Forum > Muziek

HipHop

(86 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
19-6-2003 15:44

Julien schreef:

Je weet pas wat hiphop is als je een keer naar de Roots, KRS ONE of Gangstarr/Guru geluisterd hebt,dan zal je zien dat types als DMX, Ja Rule noem maar op, een stel peuters zijn die niet tegen deze "godfathers" op kunnen
inderdaad, hiphop is niet alleen Eminem, Ja Rule enzo, maar veel meer onbekende, zoals Zion 1 en Eyeadea.

maar dat is allemaal Amerikaans, je kan ook wel kijken naar Nederlandse hiphop, Nederhop.
Osdorp posse was al genoemd, maar beter vind ik DAC en opgezwolle, DAC heeft juist een leuk singletje uitgebracht "Springstof", een echte aanrader.

DJ Sietse schreef:

Dit is niet omdat die muziek zo verschrikkelijk is, maar het is het sfeertje dat er altijd hangt Als je kijkt naar de videoclips bijvoorbeeld. Altijd diezelde dingen waar ik me aan erger. Deze details zijn in dit forum al meerdere malen genoemd geloof ik.
Dit is niet waar, het is niet alleen geschreeuw in de mic hoe goed ze zijn (soms wel ja), maar het kan ook heel anders zijn, bv. "DAC - Zoveel meer", hier kan zowaar op geschuiveld worden. In vele lyrics worden ook meningen geuit, zoals "Raymzter - Kut Marrokanen en "Ali-B - Waar gaat dit heen".

Ik vind hiphop zeer goed persoonlijk, vooral nederhop.
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
19-6-2003 19:02

Hebebe schreef:

Hoe bedoel je precies.. extreme gedoe?
Het is toch heel vaak zo bij extreme muziek zoals metal, hardcore dat er een vechterssfeertje in de lucht hangt, als zo'n muziek gedraaid wordt op een fuif dan worden er dikwijls klappen uitgedeeld.
Ik zeg dus wel op een feest, op een festival is dit anders. Ik ga zelf ook naar zomerfestivals, is een heel apart broederlijk sfeertje op zo'n festival!
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
19-6-2003 19:09
Ik heb het over die kerels die niets anders meer doen dan opscheppen over hoeveel "bling bling" ze hebben of hoeveel metalen tanden ze wel hebben.
Ik hou wel van hiphop maar dat rap vind ik beetje teveel(ja weetek raar), dat maakt die muziek ze "gemeen" zo aggressief, als je eens naar idp gaat en daar zo scratchsessie beluisterd, dan sla je pas vlak achterover!!! laugh :D
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
19-6-2003 21:00

woei schreef:

Ik heb het over die kerels die niets anders meer doen dan opscheppen over hoeveel "bling bling" ze hebben of hoeveel metalen tanden ze wel hebben.
Ik hou wel van hiphop maar dat rap vind ik beetje teveel(ja weetek raar), dat maakt die muziek ze "gemeen" zo aggressief,
Vind ik ook, hiphop is gemaakt om kritiek te uiten tegen de samenleving, niet om patserig gedrag te vertonen.
als je eens naar idp gaat en daar zo scratchsessie beluisterd, dan sla je pas vlak achterover!!! laugh :D
ow ja, was ik vergeten, voor zieke scratches moet je luisteren naar DJ Yoda's remixes, dan sla je niet vlak achterover, maar een complete flikflak achteruit laugh :D (bestaat dat eigenlijk wel? razz :p)
KristofStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 1-11-2003
Berichten: 22
20-6-2003 12:36
Ook machtige scratchact : DJ Venom - Scratching contest finals in l.A.
Andere iets minder bekende hiphop bij ons:
Fabulous feat. The Neptunes - Holla Back
The Neptunes feat. Beenie Man - I'm Serious
N.E.R.D. (the neptunes) - Brain
Ik ben dus neptunesfan wink ;)
niet-neptunes :
Beenie Man feat. Kelis - Jamaica Way
Slik Rick & Outkast - Street Talkin'
Eminem - Thug Luv (Remix)
Mark B & Blade - Don't See The Signs (er bestaan 2 versies van : rock en hiphop, de hiphopversie veruit de beste, met op het eind ook gescratch)
Gangstarr - Full Clip
Nelly Furtado - Turn Off The Lights (Remix)
EPMD - Da Joint
MC Solaar - Hasta La Vista

In de hoop dat er toch enkelen wat mee kunnen aanvangen...
JasperbStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 18-8-2009
Berichten: 90
20-6-2003 16:13
Ik was afegelopen weekend op Ameland in Cafe/DiscoteekJE de Lichtboei. Daar was een dj van minstens 60, hij draaide alleen maar hip hop (de top40 en tipparade shit dus). Meer wist hij niet. He draaide niet 'af en toe' hip hop maar de hele tijd

Grrrrrrrrrr, je weet dus hoe snel ik weer buiten stond laugh :D
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
20-6-2003 18:27
nog een paar artiesten:

Amerikaans:
504 boys-cam'ron-cannibus-cali agents(vooral the athem is vet)-atmosphere-az-jurassic 5-the firm-404 soldiers-non phixion-dj shadow-cormega-gza-slug-mobb deep-mop-clipse-common-mos def-talib kweli-dj clue-dj hi tek-dj honda-faboulous-pete rock-pharcyde-method man-swollen members-three6 maffia-the roots-rahzel

Nederlands:
kijk op www.nederhop.pagina.nl voor bijna alle nederlandse
FriezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 28-5-2007
Berichten: 13
22-6-2003 22:33
Ik vind hip hop alleen maar vet als het door een goede hip hop dj gedraait wordt, dus 1tje die niet ieder nummer 3 minuten laat draaien maar met wat gecut en gescratch m na anderhalve minuut mixt.
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
24-6-2003 18:20
ja das idd lekker!

hip hop is op z'n tijd best lekker om nar te luisteren en soms te draaien maar niet te veel. Maar turntablism tracks kan ik daarentegen uren (...) naar zitten luisteren!
.
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
25-6-2003 15:39
Wordt er tegenwoordig nog echt Hip-Hop gemaakt dan? Haast alles is toch meer R&B en Rap?!!
De laatste keer dat ik aan het "hiphoppen" was, was in 1991 ofzo?
Def La Desh - Feel The Rythm (Hip Hop)
R Kelly & Public Announcement - She's Got That Vibe
En muziek van Snap, De La Soul, dat waren pas Hip-Hop-nummers... Die (Hollandse) Rap/R&B van tegenwoordig kan je toch geen Hip-Hop noemen???

Terug naar forum Afgesloten topic