Forum > Newbie Forum

meubel verven

(308 reacties. Pagina 4 van 31)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
16-9-2003 21:23
nee ik wil de dikte weten voor het "lompe mensen tegen aanloop" fenomeen
dat t niet in 1 keer kapot gaat...
en je kan trouwens die poten inklappen dus bak is out of the questoin :P
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 998
16-9-2003 21:36
Maar als je het geheel van 9 mm of anders als je echt zeker wilt zijn 12mm maakt dan is dat echt dik zat! Tom had het zelfs over nog minder, zelf zou ik voor de 9 mm gaan. Anders kun je altijd nog een verstevigingslatje ertegenaan lijmen/ schroeven.
Dance the night away!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
17-9-2003 00:33

martijn schreef:

Tom, daar is amoniak voor, om te ontvetten en stofvrij te maken. happy :)
Met terpetine gaat het ook prima, die lucht van amoniac is niet te harden, en terpetinne droogt veel sneller op.
amoniac kan als je te veel gebruikt ook nog een laagje achterlaten, en terpetinne wekt met de meeste verfsoorten probleemloos.

Ijzer ontvet ik zelfs met pure thinner.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
17-9-2003 07:53
ok 9 mm laugh :D
helaas ben ik NOG niet aan het meubel begonnen,
ik had wel met mn vader afgesproken dat hij zou helpen,
maar hij had het te druk... sad :(
en als ik zeg dat ik hout / verf wil halen ben ik aan het "zeiken"

dusss misschien is het resultaat pas vrijdag te zien....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
17-9-2003 17:59

Tom schreef:

martijn schreef:

Tom, daar is amoniak voor, om te ontvetten en stofvrij te maken. happy :)
Met terpetine gaat het ook prima, die lucht van amoniac is niet te harden, en terpetinne droogt veel sneller op.
amoniac kan als je te veel gebruikt ook nog een laagje achterlaten, en terpetinne wekt met de meeste verfsoorten probleemloos.

Ijzer ontvet ik zelfs met pure thinner.
oke, dat het stinkt klopt. thinner is voor mij vooral handig als ik weer es met montagekit heb geknoeid. laugh :D alleen de glans gaat wel van de coating af dus daarom altijd meteen met een vochtige doek erover.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
20-9-2003 09:43
Nou m'n flightcase is eindelijk af:

zie www.discoverlight.tk voor foto's.

Hij staat bij apparatuur.

Ik vind hem zelf wel stevig geworden.

even een paar feiten:
- hout: meranti multiplex
- 3 keer geverft met praxis zijdeglans
- alluminium profielen
- 6 speakerhoeken en 2 balhoeken
- 2 meter aan rackprofiel(niet dat zelfgemaakte van de eerste foto, maar het echte spul)
- 1 * 1,68 meter vierkant latje
- veel tijd

Ik ben ongeveer 90 euro kwijt geweest aan de hele kist. Alleen ik moet er ooit nog eens deksels voor maken. maar die komen later nog wel eens.

Als je kijkt naar zo'n zwabber ding van 60 euro of zo'n vet stevige van 200 euro is die van mij met z'n 90 euro toch een mooie midden klasse. je kunt er net geen auto op parkeren maar op de grondgooien zonder stuk te gaan zit er zeker wel in.

Dus wie twijfelt tussen een hele dure maar goede kist of een hele goedkope en vlutte. Bouw er zelf één!!

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-9-2003 10:47
ja... wel leuk hoor, maar dit is natuurlijk onbruikbaar, je kan er namelijk NIX opzetten omdat er geen deksel opzit... voor de rest als je nou echte fc hoeken hadgenomen had heter denk ik stukkie mooier uit gezien, en dat is geen glij/gestanst 19inch hoekprofiel toch?

maar goed als bouw werk ziet er leuk uit.

OFFTOPIC

wat heb jij! je bent toch niet dom laugh :D , eerstheb je zon verschrikkelijke achtergrond met allemaal plaatjes naast elkaar, toen werden er opmerkingen over gemaakt, en nu heb je een ander plaatje genomen met zelfde effect, neem nou gewoon een effe achtergrond, of anders een mooie foto van een mooie disco set als intro pagina, (beter laat die intro pagina gewoon weg)

maar ziet er echt stuk beter uit dan al die fotos naast elkaar happy :)
LJ AIRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 11-6-2005
Berichten: 109
20-9-2003 11:56
Ja het probleem was met die hoeken, Dat wanneer ik allemaal balhoeken had genomen ik van de 8balhoeken 6 stuks kapot moest zagen omdat anders die flappen over het 19'' gedeelte staken. Dus vandaar dat ik hoeken heb genomen met maar 2 flappen.
Ja ik heb gewoon bij de praxis alluminium profielen gekocht omdat ik ze hier niet kan bestellen(tenminste zover als ik weet) En alluminium zaagt een stuk makkelijker.

Ik vind alleen de kleur geel of rood niet zo mooi als achtergrond, ik heb liever een plaatje. maar als mensen zich er aan storen zal ik wel eens kijken wat ik er aan ga veranderen. Verder die intropagina, Ja daar moet ik nog even over denken hoe ik die ga veranderen. maar ik denk dat ik hem wel ga verwijderen.

gr.
lj air
Een par zonder dimmer is een vogel zonder vleugels
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
20-9-2003 12:03
Neem gewoon een witte achtergrond, met dan heel licht een logo of plaatje.
En dan het plaatje maar één keer, dus niet continue herhaald.
Zoals bv: www.pakalkman.nl/
Dit vind ik persoonlijk het mooiste, zo subtiel mogelijk.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
20-9-2003 12:03

LJ AIR schreef:

even een paar feiten:
- hout: meranti multiplex
- 3 keer geverft met praxis zijdeglans
- alluminium profielen
- 6 speakerhoeken en 2 balhoeken
- 2 meter aan rackprofiel(niet dat zelfgemaakte van de eerste foto, maar het echte spul)
- 1 * 1,68 meter vierkant latje
- veel tijd

Ik ben ongeveer 90 euro kwijt geweest aan de hele kist. Alleen ik moet er ooit nog eens deksels voor maken. maar die komen later nog wel eens.
ooit??????????????? shocked 8O dat is iets wat je meteen moet doen. en het had je hoogstens 5 minuten extra gekost. als je nou een vierkante doos had gemaakt, alleen dan hoger als deze, en die los had gezaagd, was hoe goed geweest. dan weet je ook zeker dat ie precies past. verder, heb je plastic speakerhoeken gebruikt? ik pak nl altijd bolhoeken, omdat er net wat beter uitziet. heb je de dikke alu hoekprofielen uit de bouwmarkt gehaald? ik vind de 40x40 mm hoekprofielen even wat netter. en verf ik het liefste niet, maar plak ik er zwarte krasvaste coating op.

ik hoop niet dat dit zeikerig overkomt want zo is het ZEKER niet bedoeld. dit zijn alleen tips.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Afgesloten topic