Forum > Algemeen Forum

Afmetingen flightcase SL1200 en gebruik XLR

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
StenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
20-12-2002 22:20
Hoi,
ik laat volgende week hout op maat zagen voor twee flightcases voor mijn sl1200's. Dit wordt 10mm hout en verstek gezaagd.

De afmetingen van een SL1200 zijn:
45cm breed
35cm diep (37 met stofkapklemmetjes)
8,5cm hoog (14cm met arm)

Ben van plan om de volgende binnenwerkse afmetingen te gebruiken voor de case :
breed : 47cm
diep : 39cm
hoogte (onderkant): 9cm
hoogte (deksel) : 6,5cm

De onderkant v/d case wil ik met 1cm dik (hard) schuim beplakken. De SL komt dan 1cm hoger te staan en zal dan (als het goed is) 5mm boven het onderste deel v/d flightcase uitsteken.
De zijkanten wil ik dan met 1cm dik schuim beplakken, aan de achterkant opvullen met 2cm dik schuim (in verband met met die stofkapklemmen).

Is dit een goede keus ? Tips/suggesties zijn overigens welkom.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
21-12-2002 10:07
Onze SL-1200's zitten in cases die een stuk dieper zijn dan de SL zelf. Hierdoor is er ruimte boven de platenspeler voor een paneeltje over de hele breedte met XLR-uitgangen, XLR faderstartaansluiting en 220V-aansluiting. Onder dit paneeltje zit een voorversterker die van het signaal meteen line-niveau maakt.

Wat je in jouw opzet krijgt (en wel vaker ziet) is dat de kabeltjes van de SL gewoon uit de flightcase lopen. Ik vind dat zelf erg lelijk.

Verder denk ik dat 1 cm schuim aan weerszijden wat weinig is, maar ik weet uit m'n hoofd niet hoeveel dat bij ons is. Zal nog wel even kijken dit weekend.

De hoogte is bij ons zo dat de SL precies gelijk ligt met het dekselprofiel. Dat is denk ik het mooiste. We hebben geen schuim onderin de kist.

Greets (en succes),
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
21-12-2002 12:33
Ik wil de SL's er nog wel uit kunnen halen, dus een definitieve inbouw (met bijvoorbeeld paneeltjes met XLR aansluitingen) is niet echt wat voor mij.

Ik hoor graag van je hoe dik schuim je gebruikt hebt voor jullie flightcases.

Komt dat dekselprofiel nog hoger te liggen dan de bovenkant v/h hout ? Ik denk dat ik het schuim aan de onderkant dan ook maar weg laat en de hoogte v/d case (binnwerkse maat) dan 8,5 cm maak. Moet dan wel zeker weten dat het dekselprofiel niet nog eens een stuk uitsteekt.

groeten,
Sten
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
21-12-2002 13:17
Niemand die ik ken bouwt flightcases met verstek gezaagd hout. Veel te veel werk en geen nut.

Verdere tip: www.new-line.nl/v/11056

Als je voor dát geld een complete kist kunt bouwen (inclusief hardschuim vulling) dan zou ik het heel kunstig vinden ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 06:39
Als je nu een prof. aansluiting wilt maken naar je mixer (patchpanel) hoe doen jullie dit dan?

Twee XLR (3 pin)chassis in FC
Powercon voor voeding
Ground TT via Powercon ground

Een XLR (5 pin) chassis in FC
Powercon voor voeding

Gebruiken pro's dan ook wel eens één enkele XLR 3 pin aansluitng voor de audio.

Dit heb ik wel eens gezien:

Pin 1 Siganal ground L&R
Pin 2 Links
Pin 3 Rechts
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
5-8-2003 09:16
Ik heb ze met zijn tweeen in één case zitten.
De 230volt aansluting zit met een plaatje onder op de case, maar bij de meeste zal het beter voldoen op de achterzijde, of boven de tt aan de bovenzijde. (Als je losse cases gerbuikt.)

Ook wij (mis)gebruiken de xlr als 1 stereo connector.
En het verhaal van geen xlr....
dat is niet slim, want tulp stekkers zijn in no time versleten en kapot on the road.
Je hoeft de tulpjes er niet af te knippen, je maakt gewoon in de case een verloopje van 2x tulp naar het schassis deel xlr male.

Hardschuim voldoet niet, dat slijt te snel.
Beter is minstens 2 a 3 cm dik zachtschuim te gebruiken.
Het vangt ook beter schokken op, en is veel duurzamer.
Camping matrasjes zijn relatief goedkoop, en van een juiste stevigheid.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 09:40

Tom schreef:

Ook wij (mis)gebruiken de xlr als 1 stereo connector.
En het verhaal van geen xlr....
dat is niet slim, want tulp stekkers zijn in no time versleten en kapot on the road.
Je hoeft de tulpjes er niet af te knippen, je maakt gewoon in de case een verloopje van 2x tulp naar het schassis deel xlr male.
Dus ook de signal ground links en rechts samen.

Hoe doe je dit met het aarde kabeltje van de TT, gewoon via een 3 polige voeding?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
5-8-2003 09:42

Gupy schreef:

Als je nu een prof. aansluiting wilt maken naar je mixer (patchpanel) hoe doen jullie dit dan?

Twee XLR (3 pin)chassis in FC
Powercon voor voeding
Ground TT via Powercon ground

Een XLR (5 pin) chassis in FC
Powercon voor voeding
Of beide. De 5 polige voor jezelf (lekker makkelijk met 1 kabel) en de 2 x 3-polige voor die keren dat je te maken hebt met mensen die nog nooit van de 5-polige XLR STANDAARD gehoord hebben (en da's best vaak). Wat ik gedaan heb is zelf de 5-polige gebruiken en een aantal verloopjes gemaakt van 5-polig naar 2 x 3 polig.
Gebruiken pro's dan ook wel eens één enkele XLR 3 pin aansluitng voor de audio.

Dit heb ik wel eens gezien:

Pin 1 Siganal ground L&R
Pin 2 Links
Pin 3 Rechts
Yep. Voor korte verbindingen op line niveau (bijvoorbeeld de uitgang van een CD-speler) misbruik ik de XLR's wel eens op deze manier. Er zijn zelfs fabrikanten die dit wel gedaan hebben. Zo had D&R op haar broodjestafels de stereokanalen uitgevoerd met 3-polige XLR pluggen (aangesloten zoals je zelf aan aangegeven had).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
5-8-2003 09:50
De aarde draad hebben wij op de aarde van de randgeaarde stekker aangesloten.

En voor de snelstart heb ik een andere 4 polige hele aparte stekker gebruikt. 2 polen voor elke TT.
Doordat deze stekker echt nergens anders in past, voorkom je beschadigingen van je elektronica.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 10:30
Nog effe door:

Hoe zit het nu alweer met male vs. female?

Heb je daar een standaard regel voor?

Ik ge er altijd van uit dat elke chassis connector female moet zijn en elke kabelconnector male.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)