vertellen wat het beste is.

Alvast dank!
Ervaring met beide. De T5 heeft absoluut op praktisch alle vlakken mijn voorkeur.
Ontzettend veel ruimer dan een Vito, rijd ontzettend fijn. Mag heel veel trekken. En je krijgt gewoon meer waar voor je geld.
Komt bij dat praktisch alle Vito's waar ik mee gereden heb (van het nieuwe model, niet oude vierkantere model, dat vond ik ansich nog wel een aardige bus) allemaal of plekjes hadden, of volledig doorgeroest waren (waaronder ook Vito's van slechts 1,5 tot 2 jaar oud!).

Vito rijdt overigens wel heerlijk, maar puntje bij paaltje, koop je een busje, als je alleen lekker wilt rijden moet je voor een personenwagen gaan.

Heb paar jaar geleden ook voor zelfde keuze gestaan en ben toen voor de T5 gegaan, en dat is voor mij de goede keuze geweest. Intussen heb ik hem verkocht omdat een klein busje voor mij niet meer praktisch was en ik achterop in de auto rechtop wou kunnen staan.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (12-7-2011 10:35:00)

Tom schreef:

aka bijzetkacheltje wink ;)

keurig hoor.
Naaah kachels worden warm en zijn niet te huffen. Dat is in dit geval geen van beide zo happy :) .

Vergeet niet de ampen nog even vast te zetten, voordat ze on the road gaan. Zonde van de mooie PL-en anders wink ;)
Topic: Lichteffect van het jaar? (4-7-2011 17:04:00)

Dré schreef:

Yoghurt schreef:

Onder het motto; Als je geen stront aan de knikker wilt, kan je maar beter niet gaan knikkeren in een veld vol stront.
Ik DENK dat je bedoelt:

"Als je geen stront aan de knikker wilt, kan je maar beter niet gaan knikkeren".

Zo niet, dan ben ik toch wel behoorlijk beledigd... Dit forum heeft al héél wat naar z'n kop geslingerd gehad (maar "een veld met stront"... Da's een nieuwe)!
Ik bedoel er mee te zeggen dat als je toch al bang bent voor je eigen status of contact met een bedrijf je maar beter überhaupt niet moet inspringen op discussies die jij denkt dat kunnen schaden. Of op zijn minst geen suggestieve opmerkingen om welke bedrijven het wel zou gaan plaatsen.

Het forum heeft daar voor de rest niets mee te maken, en daar was het dan ook geen hint naar toe. wink ;)
Topic: Lichteffect van het jaar? (4-7-2011 16:25:00)

JeroenVDV schreef:

Op een openbaar, door Google hoog geranked en goed geïndexeerd forum je naam verbinden aan letterlijke namen van bedrijven kan gevolgen hebben, zowel positief als negatief.
Prima. Maar intussen zijn er door vage beschrijvingen wel al weer namen genoemd, die net zo hard geïndexeerd worden door Google. Daar kan je op wachten.
Als je dan toch vanuit professioneel oogpunt, of vanwege het feit dat je arbeid-gelieerd bent aan deze bedrijven niets kwijt wilt omtrent, namen. Hou het dan volledig in het midden.

Onder het motto; Als je geen stront aan de knikker wilt, kan je maar beter niet gaan knikkeren in een veld vol stront.
Topic: Lichteffect van het jaar? (3-7-2011 01:39:00)

Douwe schreef:

Wat is er zo boeiend aan namen?
Absoluut niets boeiend aan, dat is het hele punt.. Kwestie van of het beestje bij de naam noemen, of het gewoon volslagen in het midden laten door 'een groot bedrijf' o.i.d. te zeggen. Aan irrelevante beschrijvingen, waaruit je alsnog weet om welk bedrijf het gaat heeft voor de rest niemand wat aan, professioneel oogpunt of niet. Deze discussie, of bijvoorbeeld de post van Partyfish hierboven, is daar denk ik het bewijs van.
Topic: Lichteffect van het jaar? (2-7-2011 20:29:00)

Douwe schreef:

pietje schreef:

Waarom wordt er niet gewoon een bedrijfsnaam genoemd?
Omdat we misschien professioneel te maken hebben met bijna al deze bedrijven?
Het is not-done om namen te noemen.
Wat een raar verhaal. Je omschrijft een bedrijf, door een overname aan te halen, zodat wel duidelijk moet zijn om welk bedrijf het gaat, in plaats dat gewoon in het midden te laten (zoals VDV dat wel doet), maar de naam noemen is verder not done?

Verder, wat is er zo reputatie schadend aan te vermelden dat een firma een hele lading 101's heeft staan?
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (23-6-2011 13:36:00)
Haha, die zit echter niet in de kist tijdens vervoer. Is puur voor in de opslag de blussert op hoogte te hebben en op een centrale plek.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (22-6-2011 19:41:00)
Net niet helemaal een amprack. Maar heb mijn testrackje praktisch af.

Dit rack word gebruikt als;
- Testrack, speakers en ander materiaal dat retour komt van verhuur.
- Presentatierack, voor kleine presentaties, waar mensen zelf de set bedienen. (vandaar de 2 ontvangers)
- Radio, zorgt voor de muziek in de opslag
- Kan eventueel ook nog gebruikt worden als karaoke-rack.

Wat zit er in;

2x Sennheiser EW 145 G2
1x Behringer rackmixer (galmpje etc er op)
1x Marantz DVD speler
1x Marantz Tuner
1x Racklade 2 HE voor mic's
1x Eric Audio HA-2200
1x Patchpanel
1x Shuko paneel voor snel inprikken apparatuur

In de kist zit nog een sub-filter ingebouwd, vandaar de 3 speakons. Om de subjes ook even te kunnen testen bij terugkomst.
Topic: Eurolite Kls Serie (21-6-2011 17:47:00)
Hij gebruikt inderdaad die wink ;) .
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (7-6-2011 22:00:00)
Zou je ook geen XLR - Thru op dat rack zetten? Lijkt mij lekkerder werken als je wat grotere configuraties draait.
Ik heb express op al mijn racken Thru zitten, en daar kan je alle kanten mee op.

Nog even labelen uiteraard, maar dat zou je vast wel gaan doen. En even een sjieker ventilatieplaatje. Deze is wat lelijk wink ;). Penn heeft een set hele nette plaatjes hiervoor (ben ik via Tom Cyberdance achtergekomen). Wel iets duurder.

Ik gebruik de DPA zonder of met Dateq SPL limiter. Maar hij is vaak zat zonder weg geweest, en dat gaat altijd goed.
De limiters van de processor doen keurig hun werk, echter ben ik net als Victor van mening dat de Dateq veel cleaner limit dan alle / of in ieder geval de meeste processoren. Ook heb je de keuze via de dipswitches de amp op half vermogen te zetten, wat ook al eens een uitkomst is geweest bij kleinere setjes.

Ik heb de SPL-en nu nog niet in de racken zitten, maar in losse kistjes, ben er nog niet over uit of ze ooit in de racken zelf komen.
Heb binnenkort ook weer wat foto's van onder andere een leuk presentatie/test rack, dat ik dan zal posten. Nog even de laatste puntjes op de i hiervan zetten.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-5-2011 20:52:00)

)pieter( schreef:

bomdes schreef:

Verbruiken doet ie inderdaad lekker, maar het is afaik de enige die NOG groter gaat dan de ducato maxi. Roest weet ik eigenlijk niet, leverancier van me rijd ermee en die heeft nog geen plekje roest.
Iveco Daily gaat toch ook een stuk langer als een Sprinter.

Groeten
Pieter
De extra verlengde Daily is inderdaad heel erg lang. Groot nadeel daarbij is dat merendeel van die lengte achter de achteras zit. Merk je met drempels, instaphoogte, bakoverhang in bochten, en geslinger op hogere snelheden en uiteraard met laden.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (9-5-2011 10:28:00)

YourLiVe schreef:

Ik huur af en toe een Ducato, zijn inderdaad best fijne bakken. Ik vind mijn Vivaro wel iets fijner rijden, maar die is ook een heel stukje kleiner natuurlijk. Het enige vreemde aan een Ducato vind ik dat de handrem links naast de bestuurdersstoel zit ipv in het midden... beetje vervelend met uitstappen.
Dat is gedaan zodat er in het midden zoveel mogelijk ruimte blijft. Daarom is de zit in het midden net wat ruimer dan bij vergelijkbare auto's.
Ik zelf ga er overheen met mijn benen met in en uitstappen, maar in begin zit je wel even te zoeken ja laugh :D .
Uiteindelijk vind ik het wel praktisch.