Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 4 van 61)
Moderator(s): Dré
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
21-10-2002 12:13
SORRY!!!!!!
Ik bedoel natuurlijk de anti-skating op een PLATENSPELER, voordat ik de grond helemaal word ingeboord.....
Vertel het maar!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
21-10-2002 17:37

Dré schreef:

Valt er niets te verbeteren aan de SL-1200? Natuurlijk WEL. De demping van het pop-up lampje is niet road proof. De aan/uit schakelaar is te gammel in elkaar gezet. Een draaitafel zonder line-out is eigenlijk NIET van deze tijd. De anti-skating range zou wel eens verhoogd mogen worden tot 5. De pitch methode zou wel eens aangepast mogen worden tot techniek die van NA de Cuba Crisis is! En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De twee SL-1200's die ik heb staan zijn inmiddels 18(!) jaar oud dus ik kan er wel wat gebruikerservaringen over vertellen. Ten eerste zien ze er nog bijna als nieuw uit (altijd in case gezeten, ingeklemd in schuim) en nog goed te verkopen als ik dat zou willen. Dus: ze zijn in aanschaf wel duur, maar niet in gebruik. Ten tweede hebben ze het altijd perfect gedaan. Nooit problemen, gewoon een fijne, betrouwbare draaitafel.

Natuurlijk zijn er zoals Dré zegt wel wat dingetjes te verbeteren. Het pop-up lampje gaat nog wel (hoewel het vervangen van een lampje een crime is), maar de aan-uit switch is vrij gammel en zit op de verkeerde plaats. De draad met tulpplugjes (phono-level) die uit het achterste van de SL steekt is ronduit k*t. Verraadt zijn hifi-achtergrond (de MK1 was volgens mij gewoon een huiskamerdraaitafeltje). Opgelost door in de case een line-voorversterker in te bouwen zodat ik nu line-outputs heb (met XLR op een paneeltje boven de draaitafel).

De antiskating (dient trouwens voor het compenseren van de naar het midden gerichte kracht die op arm staat tijdens het draaien van een plaat: zonder anti-skating zou de arm richting etiket over de plaat willen schuiven) is inderdaad onvoldoende voor een goede afstelling.

Al met al valt met al deze zaken best te leven, en zou ik nu meteen weer SL-1200's kopen als ik moest kiezen. Maar het is wel opvallend dat Technics in al die jaren niet verder is gekomen dan een MK3 met een knopje voor de 0% pitch. En dat nadat ze de boot met DJ cd-spelers ook al volledig hebben gemist (SLP-1200: aaargh!). Om over dat zielige mixertje maar te zwijgen. Kennelijk zit men liever achterover dan naar gebruikers te luisteren en eens wat te innoveren. Er zijn merken geweest die zo'n houding niet (of maar net: JBL) overleefden.

Groeten, Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SchizofreentjeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 7
24-10-2002 15:07
Dré,heb je die nieuwe Stanton ST-90 al getest???
Ik ben er zéér tevreden van.
Schizo
Stantonlover...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
24-10-2002 15:10

Schizofreentje schreef:

Dré,heb je die nieuwe Stanton ST-90 al getest???
Volgens Iemke Roos is die (in Nederland) nog niet leverbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SchizofreentjeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-1-2008
Berichten: 7
24-10-2002 16:57
Hèhèhèhè,hier in België wel,en ik ben de trotse bezitter van nr 1 & 2 laugh :D
Ik moet je zeggen,ze vallen heel goed mee,sterke motor,redelijk degelijke arm en verdomd zwaar!!!
En natuurlijk vol met blauwe LED's happy :)

Schizo
Stantonlover...
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
3-11-2002 20:25
Euhm Dré ff vraagje:

DE PDT 6000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft ie trouwens ook zo een dikke magneet onder het platter hangen als de technics
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
4-11-2002 11:10

Skit schreef:

Euhm Dré ff vraagje:

DE PDT 6000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heeft ie trouwens ook zo een dikke magneet onder het platter hangen als de technics
Bij de PDT-6000 is de motor in z'n geheel los van het plateau. Dit heeft En voordelen EN nadelen. Grote voordeel is dat wanneer het plateau beschadigd raakt (krom o.i.d.) alleen het plateau vervangen hoeft te worden. Ook kan de gebruiker nooit in de motor om "poeren" aangezien deze met een "motor bell" afgedekt is.

Grootste nadeel is de mogelijke slip tussen plateau en motor. Meestal wordt dit opgelost door OF een magnetische koppeling (Numark, Denon) OF een pennetjes/schroefjes koppeling (Gemini (e.v.a)/Vestax).

Numark heeft op z'n TTX1 een magneet in het plateau, net als de SL-1200. Alleen is de magneet bij de TTX1 aanzienlijk groter dan die van de SL-1200. Volgens mij is zelfs de magneet van de PT-2400/PDT-6000 groter dan die van de SL-1200 ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
8-11-2002 14:42
Nou, ik ga morgen maar eens langs Correct om die PDT-6000 uit te proberen. Kijken of dat ding echt zo tof is als Dré en Reind zeggen.

- Er zijn aankomend weekend bij Correct speciale demonstratiedagen van allerlei nieuwe DJtools, zoals de Gemini PDT-6000, Numarkt TT-X, Pioneer CDJ-800 en dan 555-geval en tal van andere DJtools -

Alleen lijkt het me wel moeilijk als je aan die BPM-counter gewend bent, om dan te draaien op een SL1200 die dat niet heeft. Overigens ben ik wel iemand die het verdomd handig vind die BPM-counters!!! happy :)
Trouwens als ik die reviews zo doorlees over de Gemini PDT-6000 en de Numark TT-X, klopt het dan dat de PDT-6000 beter uit de bus komt, of begrijp ik dat verkeerd?
Wel grappig, want kennelijk wil Gemini dan echt de professionele kant opgaan. Gemini ligt qua mixers en cdspelers toch iets onder Numark en Numark weer onder Denon en Pioneer.. Hhmmmmm happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
8-11-2002 14:55

Armani schreef:

Trouwens als ik die reviews zo doorlees over de Gemini PDT-6000 en de Numark TT-X, klopt het dan dat de PDT-6000 beter uit de bus komt, of begrijp ik dat verkeerd?
Dit wordt veroorzaakt door de fouten die in de arm van de TTX1 zitten. De TTX1 is zeker vernieuwender dan de PDT-6000 MAAR bij die vernieuwing zijn er wel een paar knoeperds van fouten gemaakt.

Overigens gaf Reind te kennen dat hij problemen had met de pitch van de PDT-6000. Ik zal dit weekend eens een testopstelling maken met een paar PDT's om te kijken of ik het probleem kan reproduceren.
Wel grappig, want kennelijk wil Gemini dan echt de professionele kant opgaan. Gemini ligt qua mixers en cdspelers toch iets onder Numark en Numark weer onder Denon en Pioneer.. Hhmmmmm happy :)
Qua mixers vind ik de Gemini PS/PMX serie echt wel een stuk beter dan de Numark DM serie. De Numark SM serie is weer beter dan de Gemini UMX serie (maar dat mag ook wel gezien de factor 2 verschil in prijs). Qua CD-spelers ligt Numark inderdaad voor op Gemini. Gemini heeft met de CDJ-20 gewoon precies in de roos geschoten (de prijs/prestatie van de CDJ-20 is gewoon stukken beter dan die van Numark's Axis-2). Met de CD-2000X en de CD-1800X hebben ze, mijns inziens, een steekje laten vallen. Die kunnen niet op tegen de Numark CDN-90 en Axis-8. Uiteraard is ook hier WEL weer een flink prijsverschil tussen de 2.

Bij draaitafels heeft Numark wat mij betreft naast de pot gepist met de TT-1600 en de TT-1650. Ik vind dat regelrechte pisbakken. Overigens geldt hetzelfde voor de Gemini XL-200 en de XL-300. De TT-200 heeft dezelfde fouten als de TTX1 en moet het dus volledig afleggen tegen Gemini's PT-2100 (en al helemaal tegen de PT-2400).

Zoals wel vaker gezegd: Je kunt NIET zeggen "dit merk is beter dan dat merk". Je moet het PER PRODUCT bekijken. De producten die er dan goed vanaf komen pak je er zo uit (want daar staat "Dré's Choice" voor ;-).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MelvinvgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2002
Laatste: 5-1-2008
Berichten: 17
3-12-2002 17:37
Waarom steeds niet de S-versie van Concorde?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)