Forum > Licht

RGBA Leds

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 26-4-2026
24-4-2026 13:29
Goedemiddag,

Ik heb onlangs een led par meegekregen die op locatie is gevallen, hij is met de voorkant op een tafelhoek gevallen waardoor de ledjes op de print een tik hebben gehad. Op locatie hangen er nog 7 die het prima doen dus ik wil deze graag repareren zodat er allemaal dezelfde hangen en de aansturing hetzelfde blijft.

Ik heb e.e.a. nagemeten en de benodigde spanningen zijn aanwezig dus het zijn echt de ledjes die het probleem zijn.

Nu heb ik de oude ledjes eraf gesoldeerd maar het blijken RGBA ledjes te zijn en deze kan ik zo een twee drie niet terugvinden, wel diverse soorten met ook W UV enz. maar ik zou het liefst gewoon RGBA terug zetten zodat ik niet hoef te klooien met afgeknipte pootjes en kabeltjes.

Heeft iemand toevallig een tip waar ik deze nog wel kan vinden? Ik ben me ervan bewust dat de kleur, opbrengst etc niet 100% overeen zal komen maar dat is in dit geval niet zo'n probleem.

Het betreft een American DJ flatpar Qa5x die volgens de omschrijving 5x 5-Watt QUAD LEDs (4-in-1 RGBA- Red, Green, Blue Amber) bezit.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-5-2026
24-4-2026 18:36
led's zijn over het algemeen erg sterk, weet je zeker dat ze stuk zijn, en er niet gewoon pinbreuk waardoor ze geen spanning krijgen is?

Bij ome ali is de keuze reuze maar er zijn wel heel veel soorten shocked 8O

Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 26-4-2026
24-4-2026 19:50
Nee ze hebben echt een tik gehad, gebarsten, pootjes afgebroken. Maar de print is nog in orde, printbaantjes zitten er nog op en zoals gezegd spanning bij het aansturen van de betreffende kleuren.
Er zijn inderdaad veel soorten, ik heb nu wel RGBY gevonden maar die zijn weer een stuk hoger in wattage.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-5-2026
25-4-2026 09:43
tja, lastig om precies de juiste te vinden. Heb je google lens al eens geprobeerd?
kijk met google lens naar het ledje, en google vind vanzelf vergelijkende afbeeldingen, als je mazzel hebt, staat er een webshop tussen.....

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op die manier onmogelijk lijkende reparatie klusjes (vanwege onbekende onderdelen) toch heb kunnen oplossen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)