Forum > PC related Forum

DMX Studio Professional

(215 reacties. Pagina 1 van 22)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-8-2003 11:28
1 x bewerkt. Laatst door Fossalta op 8-5-2004 15:20
Beste forumers, zoals al gezegd in een andere post ben ik samen met een maat van mij druk bezig om zelf DMX software te schrijven die meer dan 500 DMX apparaten moet gaan simuleren.

Op dit moment hebben we een bijna afgeronde Botex DM-16 (Mingle) en een werkende JEM Magnum Pro 2000. We hebben ff een test versie gecompiled die we hier op het forum even willen laten testen. www.watchitdrivein.nl/downloads/nl_forum/Installer.exe

Wij zijn opzoek naar personen die voor ons de software op verschillende systemen willen testen. Het zal hier gaan om een mailing van eens per 2 weken met een test versie. Wat wij van je vragen is enkel het testen van de software en het doorgeven van bugs. Wat wij ervoor terug doen? een naamvermelding bij de credits en de 10 beste 'testers' een gratis registratie.

interesse? mail dan naar info@dmxstudio.nl

Met vriendelijke groet,

L. Fridsma & S. Koopmans.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 13456
1-8-2003 11:32
Topic even sticky gemaakt. Laat me even weten wanneer ik het kan "un-sticky'en".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 1855
1-8-2003 11:56
1 heel klein dingetje wat me opviel was als ik 1 Mingle in mijn scherm had wilde ik er nog 1 bijdoen, toen opende die nog een Mingle maar die had een Browser balkje boven de mingle ... en toen opende ik nóg een Mingle en die had dit weer niet.
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
Berichten: 32
1-8-2003 12:06

Max schreef:

1 heel klein dingetje wat me opviel was als ik 1 Mingle in mijn scherm had wilde ik er nog 1 bijdoen, toen opende die nog een Mingle maar die had een Browser balkje boven de mingle ... en toen opende ik nóg een Mingle en die had dit weer niet.
Ik heb ook even geinstalleerd maar had hier geen last van. Heb dan wel geen dmx maar vindt het toch altijd wel leuk om een beetje met dat soort programma te klooien. Is ook gewoon leuk om te kunnen zien wat de apparaten nou eigelijk kunnen. Maar hoe zou je dan de DMX op de comp moeten aansluiten?
Disco Venga -Xperience the beat-
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
1-8-2003 13:43
De 'shift' functie werkt bij mij niet...

Ik wil over een tijdje (weinig tijd nu) wel testen onder Windows '98.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
1-8-2003 13:43
Komt er trouwens geen simulatie zoals bij Martin, dat je offline een show maakt en dan kunt 'zien' wat je doet?
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-8-2003 14:36
Ik heb hem ook gedownload en getest (zonder app) maar ALLES werkt behalve de shift (maar dit stond ook aangegeven) en de audio draaiknop. Verder een heel professioneel en mooi programma en neemt heel weinig ruimte in beslag.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-8-2003 17:56

MeGodYouDie schreef:

Ik heb ook even geinstalleerd maar had hier geen last van. Heb dan wel geen dmx maar vindt het toch altijd wel leuk om een beetje met dat soort programma te klooien. Is ook gewoon leuk om te kunnen zien wat de apparaten nou eigelijk kunnen. Maar hoe zou je dan de DMX op de comp moeten aansluiten?
De software is straks te gebruiken met de LPT/DMX interface en/of de MIDI/DMX inerface van de elektuur. Ook gaan we proberen om de wat professionelere DMX interfaces aan te sturen.

Een bijzonder feature moet gaan worden om de controller van je keuze die MIDI heeft om deze via de MIDI functies van je geluidskaart aan te sturen. M.a.w. koop een MIDI kabeltje van een paar pleuro, sluit je bestaande DMX besturing aan op de pc en je hebt een computersturing! Waar het dus niet blijft bij de standaard functies van je eigen DMX besturing maar waar het dus ook mogelijk word om anderer apparaten die minder geschikt zijn voor scanner e.d. toch makkelijk mee aan te sturen.

Max schreef:

1 heel klein dingetje wat me opviel was als ik 1 Mingle in mijn scherm had wilde ik er nog 1 bijdoen, toen opende die nog een Mingle maar die had een Browser balkje boven de mingle ... en toen opende ik nóg een Mingle en die had dit weer niet.
Dit probleem heb ik zelf ook al eens gehad, gebruik je windows 2000? het zou echter ook kunnen zijn dat het aanroepen van de formstyle niet juist is. Nog meerdere mensen die hier last van hebben??

Jurrie schreef:

De 'shift' functie werkt bij mij niet...

Ik wil over een tijdje (weinig tijd nu) wel testen onder Windows '98.
Zou je eens willen proberen om de shiftknop op je keyboard in te drukken (en te houden) en vervolgens op de 'blind' knop willen drukken (knopje rechts boven aan) als het goed is gaat dan het ledje daarboven branden.

Jurrie schreef:

Komt er trouwens geen simulatie zoals bij Martin, dat je offline een show maakt en dan kunt 'zien' wat je doet?
Hier hebben we zelf ook al over na gedacht, en we weten dat het een héééle klus word om goed 3D te programmeren. Nu hebben we hier al wel enige ervaring mee dus we gaan zeker een poging wagen.

Als iemand nog bugs of rare dingen heeft dan hoor ik het graag

Greetz, Fossalta
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 184
1-8-2003 17:59
Ik heb hem ook er blijft bij mij alleen continu een chase lopen??
Ik heb hem met de shift van automatisch naar manual gezet helpt niet de chase blijft lopen hoort dat of doe ik het niet goed??

Mijn shift werkt dus WEL

(ik heb dit paneel niet in het echt getest ooit)

Win XP Pro/Athlon 1200/resolutie 1024*768
Lampie erbij??
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 1855
1-8-2003 18:03

Max schreef:

1 heel klein dingetje wat me opviel was als ik 1 Mingle in mijn scherm had wilde ik er nog 1 bijdoen, toen opende die nog een Mingle maar die had een Browser balkje boven de mingle ... en toen opende ik nóg een Mingle en die had dit weer niet.
Dit probleem heb ik zelf ook al eens gehad, gebruik je windows 2000? het zou echter ook kunnen zijn dat het aanroepen van de formstyle niet juist is. Nog meerdere mensen die hier last van hebben??
Helaas, gebruik nu Frontpage shocked 8O

Terug naar forum Reageer (zonder quote)