Forum > Licht

Ledstrip achter melkwit plexiglas

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 2057
26-2-2014 18:07
Wat noem je phoenix connector? De groene schroefstekkers zijn juist phoenix connectors (al zal hier een goedkoper kopie-fabrikaat gebruikt worden).
De bovenste uitvoering heeft deze ook, aan de achterzijde. De RJ45 connectoren zijn als alternatieve DMX aansluiting. Op zich nog niet zo gek als je een zooi van deze kastjes moet doorlussen.

Van de Chinees waar ik zo´n kastje besteld had kreeg ik zelfs een setje XLR connectoren (uiteraard hoogstaande kwaliteit) erbij!
Niet goed, wel hard!
Dj-raStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2014
Laatste: 2-6-2014
Berichten: 25
27-2-2014 00:14
Waar kun je deze dan bestellen?
Doe anders via pb als het hier niet mag gezegd worden wink ;)
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
27-2-2014 13:46

bomdes schreef:

de bovenste wel even zien dat je de versie hebt met schroefterminals en niet met phoenix connector... tenzij je graag uitgebrande contacten ziet :)
Zou ik ook wel eens willen weten waarom geen Phoenix connectoren. Zitten er 16 (8 in/8 uit) op mijn Peavey processor (was een vaste installatie versie), welke ik al tijden in gebruik heb, en tot op heden nog niets uitgebrand. Heb er zelf een net patchpaneel voor gemaakt met XLR naar Phoenix connectoren en v.v. Zit in mijn amp-rack en deze rolt niet altijd over gladde oppervlakte maar zijn er ook nog nooit uit-/losgekomen.

Ook o.a. BSS SoundWeb en een aantal DBX processoren maken gebruik van Phoenix connectoren trouwens.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
27-2-2014 18:43
Deze connectoren zitten bij nog veel meer apparaten,
zelfs Bose werkt er mee, zowel voor signaal, als zelfs luidspreker uitgangen.
Dynacord heeft ze ook op installatie versterkers, DBX, idd, ach je ziet ze overal.

De stekker op zich is zeer betrouwbaar, je moet hem er natuurlijk wel goed insteken.
MInder goed betrouwbaar zijn Molex stekkers, is men daar misschien mee in de war?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-2-2014 22:03
als er mensen zijn die graag custum dmx to rgb aan willen sturen..
(bijvoorbeeld 3*RGB of 24*RGB of... doe even een pm ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-2-2014 18:27
Klein relletje hier aangestoken blijkbaar :)

Er is een variant met vaste schroefterminals, recht op de unit.
Daarnaast is er een variant met phoenix connector (zo'n groen blokje met schroefterminals) die er in prikt. Die connector dient voor de 12V/24V naar de unit en dan de stroom naar de ledstrip. Of het aan de kwaliteit van de connector ligt of niet laat ik in het midden, maar ik heb er nu al 3 gehad die aan de power input zijn doorgefikt. Met de versie met schroefterminals nul problemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)