Forum > Geluid

Slecht geluid Reloop RP2000M

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Steffan van DijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2023
Laatste: 6-1-2023
Berichten: 1
1-1-2023 23:25
Goedenavond,

Ik heb al enige tijd 2 draaitafels van het merk Reloop RP2000M. Deze zijn beide voorzien van een Ortofon Concorde DJ S element. Nu zit ik met het volgende probleem dat ze steeds vaker een slecht geluid gaan geven schel of maar op 1 kanaal geluid. Heb de elementen al vervangen de stylus vernieuwd etc. etc. Als ik de elementen los draai er voorzichtig aan rommel word het weer beter. Nu kreeg ik van iemand de tip om de 4 connectors op het element een beetje te bevochtigen en dan terug te plaatsen dit durf ik echter niet aan. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij Reloop tafels met Ortofon elementen volgens hem. Dit zou komen omdat er teveel ruimte tussen de beide contacten zit (arm en element. Dit zou met een orgineel element van Reloop niet het geval zijn maar ook deze heb ik geprobeerd en ook hier was het hetzelfde probleem. Kan hier online niets over vinden. Hebben jullie hier misschien nog tips?

Met vriendelijke groet,

Steffan
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
2-1-2023 15:59
Hier het standaard mailtje dat ik over dit soort vragen/meldingen stuur:
Het kan zijn dat de contactjes tussen headshell en arm niet goed verbinding maken (vooral bij Concorde elementen wil dat nog wel eens tot problemen leiden aangezien die contactjes eigenlijk op de verkeerde plek zitten (te dicht bij elkaar vergeleken met een standaard headshell)). Even de headshell (of concorde) uit de arm nemen, de contactjes over een stukje ruw stof (spijkerbroek of zo) halen, eventueel de contactjes in de arm voorzichtig met een gummetje achterop een potlood schoonmaken (niet te hard duwen en eventueel residu van gum er weer goed uit blazen). Kijk met een tandenstoker daarna voorzichtig of alle pennetjes nog netjes in- en weer uitveren. Als je dat gedaan hebt zouden de problemen met wegvallende kanalen weer voor een fikse tijd voorbij moeten zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)