Forum > Geluid

Welke versterker (dynacord f1153 + f8)

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2057
24-2-2022 07:56
Ik sluit me hierbij aan, eerst actief filteren en tweede versterker erbij.
Dit kan met een simpele analoge crossover, of een digitale processor. Liefst wel voorzien van goede limiters.

Ik weet niet hoe je een en ander gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat een los kistje met 2 versterkers (of 1x4 kanaals) + crossover of processor handiger is dan een powermixer.
Dat zou overigens ook een tweede stap kunnen zijn.

Tweedehands word je bijna doodgegooid met analoge mixers en versterkers, voor zo'n 250 euro moet je al een hele leuke tweede versterker + crossover of processor kunnen aanschaffen.
Vervolgens kun je dan altijd kijken om je mixer nog te vervangen door een losse mixer + versterker.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
24-2-2022 08:29
ik zeg altijd: Een versterker is het domste en eenvoudigste apparaat in je hele geluidsketen.
Het enig wat zon kasje kan en moet doen is van een "1" een "10" maken.
De kwaliteit van die tien varieert wel een beetje, maar als je het hele goedkope spul links laat liggen zijn de verschillen voor de meeste amateurs amper nog hoorbaar.
En het verschil tussen een 600 of 800 watt versterker is al helemaal verwaarloosbaar.
Alleen met het dubbele vermogen kan je een beetje verschil horen.
En inderdaad, je word doodgegooid met analoge prima versterkers en crossovers voor een appel en een ei.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)