Forum > Muziek

progressive

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
20-3-2004 14:06

visje schreef:

M.I.K.E. Is ook niet echt een progressive maar ja.

je moet naar sasha luisteren, das echt progressive
Tsja dat is wel heel commerciël, is mij over het al gemeen toch iets te rustig. (Zijn wel hele mooie platen, zijn geloof ik 2 maanden geleden alle remixes van Sasha op plaat uitgebracht.) Misschien is het handig als mensen naar dj's gaan luisteren? Sander Kleinenberg, C-Jay, Emjay, 100% Isis, Luciën Foort etc.
Hoor je meteen hoe ze mixen. Progressive is heel overgang gericht. overgangen variëren van 30 seconden tot 2-3 minuten. Dat is anders dan bijvoorbeeld Techno waar een overgang in een halve seconde gemaakt kan zijn.
** Progressive with Raw African Influences **
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
20-3-2004 16:31

Skiptag schreef:

Heb jij weleens progressive gehoord??
Sterker nog ik HEB Progressive!
Progressive is heel moeilijk te omschrijven, en daarom op meerdere manieren definiërbaar. (Ik durf me hier ook niet aan te wagen, dit kan ik ook niet met een plaat laten horen van dit is progressive. Ik heb er eigenlijk toch wel 5 nodig.) Er zitten elementen van club,tech house,deep house,zo naar je wilt trance in.
Precies en ik defieneer hier het geen dat IK in mijn platen bak heb liggen.
Neem nou Mathew Dekay - Higher Thoughts[Original Mix]. Mijn voorbeeld van een goede progressive(als voorbeeld EN als plaat).
De eigenaar van de platenzaak heeft als stijl Progressive. Ik zal is aan hem vragen hoe hij het defieneerd(met bij behoorende voorbeelden) en dan kijken we wat wij verschillen met elkaar.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
21-3-2004 23:20
Markus Schulz Presents Elevation - Clear blue... ook een heerlijke progressieve plaat. uitgebracht onder Electronic Elements wat weer deel is van ArMaDa
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
28-3-2004 23:31

visje schreef:

Markus Schulz Presents Elevation - Clear blue... ook een heerlijke progressieve plaat. uitgebracht onder Electronic Elements wat weer deel is van ArMaDa
Tsja als je dit post (met reactie van Tom):

visje schreef:

ReinD
ben het toch niet mee ens met jouw post.
Tiesto is ook populair geworden doordat hij
A: Hele goede producties heeft gemaakt
B: Hij heel goed de juiste plaatjes kan kiezen

Ik weet niet of je laatst een set hebt gehoord van tiesto: Maar zijn dancevalley setje zat geen traffic bij. Kan je hem heel leuk commercieel doen maar hij moet ook een beetje centjes verdienen he? Ben ik een tiesto liefhebber? Ja. Ik geef toe dat hij niet de beste mix techniek heeft maar dat maakt niet uit. Hij kan het publiek heel goed aanvoelen. Voor al de nederlanders is dat niet erg omdat iedereen helemaal gek wordt als hij draait (denkt aan Asta eind december) Maar in het buitenland moet hij zn best doen omdat hij daar niet een justin timberlake imago heeft zoals hier in NL.
Ten eerste Tiesto produceert zelf niet. Dat doen anderen namelijk voor hem. Tuurlijk heeft hij daar invloed in/op maar hij heeft nog never nooit niet een plaat gemaakt die 100% van hemzelf was.

Hij kan inderdaad de juiste plaatjes kiezen en das ook geen kunst.

Ten derde in de Dance Valley set zit wel degelijk lethal industrie. Heb de set net geluisterd en heb in totaal 7 platen gehoord die zijn naam dragen.
Het word dus tijddat je je platenkennis op gaat schroeven of naar de goede set gaat luisteren. (was trouwens op dance valley aanwezig tijdens zijn set op dance valley en stond pak um beet 10 meter van hem af. Weet dus wel 100% zeker dat meneer die gedraaid heeft.)

Wat betreft het buitenland -> In Australié China en al die andere landen is de dance nu pas in opkomst dus als je daar een beetje je best doet en hier al een gevestigde naam hebt is het daar lang niet zo moeilijk om aan de top te komen als hier.
Mag ik dan concluderen dat iedereen een foutje kan/mag maken, maar je niet goed dit topic (en blijkbaar je vorige topic ook niet waar je in postte!!) hebt gelezen. Dit is n.l. weer een loze kreet. (staan er al teveel van in dit topic, tijd voor opschoning.) Het valt mij n.l. op dat er veel platen worden genoemd die ermee te maken hebben, maar ze niet onderbouwd werden waarom ze dat dan zijn.
Ik heb al in een andere post een beetje de vorm van een progressive plaat uiteengezet.
(Veel recente titels, sommige promo's en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.) Ik heb laatst een eigen mix cd opgenomen en zal eens kijken of ik die misschien ook het internet op kan krijgen. (ik ben een ramp met webpagina's) Misschien verheldert het wat, zijn er op/aanmerkingen. In ieder geval kan je dan een beetje mijn invulling aan progressive zien.

Veel te lange post btw. (Again!!)
** Progressive with Raw African Influences **
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
28-3-2004 23:53
ik heb die plaat genoemd omdat in de 1ste post meerderen progressive platen genoemd worden dus ik denk laat ik er ook eentje bij zetten.
een plaat onderbouwen vindt ik een beetje moeilijk omdat iedereen zn eigen smaak heeft en dat het goed mogelijk is dat een ander persoon een heel ander deel of de plaat helemaal niet goed vindt?
ArjennanningaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2003
Laatste: 19-4-2005
Berichten: 24
7-4-2004 17:28
Erg lekkere plaat die je daar noemt Visje

Verder ben ik helemaal fan van dj's als Markus Schulz, Subsky, Yunus, Luke Chable, Nathan Fake, Perry O'neill etc. Allemaal dj's met een lekkere vernieuwende prog. style, die wel steeds meer dichterbij trance komt te liggen maar o zo lekker zijn.
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
18-4-2004 18:44

DJ-Ipkiss schreef:

Sterker nog ik HEB Progressive!
Valt me nog mee dat ie niet zegt dat HIJ progressive is laugh :D
** Progressive with Raw African Influences **
JeFzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-6-2005
Berichten: 1
26-4-2004 21:27
Tsja, progressive een nieuwe sound? Mijn eerste plaatjes en cd's dateren al van 10 jaar geleden. Check bv de oude renaissance cd uit van Dave Seaman of de huidige muziek van Deep Dish. Dat is naar mijn idee een goed vb van progressive. Zoals eerder gezegd op het forum hoeft progressive niet perse trance te zijn welk vaak het labeltje krijgt opgeplakt. Progressive vertaald zich eerder in orginele melodieen of beats, in ieder geval vernieuwend. Zoals je term ook letterlijk kan vertalen -> vooruitstrevend.
Gone with the beat..
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
27-4-2004 12:40
ik vindt zelf dat progressive een beetje sloom overkomt, dit is niet echt muziek waar je helemaal uit je dak mee kan gaan volgens mij, voor begin van de avond is het wel perfect.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
27-4-2004 17:15

visje schreef:

ik vindt zelf dat progressive een beetje sloom overkomt, dit is niet echt muziek waar je helemaal uit je dak mee kan gaan volgens mij, voor begin van de avond is het wel perfect.
Geloof me... eenmaal je een openminded publiek voor je gehad hebt en je hebt meegemaakt dat ze zitten roepen en tieren op de meest slome platen eerst, dan zul je pas goed snappen waarom je die typische tuningsounds verafschuwt wink ;) laugh :D
't Is natuurlijk wel zo dat je dit niet moet proberen te forceren in een "normaal" publiek maar dat je hiervoor een volwassener publiek moet aanspreken (21-26j).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)