Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Haas2

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 107 bijdrage(n) van Haas2 (Pagina: 2 van 6)

Topic: Vraag over Scanmaster 1612 (10-9-2009 20:51:00)
RTFM ;)
hier dus
Topic: Vraagje over laser. (25-8-2009 16:15:00)
Dan kom je uit bij merken zoals laserworld...
(al kan het ook geheel merkloos, even googelen en je komt de vreemdste dingen tegen ;) )
Ik denk dat zulke merken al ruimschoots beschreven zijn.
Niemand kan je natuurlijk verplichten hem niet te kopen, ik heb ook veel budget spul.
Het blijft gokken, nuja, het is jou geld natuurlijk...
Maar kijk zeker eens naar de jb-system lasers (zoals hierboven al vermeld), ziet er waarschijnlijk duur uit voor die specificaties als je dat naast die andere legt, maar die omschrijvingen zijn ten minste geloofwaardig.
Topic: Vraagje over laser. (24-8-2009 23:57:00)
Mijn mening bij deze dingen:
Leuk voor ruimtes van 5 op 7 meter ofzo.
Best ook zeer donker.
Maar als je met dit budget iets wilt doen, dan raad ik een single color groene laser aan.
Ik heb er al goedkope RG(Y) gehad, die mixen op de spiegel en zijn slecht afgesteld...
Of een klein tikje en je kan ze weer afstellen.
't is gokken in dit budget. Ik heb er 1 uit china laten afkomen, en die heeft wel degelijk een deftige scansnelheid... enkel is de output dan weer erg dubieus...

Verwacht er niet te veel van, ik raad aan om met het budget het bij een gewone groene laser te houden, die extra kleur weegt in mijn ogen niet af tegen de nadelen.
Vooral de lage scansnelheid zorgt ervoor dat de laser eerder irritant gaat zijn dan een meerwaarde. Vanaf iets wat opstelling met andere lampen gaat de laser ook in het niets verdwijnen en wordt het eerder een irritant effect.
Niet dat ik het volledig wil afbreken, ik heb zelf ook zo een (gelijkaardig) ding staan, leuk voor 50 man in mijn ogen, in een volledig verduisterde ruimte, indien het niet te vaak opstaat. Maar verwacht niet dat er veel van overblijft in een ruimte groter dan 50m²

edit: even wat gezocht, voor minder geld een gelijkaardige laser (16 dmx-kanalen), nieuw... dus ik zou wat verder zoeken als ik jou was.
Topic: hoe een mengpaneel aansluiten op een ander mengpaneel (24-6-2009 13:39:00)
De AKG set is de draadloze soundsmurf...
Topic: Beginner versterker (23-5-2009 14:51:00)
Ik heb ze hier trouwens staan aan mijn pc.
Mijn dubbele cd-speler en mijn pc zijn samen aangesloten op mijn mengpaneel en gaan dan naar deze boxen.
Ze gaan zeker meer dan luid genoeg voor een kamer. Het leuke van al is dat je bij zacht geluid de basbox iets harder kan zetten zodat je steeds dat 'vol' geluid blijft behouden (nuja, elk zijn voorkeur natuurlijk).
Over de geluidskwaliteit ben ik zeker ook te spreken. Klinken niet agressief of wat dan ook.
Ik ben er algemeen zeker tevreden over, ik twijfelde nog tussen dit of een paar duurdere studio monitors.
Ik klaag in elk geval niet meer over de kwaliteit van het geluid dat uit mijn pc komt ofzo, ook niet over hoe luid het kan.
Ik denk niet dat je voor dit geld beter vindt.
Topic: DMX bedrading T-Bar (4-5-2009 23:44:00)

Brokencore schreef:

Klik voor de handleiding, staat niet op internet dacht ik (1MB)
staat gewoon bij highlite
als je je inlogt vind je hem hier ook terug via de webwinkel.
Het eerste wat ik altijd probeer te doen is de handleiding te lezen.
Toch bedankt voor de reactie
Topic: DMX bedrading T-Bar (30-4-2009 09:55:00)
Even Offtopic:

Brokencore schreef:

Het gaat om een Scanmaster 2, Showtec 24x 1W LED-parren en DMX/AES 110R kabel.
Indien je al ervaring hebt met die parren, kan je me misschien verder helpen in het volgende topic
Eventueel een paar foto's van deze parren in actie of wat extra gebruikerservaring zou leuk zijn. Alles kan me helpen in mijn keuze. Bedankt!
Topic: GLP Scan Operator FX ? (25-3-2009 15:58:00)
Nu deze beurs geweest is, iemand de sneak preview gezien?
Trok het op iets? richtprijs? En eventueel wat specificaties indien mogelijk (is er al een website?).
Topic: Merk keuze van LED PAR spots (14-3-2009 11:46:00)
Ik zit nog steeds te twijfelen.
Helaas kan ik hier nergens vergelijken.
Ik heb op de site van american dj naar de photometric data gekeken bij zowel een 1/4W versie en een 1*24Watt versie.
Het lijkt er op dat de 1/4W versie het beter doet, maar ik weet niet goed hoe ik de getallen moet interpreteren.
Ik heb ook op wikipedia etc. zitten opzoeken wat Lux precies is, maar ik blijf nog steeds voor raadsels staan.
Het gaat dan over de "LED PAR 64 PRO 1/4W"
en de "Stage Color LED" die 24*1W led's heeft.
Voorlopig lijkt het dat de 1/4W versie op 5 meter bijna 10* zo goed presteert.
Maar welke invloed heeft die openinghoek nu op de getallen, want die van de 1/4W versie is veel groter, zou deze data dan normaal niet veel lager moeten liggen?
Als iemand toevallig deze kan vergelijken dan zou dat een grote hulp zijn. Er is geen showroom hier waar ik ze beide al ben tegengekomen. Of is de showtec par die ik eerder eens heb aangehaald nog eens veel verschillender... Het is echt moeilijk om iets te vergelijken als je het nog nergens tegen komt (helaas). En het gaat (voor mij) toch om een groot bedrag.
Topic: Merk keuze van LED PAR spots (3-3-2009 16:35:00)
Ik zie dat er weer wat is geschreven.
Ik ga me nog een beetje meer verduidelijken wat de bedoeling is.
Bij mij is de bedoeling dus om 8 parren van 300 Watt te vervangen.
Ik wil een mooie kleine set kunnen neerzetten.
Bij 8* 300 Watt parren zitten we al snel aan het maximum van licht dat op 1 groep kan.
aangezien ik me op kleine huis en tuin feestjes etc. wil richten, is het de bedoeling om krachtstroom achterwegen te laten. Bij 500 Watt parren is dit al redelijk moeilijk, want er komen toch ook nog 4 scanners, een rookmachine, stroboscoop...
Ik wil dus gewoon een klein mooi ogend setje licht kunnen wegzetten, maar als deze minder zou presteren dan m'n huidige 300watt lampen dan is dit natuurlijk nutteloos.

Huidige set:
8 par 56 long can op t-4 (300 watt)
2* extreme 250 (250W MSD)
stroboscoop, rookmachine,... maar het gaat me nu eerder om de basis.

Vanwege de warmte en de vaak lagere plaatsen waar de set weggezet moet worden alsook de niet altijd zo goede stroomvoorziening: Ledparren?

ps: ja msd geeft veel licht tussen 300watt parren, maar de 2* 250watt elc gaf destijds nogal weinig licht tussen 8 parren.
Vandaar dat ik binnenkort ook weer 4 ELC scan's aankoop.
Topic: Merk keuze van LED PAR spots (1-3-2009 19:42:00)
Ik post bij dit topic, omdat dit goed aansluit.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om 8 led parren aan te kopen.
Nu wou ik de adj's kopen, maar ik twijfel nu tussen deze en de ShowTec LED Par-64, met 24* 1W led.
De openingshoek van deze is slechts 10° in vergelijking met de studiobeam (15°).
Deze zouden dus normaal straffer moeten lijken?
Ik heb nu gewone MFL, iets strakkere bundels mogen natuurlijk wel, maar indien het te strak wordt kan je natuurlijk niets meer uitlichten. Ik had ooit een vergelijking gezien tussen de openingshoek en de afkortingen MFL, NSP, VNSP... dus met het aantal graden ernaast, weet iemand dit nog staan aub? ik vind het niet.

Dan is er natuurlijk nog de prijs.
De Showtec led par is nu met de superactieprijs even duur als de adj 1/4W versie.
Groot voordeel voor mij bij Adj: de mogelijkheid 3-kanaals-modus. Hierdoor kan ik mijn huidig 24 kanaals dmx-paneel net behouden voor 8 par's. Nuja, dit is natuurlijk wel te vervangen indien het zo is dat de showtec echt meer licht geeft ivm de adj.
Enige ervaring met deze schowtec 24W versie iemand?
Andere suggesties zijn ook welkom, het budget zit rond €1000 voor 8 led-parren
Topic: Aztek Dj Robo/big robo (20-2-2009 18:39:00)
Ik gebruikte de dimfunctie op mijn kamer.
Verder heb ik deze ook gebruikt als fade in en fade out, maar op locatie was het dus niet de moeite om te dimmen (meestal teveel licht van andere effecten of van de bar etc... als je hem dan dimde kon je hem beter uitzetten...)
Nu heb ik de 250 gasontladingsversie... deze had beter wel een dimmer gehad :s is nogal overweldigend tussen 300watt parretjes.
Topic: Stroboscoop op geluid via DMX (21-1-2009 08:01:00)

LJ DaAn schreef:

Zou je niet via DMX dan alsnog kanaal 2 kunnen benutten voor intensiteit?
Ik ken die HQ strobo verder niet hoor, ook zie ik de toegevoegde waarde van een strobo op muziek niet.
(En blijkbaar vele met mij, er zijn weinig strobo's die deze functie via DMX hebben)
Ik zie de meerwaarde in elk geval wel in.
Kan je je strobo via dmx op muziek zetten, wat handig is tijdens liedjes met harde en zachte stukken.
Tijdens de harde stukken springt hij dan vanzelf hard aan. Altijd handig als je als dj er alleen voorstaat en je bent ondertussen bezig met je mix voor te bereiden. En zelfs al ben je met het licht bezig (tussen je dj set door, ik heb het hier niet over een apparte Lj, ik verwacht dat die ook iets betere tafel heeft), niet elke tafel is even uitgebreid en in staat om op een goede manier 2 dingen tegelijk mee te doen die je dan ook nog eens wilt.
Voor mij is dit een meerwaarde, maar ik heb helaas geen strobo die via dmx op geluid kan gezet worden, wel via de dipswitch, maar enkel stand alone.
Of ik het nu nog zou gebruiken? Waarschijnlijk niet meer, nieuwe tafel heeft daarvoor handige overlay scenes en laat zich iets makkelijker sturen. En soms zet ik de stroboscoop zelfs op zo een klein appart 6 kanaals dmx tafeltje(SDC-6). Stuurt in veel gevallen ook goed als je de strobo zelden gebruikt, maar er wel makkelijk toegang tot wilt hebben.
Topic: Vraag over Scanmaster 1612 (18-1-2009 14:14:00)
Vergeet alles wat je net hebt gelezen en begin opnieuw...
Soms lees je ergens over ofzo...

Of je gaat er vanuit dat een scene zelf beweegt, wat niet het geval is (bij de scanmaster toch niet).
De scene is 1 dmx-waarde per kanaal die doorgegeven wordt.
Voor bewegingen heb je een chase nodig, die de scenes achter elkaar afspeelt...
Lost dit je vraag op?

Mocht je in de scene bv goborotatie opzetten, of de shutter, dan gaat hij dat wel doen, maar een feit is dat de sm 1 dmx-waarde per kanaal doorgeeft op een scene, dus geen beweging, maar 1 punt. Voor een beweging moet je 2 scenes programmeren en die in een chase steken. Dan gaat hij namelijk van punt 1 scene 1 naar punt 2 scene 2.
Topic: GLP Scan Operator FX ? (6-1-2009 22:04:00)

luc2366 schreef:

haas2, mail me effe. Ben ook van Leuven :-)
Je hebt (normaal) mail ;)
Topic: Showtec T4 balk met problems (4-11-2008 10:47:00)

Dré schreef:

Hoe werkt de balk als je hem NIET via DMX aanstuurt maar in manual zet en dan de waarde op de balk ZELF instelt?
Als ik de maximumwaarde te laag zet op de balk blijft het probleem.
De afgelope 2* dat ik mijn 2 t4's gebruikte had ik dit probleem bij 1 balk.

De gewone manual program's doet hij wel gewoon mits ik dus de maximum output niet begrens, toch in elk geval bij de looplichtjes e.d. waar hij altijd de minimum of maximum waarde doorstuurt.

Maw, zelfde probleem zowel bij dmx als stand alone.
Ik ga de balk eens openhalen indien niemand dit probleem kent, misschien is er een slecht contact ofzo, maar ik haal mijn apparatuur niet graag open indien ik het probleem anders kan oplossen.
Topic: Showtec T4 balk met problems (3-11-2008 22:31:00)
Ik heb een probleem met 1 van mijn T-4's.
Het probleem stelt zich bij de 4 kanalen.
Tot een zekere dmx-waarde weigeren de lampen aan te gaan, en ja, ze staan in dim-modus en niet in switch.
Meestal moet de fader ongeveer de helft open alvorens de lampen aangaan.
Als ik bijvoorbeeld 1 kanaal helemaal open, kan ik de lamp in kwestie wel dimmen tot onder een niveau dat nodig was om ze aan te krijgen, maar bij ongeveer 25% vallen ze helemaal uit.

Als ik de preheat functie opzet (max 25%), dan deed dit bij sommige lampen niets, en bij andere zag je héél weinig licht op het maximum.
In elk geval is het niet zoals het hoort.

Er zijn me nog twee dingen opgevallen:
1) Als 1 lamp via dmx op +- 30% staat en niet aangaat, dan doet die dit soms wel als je de lamp ernaast aanzet.
Het lijkt dus alsof de balk een bepaalde hoeveelheid stroom moet doorgeven alvorens de lampen aangaan. Te wijnig stroom lekt precies weg ofzo.

2) Als de lampen via dmx bijvoorbeeld allen op 50% stonden, dan gaat er precies een chase door de balk, want om beurt gaan ze wat harder en wat zachter, en duidelijk merkbaar. De dmx-waarde blijft natuurlijk ongewijzigd. Indien de 4 kanalen op 100% staan dan is dit gedrag er niet.

...Nu dit is redelijk lastig, want als ik bijvoorbeeld mijn masterfader gebruik, gebeurde het dus dat deze t-balk onder een bepaald niveau helemaal uitviel. Ook de geprogrammeerde chases die niet altijd met hoge waardes werkten werden onbruikbaar voor deze balk.

Resetten werkt niet, probleem is zowel stand alone als bij dmx aanwezig. Kent iemand dit probleem en kan me vertellen wat ik moet nagaan?
Topic: Afstellen Gasontladingslamp (MSD250/2) (27-8-2008 12:22:00)

Tom schreef:

Als je hem herstart of koud aanzet, kan hij een beetje flikkeren tot hij helemaal warm is.
Of koud aanzetten?
Ik dacht dat de lamp bij de extreme 250 altijd koud aangezet moest worden.
Ik heb ze in elk geval en in mijn handleiding staat 10 minuten laten afkoelen alvorens weer aan te zetten, geen hot restrike. Kunnen hier dan lampen in waarbij dit niet het geval is? Zou wel handig zijn.

Mijn lampen flikkeren trouwens niet dat ik al gemerkt heb (sylvania) en de afstelling was bij mij al correct toen ik ze ontving.
Maar inderdaad, vooral de eerste minuut zie je de lichtsterkte stijgen.
Topic: GLP Scan Operator FX ? (11-8-2008 23:48:00)
Ik heb hem eindelijk in een grote zaal kunnen gebruiken in combinatie met mijn 2 scan's (extreme 250).
Voor het conventionele gebruik ik het model ShowTec Showmaster 24.
2 dmx-lijntjes getrokken (1 langs elke kant de lichtbrug in, voor zulke kleine opstellingen denk ik er niet aan om een merger te kopen.

Besluit van de avond: zeer vlot te programeren, ik heb zelfs maar 3 chases gebruikt over heel de avond.
Makkelijk in te grijpen, de releaseknop is een must.
Hoe heb ik gewerkt: verschillende scènes in de chase met verschillende kleuren geprogrammeerd. Aangezien de scènes niet stilstaan doordat je telkens een 'figuur' kan opslaan is elke scène op zich bijna een chase.
De scènes wisselden op muziek, maar zeer traag.
Ik heb telkens een vaste kleur gekozen met de override, zodat deze bij rustigere liedjes niet overweldigend en afleidend waren. Bij actievere liedjes drukten in dan weer op de release knop.
Door met de override af en toe in de grijpen, leek het alsof er telkens een volledig nieuwe chase gespeeld werd (de pan blokkeren of de tilt, zodat de scanners enkel nog horizontaal of verticaal bewegen etc...)

Kortom, ik ben er gelukkig mee. Met mijn budget denk ik niet dat ik iets beters had kunnen vinden kwa oplossing.
Topic: GLP Scan Operator FX ? (29-6-2008 21:11:00)
Ik heb even uitgezocht wat je daar nu precies mee kan doen.
Het is dus 1 vaste scène die je over de rest heen schrijft.
Wat heb ik er zonet mee gemaakt: scanners op shutter en strobo aan op dezelfde snelheid terwijl de scanners hun normale programma aflopen dat reeds ingeprogrammeerd is.
Werkt perfect, je kiest zelf van welke fixtures je welke waarden op welk getal wilt zetten.

Dus handig om bijvoorbeeld een stroboscoop mee aan te zetten die ik standaard niet mee programmeer.
Je kan het dus ook gebruiken op een switchpack om aan/uit te zetten, of als blackout voor bepaalde lampen.
(bijvoorbeeld bepaalde scaners uitschakelen)

Nadeel: je kan er geen effect ondersteken in tegenstelling tot een gewone scène (zéér jammer).

ps: best een effect om zot van te worden

edit: nog even aanhalen: Zeer handig om in 10 minuten een show te programmeren die vlot oogt, niet altijd van die haperende hoeken of stotterende bewegingen. Zoals ik dus al eerder dacht, een scanmaster maar dan met een nuttige effectenprocessor waardoor alles er direct deftiger uitziet. create wave in combinatie met random is ongetwijfeld m'n lievelings functie.