Forum > Geluid

hk actor vs EV gladiator vs srm-450

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Da_siesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 18-4-2017
11-7-2007 19:45
Ik heb een geluidsset nodig voor kleine feestjes tot een 30*10 zaaltje waar een zanger(es)/band versterkt moet worden. Het moet compact blijven zodat ik 99% van de gevallen(de kleine feestjes) gewoon met de auto kan gaan(en dus de bassen thuislaat). Mijn enigste ervaring met een set die dit aan kan is tot nu toe een gehuurde mackie srm-450/swa1801 combi die ik persoonlijk veels te schel vind klinken, maar wel ruim voldoende geluid geeft voor de dingen die ik doe.

budget: zo'n 3000euro's voor een 2e hands en/of nieuwe set.

Vandaag ben ik even langs de terugkoppelingswinkel gegaan om even wat info te winnen over de HK actor DX. De verkoper die ik heb gehad was alles behalve te spreken over de DX. Hij wist me te vertellen dat de oude HK actor beter was met live mixen vanwege het meer lineaire verloop van het geluid en het ontbreken van de processor. Dat komt mij wel mooi uit, omdat ik toch voor een 2e hands HK actor set moet gaan(budget...). Ook zouden ze beide heel belabberd geluid geven voor 6000euro. De SWA1801 van Mackie had volgens de verkoper een troebele bas. Beide sets waren niet te beluisteren(niet aanwezig/nog ingepakt)

Maar hij was wel zeer te spreken over de EV Gladiator set. Deze set zou met gemak mijn eisen aankunnen en heeft me ook even wat laten horen. Deze dubbele sub-top combi met een EV-CP2200 versterker klinkt van dichtbij zeker goed. Maar kan deze set ook wat grotere zalen vullen(>250man)? Als ik de verhalen her en der lees is niemand echt te spreken over de EV gladiator. Een voordeel is wel dat ik in het begin mijn 2 AA v-3000 kan behouden voor tijdelijk aansturen van de set. Nadeel vind ik het missen van de wieltjes op de bassen.

Zijn er nog andere compacte passieve/actieve alternatieven?
Hoe staan deze 2 sets(HK actor & EV Gladiator) tegenover de mackie srm450/swa1801 combi.
DerkieStandaard Lid
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
11-7-2007 23:47
Hallo,

Als jij voornamelijk bandjes wilt gaan versterken kun je misschien beter in plaats van een Gladiator systeem een Eliminator systeem nemen. Deze is ietswat neutraler afgesteld dan de agressievere Gladiator serie die wat meer bedoelt is voor disco gebeuren als live muziek. Opzich moet je met deze set wel 250 man halen, maar hou er wel rekening mee dat het toch de budget serie van Ev is.

Ik heb zelf 2 actieve 15" tops van qsc, deze worden ook veel gebruikt in het live gebeuren en bij zo een actieve set is het makkelijk bijhuren van subs als je een groter feestje hebt. Deze zijn alleen wel een tikkie duurder in aanschaf en nog niet veel te zien op de 2e hands markt.

Over de 2 andere sets die je noemt kan ik niet goed oordelen, hier heb ik nog nooit mee gewerkt.

Groeten,
Derk
Dj-dStandaard Lid
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
12-7-2007 00:39
Ik zou zeker niet gaan voor de EV elliminator set. Klinkt helaas niet zo mooi.
Als je hem voor een zeer zacht prijsje van iemand kan overnemen; OK, maar anders zou ik het echt niet doen.

Je zou eens kunnen kijken naar een leuk EAW setje (voor 3000 euro kan je toch redelijk wat in huis halen).

Ook zou je eens kunnen kijken naar een (2de hands) Electrovoice RX set of een offerte laten maken door Iven.
JopEx Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
12-7-2007 01:01
250man met een gladiotor / eliminator setje kunt je vergeten. Klank is redelijk als je er tenminste niet te veel volume uit wil halen. Een hk actor setje klinkt neutraler en heeft meer power. Een bandje waar 250 man naar kijken moet hier wel mee te doen zijn (niet veel meer)
Ev RX of EAW vallen zo ver ik weet zowieso buiten je budget. HK Actor lijkt mij dus de beste keus.
MB Audio systems
Da_siesStandaard Lid
12-7-2007 16:08
dus dan zal ik maar niet voor de gladiator/eliminator gaan. De RX serie heb ik ook gezien in de winkel, maar daar is weer een beetje de mobiliteit en flexibiliteit vanaf(lees:niet geschikt voor de auto). Overigens schrok ik ook al van de grootte van de gladiator. Ik wil de set ook regelmatig gebruiken voor wat kleinere feestjes/spraak, en dan is wat compacter op statief wel fijn.

Jop: heb je het over de actor of de actor DX. Ik vraag me af of deze 2 sets veel schelen in kwaliteit en of 3000 euro voor een 2e hands actor veel/weinig is?
Dj-razeStandaard Lid
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
12-7-2007 18:56
3000 euro is een normale prijs voor een 2de hands actor set. ik heb laatst de actor dx gehoord en ik vond hem tegenvallen. Ik miste wat druk en vond hem te vel op het hoog. De oude actor ken ik niet. Wel ken ik de oude elias en vond dat dit set zeer goed klonk, beter dan de elias px.

Ik heb een poos geleden ook de gladiator set gehoord en vond het hoog teschel. Ook de afwerking van de kast vind ik er goedkoop uitzien.

Gezien de prijs en je budget zou ik voor een 2de hands actor gaan.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
12-7-2007 19:54
hoe ga jij een actor set dan wel in je auto krijgen?

dit zijn ook alweer 6 kasten hoor. Daarnaast betwijfel ik of je met deze set een 250 man van geluid gaat voorzien.

Ik lees dat je een bandje moet uitversterken. Ik zal als ik jou was gaan voor een paar goede topkasten die evt ook fullrange aan te sturen zijn.
Als bijzaak zoek je een paar bijpassende baskasten.

zo kun je voor de kleine feesten uitsluitend de topkasten gebruiken en als aanvulling de bassen. Deze gebruik je als je meer body nodig hebt.

ps ik heb de hk setjes een aantal keren gehoord, zowel de actor, dx en projector set. allen naar mijn mening het geld niet waard. Bassen zijn zeer dunnetjes en hierdoor mist er gewoon body. Projector is een hoorngeladen set echter is de bassdruk na een 10 meter compleet weg.

Dart top/ monitor klinkt dan wel weer redelijk aangenaam. Anders eens zoeken naar de oudere LP serie. evt met H bassen eronder.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Da_siesStandaard Lid
12-7-2007 20:34
we hebben tot nu toe ook 4 dap pr boxen,versterker kist,rand apparatuur, een complete T4+sturing en cdkoffers in de auto gekregen laugh :D. De banken kunnen eruit, wat voor veel plaats zorgt. Als je dat vaker doet, heb je het in 10 minuten in de auto staan.

Ik vind het fijn dat je bij de actor ook 4 boxen mee kan nemen. Met alleen 2 topjes een feesje draaien vind ik ook zo net niet(zie je hier in de buurt trouwens ook nooit!). De andere basboxen hoeven we dan alleen mee te nemen als we buiten staan en/of bandjes doen. In dat geval hebben we toch meestal of 2 auto's of een aanhangertje bij ons voor het extra licht.

Maar Watt-extra, denk jij dat een mackie set(zoals in de openingspost staat) meer man aan kan dan een Actor? Want de mackie set heb ik vaker gebruikt, en gaat voor mijn doeleinden hard genoeg(ook voor 250 man binnen). Ik weet dat de 18" van mackie wat meer doordringt dan die 15"ers, maar ik weet niet hoeveel het echt scheelt. Ik weet alleen dat die mackie set nieuw 2000euro goedkoper is.
Over de HK audio LP serie is vrij weinig te vinden, alleen dat ze niet meer gemaakt worden. 2e hands ook niets te vinden.
ClimaxStandaard Lid
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
13-7-2007 09:04
misschien een beetje oftopic maar ik zie hier dat de RX serie van EV ter sprake komt.
Iemand ervaring met deze serie van EV?
Is het nog steeds een budget serie van EV?
zijn er voor de prijs van een RX set betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
De verkoper vertelde me dat ik er zo 500 man mee kon halen en dan heb ik het over
2x de rx-218s voor laag
en 2x RX-212/75 Topjes
gestuurd door EV eindbakken denk aan cp3000s of cp4000s

500 man lijkt me een overdreven verkoop praatje
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Dj-dStandaard Lid
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
13-7-2007 09:24
Het schijnt (lees geen ervaring) dat de RX setjes zeer goed klinken, vol drukt en lekker trekt.

Ook de aangegeven versterkerbakken zijn heerlijke versterkers.

Helaas kan ik je niet meer vertellen..

Overigens vind ik dat er (te)veel gesproken wordt over hoeveel man je aankan.. Dit is zo ruimte gevoelig. En hoeveel dB(A) wil je je publiek verkopen? 95 of 105??
En ga zo maar door...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)