Forum > Algemeen Forum

Aftrekposten belasting

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DanielwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 16-3-2008
Berichten: 21
9-2-2008 22:29
Ik werk in loondienst en daarnaast draai ik.
Ik heb een VAR Resultaat Overige Werkzaamheden. Wel Kvk en BTW nr
Geef mijn Dj inkomsten bij mijn particulier aangifte, bij 'inkomsten uit overige werkzaamheden'op

Ik vraag me even af wat wel of niet mag opvoeren als aftrekposten
Ik heb nu opgegeven:
- Reiskosten, 19 cent km
- Aankopen Beatport mp3's
- Lidmaatschap bladen
- Mengtafel aankoop
- Website

Ik heb echter ook een digitale camera, TFT scherm en printer gekocht in 2007/ Ik gebruik deze regelmatig tbv Dj werkzaamheden, maar uiteraard niet exclusief..
kan ik die wel aftrekken?
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
9-2-2008 22:42
Ik heb sinds kort ook een btw nummer. Ik mag alles aftrekken wat voor mijn werk bedoeld is (en wat ik ook met een factuur kan aantonen sneaky :V ). En daarvan dan dus de btw.
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
Vince LindersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 39
10-2-2008 11:34

Danielw schreef:

Ik werk in loondienst en daarnaast draai ik.
Ik heb een VAR Resultaat Overige Werkzaamheden. Wel Kvk en BTW nr
Geef mijn Dj inkomsten bij mijn particulier aangifte, bij 'inkomsten uit overige werkzaamheden'op

Ik vraag me even af wat wel of niet mag opvoeren als aftrekposten
Ik heb nu opgegeven:
- Reiskosten, 19 cent km
- Aankopen Beatport mp3's
- Lidmaatschap bladen
- Mengtafel aankoop
- Website

Ik heb echter ook een digitale camera, TFT scherm en printer gekocht in 2007/ Ik gebruik deze regelmatig tbv Dj werkzaamheden, maar uiteraard niet exclusief..
kan ik die wel aftrekken?
jazeker!
Als je de aankoopbon hebt en je kunt aantonen dat je hem voor dj werkzaamheden ook gebruikt mag dit.
Dus..
DanielwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 16-3-2008
Berichten: 21
10-2-2008 12:57
Ik lees in de help van het aangifte programmna:

"Bijvoorbeeld de volgende kosten zijn niet aftrekbaar van uw opbrengsten uit overige werkzaamheden:
'kosten van muziekinstrumenten, geluidsapparatuur, gereedschappen, computers, beeldapparatuur en dergelijke. Dit geldt als deze behoren tot uw privévermogen of als u deze privé hebt gehuurd."

? dit zou dus betekenen dat ik de camera, monitor , mengtafel etc niet kan aftrekken?

Ps,
Is er eigenlijk een maximum aan af te trekken bedrag.
Inkomsten ex BTW 2007: 2425 euro ( BTW 460,75 euro al eerder opgegeven, valt ruim onder de vrijstelling grens, dus 0,00 euro)
Aftrekposten totaal: 1200 euroDit is dus ongeveer de helft , is dat niet teveel?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-2-2008 16:08

Danielw schreef:

...Dit geldt als deze behoren tot uw privévermogen of als u deze privé hebt gehuurd."

? dit zou dus betekenen dat ik de camera, monitor , mengtafel etc niet kan aftrekken?
De belastingdienst bedoelt: als die spulletjes tot je privévermogen horen (dus: als ze niet op de balans staan) dan kan je de kosten niet aftrekken of erop afschrijven. Wel zou je een bedrag van de winst moeten kunnen aftrekken als je die privé-spullen voor de zaak gebruikt. Voor sommige privé-spullen kan dan niet of alleen onder bepaalde voorwaarden (werkruimte in de privéwoning bijvoorbeeld).
Is er eigenlijk een maximum aan af te trekken bedrag.
Inkomsten ex BTW 2007: 2425 euro ( BTW 460,75 euro al eerder opgegeven, valt ruim onder de vrijstelling grens, dus 0,00 euro)
Aftrekposten totaal: 1200 euroDit is dus ongeveer de helft , is dat niet teveel?
Nee, je kan ook negatief uitkomen. Alleen als dat lange tijd zo gaat zal de belastingdienst zich afvragen of ze nog wel door moeten gaan met het sponsoren van jouw hobby. Met andere woorden: jouw activiteiten zijn dan geen bron van inkomen en het verlies mag niet langer worden afgetrokken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DanielwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 16-3-2008
Berichten: 21
11-2-2008 10:31
dank voor je uitleg!
Nee, je kan ook negatief uitkomen. Alleen als dat lange tijd zo gaat zal de belastingdienst zich afvragen of ze nog wel door moeten gaan met het sponsoren van jouw hobby.
Hmm..dat volg ik. maar hoe weet je dan waar die grens ligt,of geldt dat dan alleen als je negatief uitkomt?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
11-2-2008 11:23
Ja, zolang het positief is zal je de belastingdienst niet horen zeggen dat het een hobby is waar ze geen belasting over willen heffen.

Hier heb ik er al eens een stukje over geschreven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DanielwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2005
Laatste: 16-3-2008
Berichten: 21
11-2-2008 11:54
aha dank! ik vat het inderdaad

Terug naar forum Reageer (zonder quote)