Forum > Geluid

Leuk basis setje voor starter

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Erik_FStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2021
Laatste: 8-1-2021
Berichten: 3
7-1-2021 19:16
1 x bewerkt. Laatst door Erik_F op 7-1-2021 19:43
Hallo allemaal,

Voor een kleinschalig feestje ben ik op zoek naar een leuk maar vooral eenvoudig setje.

Ik ben een muziekliefhebber maar na het lezen van het forum hier merk ik dat ik qua techniek toch echt een nood ben. In mijn huiskamer heb ik een 6.1 Onkyo dus een beetje kwaliteit kan ik zeker waarderen. Maar vraag mij niet een los setje samen te stellen. Vandaar dat ik het hier probeer. Na flink zoeken merk ik dat mijn kennis echt veel te laag is om de meeste discussies goed te volgen.

Wat ik zoek is een eenvoudig setje, om in een huiskamer of tuin, een leuk feestje te kunnen geven. Draaitafels en zo heb ik al alleen wil ik extra speakers met bijbehorende versterker. Het moet dus een set zijn die tegen een stootje kan en waarop je vrij luid dance muziek kunt afspelen, vergelijkbaar met een avondje uit. Dat is gezien de huidige omstandigheden onmogelijk dus ik zoek een kleinschalig alternatief.

Online kom ik (instap) sets tegen en wellicht is dat hier vloeken in de kerk. Mijn excuus daarvoor in dat geval.

Ik zoek dus een speaker set met versterker waar ik mijn draaitafels op aan kan sluiten en/of bluetooth op kan afspelen. Ik heb alleen echt geen idee hoeveel vermogen nodig is. Zoals ik zei, ga uit van een huiskamer feestje voor 10-20 man. (zodra dat weer mag en kan wink ;) )

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Alvast bedank.

Met vriendelijke groet,

Erik
Erik_FStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2021
Laatste: 8-1-2021
Berichten: 3
7-1-2021 19:35
Sets op deze site zijn vanzelfsprekend van een ander kwaliteit maar de prijzen verschillen ontzettend.
Een set van rond de € 1.000,- is voor in mijn tuin net iets te gek. shut up :X
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 499
7-1-2021 19:38
Wellicht handig om eerst de forumregels eens door te nemen betreffende links naar andere webshops.
Je krijgt anders weinig hulp denk ik wink ;)
Erik_FStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2021
Laatste: 8-1-2021
Berichten: 3
7-1-2021 19:44
Excuus. shut up :X

Misschien is dit een beter voorbeeld. wink ;)
www.new-line.nl/nl/complete-geluidsets/dap-clubmate-i-49444.htm

Dit is alleen denk ik iets 'te'. Of is dit wel een beetje het minimale wat nodig is voor mijn voorbeeld?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1343
7-1-2021 20:30
Dat lijkt me een leuk setje voor jouw doeleinden, er vanuit gaande dat je een mengpaneel hebt (zoniet dan heb je ook een mengpaneel nodig). ik zou ook nog even de Club Mate II overwegen omdat die net iets lager gaat wat vooral bij techno en dergelijke wel lekker kan klinken, plus dat de top drivers net wat groter zijn.
1-2-3-4-hoedje-van...
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 499
8-1-2021 01:58
DAP clubmate setjes zijn in mijn ogen zeker het geld waard t.o.v je eerder aanhaalde.
Zelf geen ervaring met de 12" versie (1) maar wel met de 2. Zeer net geluid voor relatief weinig geld, zeker voldoende voor de doeleinden die je noemt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)