Forum > Muziek

welke liedjes voor kusjes-dans?

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj-speedyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-8-2003
Laatste: 19-10-2003
Berichten: 6
17-10-2003 22:24
Ik had enkele vraagjes over zo een kusjesdans. Blijkbaar heeft dit steeds nog veel succes op feesten e.d. Maar hoe beginnen jullie, kondigen jullie die aan of vragen jullie om een ronde te vormen?
Mijn 2e vraag dan was welke nummers daarvoor te gebruiken. Ik heb er slechts eentje tot hiertoe dat ik echt geschikt vind. Dat is de countrydans van de havenzangers. Maar ik ben zeker dat jullie er nog weten. TIA.

groetjes
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
17-10-2003 22:38
enlight me, wat is een kusjesdans? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-speedyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-8-2003
Laatste: 19-10-2003
Berichten: 6
17-10-2003 22:40
is zo een rondedans eigenlijk.. enkele mensen plaatsen zich in het midden en halen uit de ronde een jongen of meisje uit, geeft die 3 kussen (of 1 lange ;)) waarna die dan de plaats in de ronde terug inneemt, van plaats verwisselt eigenlijk. Heel populair hier hoor... maar ben steeds teveel in beslag genomen om te luisteren welke muziek er juist speelde :s
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-10-2003 22:43
1 x bewerkt. Laatst door Dj Jasper op 17-10-2003 23:01

dj-speedy schreef:

is zo een rondedans eigenlijk.. enkele mensen plaatsen zich in het midden en halen uit de ronde een jongen of meisje uit, geeft die 3 kussen (of 1 lange ;)) waarna die dan de plaats in de ronde terug inneemt, van plaats verwisselt eigenlijk. Heel populair hier hoor... maar ben steeds teveel in beslag genomen om te luisteren welke muziek er juist speelde :s
Ja dat deden wij ok altijd op en feest. dat was een latin nummer, kan er zo gauw niet opkomen. Samba ofzo?

edit: la bamba, zat ik er toch niet ver vandaan razz :p
LALALALALA BAMBA LALALA BAMBA
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 75
17-10-2003 22:58
kusjesdans wordt ook la bamba genoemd. er zijn verschillende versies van de la bamba song gemaakt.Het originele is volgens mij la bamba - ritchie valens.

andere versies van gypsy kings, los lobos, shadows, belle perez, ...

wij draaien daar meestal katastroof tussen of oude instrumentale nummer bv. soulfinger van de barkays, early bird andre brasseur, leven na de dood van freek, enz.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
17-10-2003 23:00

dj-speedy schreef:

is zo een rondedans eigenlijk.. enkele mensen plaatsen zich in het midden en halen uit de ronde een jongen of meisje uit, geeft die 3 kussen (of 1 lange ;)) waarna die dan de plaats in de ronde terug inneemt, van plaats verwisselt eigenlijk. Heel populair hier hoor... maar ben steeds teveel in beslag genomen om te luisteren welke muziek er juist speelde :s
volgens mij snap ik het niet helemaal, of leg jij het niet goed uit,
kondig je zoiets aan? en waar zit het onverwachte spelelement?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-10-2003 23:03

Tom schreef:

dj-speedy schreef:

is zo een rondedans eigenlijk.. enkele mensen plaatsen zich in het midden en halen uit de ronde een jongen of meisje uit, geeft die 3 kussen (of 1 lange ;)) waarna die dan de plaats in de ronde terug inneemt, van plaats verwisselt eigenlijk. Heel populair hier hoor... maar ben steeds teveel in beslag genomen om te luisteren welke muziek er juist speelde :s
volgens mij snap ik het niet helemaal, of leg jij het niet goed uit,
kondig je zoiets aan? en waar zit het onverwachte spelelement?
Zoals wij hem altijd doen:
Maak met zijn alle een kring, zet een aantal personen in het midden(hangt ervan af hoe groot de groep), zet de muziek op, en dan moeten diegene die in het midden staan dansen, en dan ff dansen end an naar iemand toelopen(jongen- meisje en meisje-jongen) en dan een zoen geven.
Die gene die de zoen kreeg moet dan in het midden, en dansen en zoenen, enz enz...
Dj-speedyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-8-2003
Laatste: 19-10-2003
Berichten: 6
17-10-2003 23:11
idd dj-Jasper... draait altijd uit in een heel leuke bedoening, en raar maar waar worden hier ook vaak koppeltjes gevormd. Daarom wil ik deze nu ook in mijn shows inlassen, maar nu ik aan de andere kant van de discobar sta, vraag ik me af hoe je hieraan het beste begint.

groetjes
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
17-10-2003 23:12
echt lagere school/onderbouw werk dus.....spannend hè wink ;)
Simpele extra regel: iemand mag niet twee keer gekozen worden, zo komt iedreen aan de beurt, ook de lelijkerts laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-speedyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-8-2003
Laatste: 19-10-2003
Berichten: 6
17-10-2003 23:16
De anderen hebben er hier blijkbaar allemaal al van gehoord hoor tom. Misschien nekeer wa meer buitenkomen, en niet alleen naar techno-dancings gaan he ;)

groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)