Reparaties dj controller
(3 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
| Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 12-1-2026 Berichten: 152 | 11-1-2026 10:37 |
| Hallo allemaal lang geleden dat ik van dit forum gebruik gemaakt heb, maar hierbij toch een vraag een zegje een dingetje! Ik draai al jaren en jaren met computer en midiconroller (zou ook niet anders willen) Na zoveel jaar veranderde ik van controller om zo ook eens wat anders/ vernieuwends te proberen. Ik draai nu een aantal jaar op de denon dj mc7000 met altijd volle tevredenheid, echter begind de controller mankementen te krijgen. Zo moeten de kanaalfaders vervangen worden en de play/cue buttons (werken nog wel maarrrr...). Voor de rest werkt het aparaat nog prima. Gezien ikzelf wel kan solderen maar printplaatsolderingen te eng vind (onervaren) zit ik al ff te kijken voor een vervangende controller en deze te verkopen. Echter is deze controller zo geweldig met functies en knoppen dat ik eigenlijk helemaal geen vervanger kan vinden (betaalbaar!). Ben nog steeds verliefd op de mc7000! Dat was het zegje, nu me dingetje! Het ding is dat de controller langzaam begind af te takelen na jaren en jaren intensief gebruik (wel met erg veel liefde en normaal omgang) en moet ik langzaam afscheidt gaan nemen of toch niet!? Ik zou hem kunnen repareren waarbij ik hoge kosten kwijt ben en dan blijft de vraag hoelang werkt de controller dan nog? Of is het de moeite om dit te laten repareren? Ik vind het zo zonde om een controller weg te doen alleen maar omdat ikzelf de faders niet kan vervangen! Hoe gaan jullie hiermee om? Ik weet de controller is zeker 10jaar oud maar het werkt nog zo goed en lekker en omdat ikzelf geen raparaties kan verrichten word het straks een waardeloos controller. (was die maar in de jaren 80 gemaakt!) | |
| HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 12-1-2026 Berichten: 1270 | 11-1-2026 18:04 |
| Ik zou iemand zoeken die dat ding voor je kan repareren. Moeten de onderdelen wel nog te krijgen zijn natuurlijk. Heb je al eens wat info op internet gezocht over vergelijkbare gevallen? Vaak is iemand je al voor geweest. Mijn oude Denon sc2000 controllertjes heb ik ook ontzettend graag mee gedraaid totdat ze versleten waren. Aan de hand van wat youtube filmpjes en info die ik terugvond op het internet heb ik wat onderdeeltjes besteld en ben er gewoon aan begonnen onder het motto, het is toch al kapot dus slechter kan het er niet van worden. edit: Even gekeken maar daar zijn dus nog alle onderdelen voor te krijgen. Met een beetje technisch inzicht en wat soldeerkunst is dat volgens mij prima zelf te repareren. | |
| Free beats! | |
| TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 12-1-2026 Berichten: 9524 | 12-1-2026 08:30 |
| meestal zijn het de microswitches van cue en stop die het eerste versleten zijn. Pioneers bijvoorbeeld zijn er berucht om. MIcroswitches is een kwestie van de juiste maat (hoogte) vinden. De meeste hebben dezelfde bodem aansluitingen. Ze kosten echt bijna niks. Ik heb een assortiments doos met 20 verschillende en totaal 200 stuks voor iets van 15 euro een keer gekocht. Die is nooit leeg geraakt ;-) Faders is zelfde verhaal, gewoon kwestie van de juiste vinden | |
| Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
| Deejay84Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-12-2006 Laatste: 12-1-2026 Berichten: 152 | 12-1-2026 09:42 |
| Onderdelen zijn inderdaad nog wel te verkrijgen maar kan ze alleen vinden vanuit buitenland! Iemand een vertrouwd adresje voor spare? en een cue/play button vervangen zou ik ook nog wel kunnen maar het gaat me meer om de faders! Bij ons in dorp zit een officiele denonreparateur maar krijg geen enkele reactie/respons van hun op mail en heb me laten vertellen dat hun overdreven erg duur zijn Grappig Hollender dat je de denon sc2000 ter reparatie heb gehad, ik heb er nog steeds 2 in gebruik als zijnde deck 3/4 (die werken na al die jaren nog steeds erg goed) | |