Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Climax

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 75 bijdrage(n) van Climax (Pagina: 1 van 8)

Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (7-5-2009 18:36:00)

Dré schreef:

climax schreef:

alle softwarematige schuiven staan open.
Vergewis je er daarbij wel van dat je kijkt naar de OPNAME mixer en niet naar de weergave mixer!!! (een veel voorkomende valkuil).
Ik ben er zeker van dat ik de opname mixer faders open heb staan.
Stuurt de djm 800 niet gewoon een te zwak signaal uit voor de geluidskaart?
Topic: DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder? (7-5-2009 15:03:00)
Dag mensen,

Ik wilde even inhaken op dit bestaande topic.
Alleen wil ik mijn djm 800 niet aansluiten op een cd recorder maar op mijn pc met digitale s/pdif ingang.

Dit is het geval:
Ik wil een zo goed mogelijke opname maken van mijn mix.
Dit wil ik doen d.m.v. mijn dj set (duh) digitaal te verbinden met mijn geluidskaart.

ik heb 2 x cdj 1000 mk3 digitaal aangesloten op mijn djm 800.
Deze is weer digitaal aangesloten op mijn geluidskaart (m-audio delta 1010 lt)
ik wil gaan opnemen met de software audacity.

Nu is het zo dat als ik ga opnemen ik maar een heel zacht signaal krijg in mijn pc.
als ik een kanaal afregel op 0 db en ook de master dan krijg ik slechts een signaal binnen op mijn geluidskaart en audacity van gemiddeld - 42 db.
alle softwarematige schuiven staan open.
Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het signaal niet harder.
Behalve als ik alles vol gas zet op de djm 800 dan kom ik max rond de -24 db.

nu weet ik dat ik achteraf de opname softwarematig kan versterken maar dan komt er een storende hoeveelheid ruis bij.
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt
Topic: cuen op technics waar de arm heftig beweegd.. speling? (12-7-2008 12:16:00)
je kunt speling zelf voelen, door de toon arm voorzichtig heen en weer te bewegen ten opzichte van het lager. op de sl1200/sl1210 zit vanaf de fabriek geen speling op de toonarm.

Het is nog vaak een kwestie van te grove handjes.
Topic: Bescherming versterkers/speakers (19-3-2008 19:29:00)
Maar ik heb het in dit geval over de achterkant van het rack waar de aansluitingen zitten.
Daar een rooster voor monteren. (probeer maar eens met een sateprikker een xlr plug los te krijgen, als je er al bij komt).
Vervolgens de voorkant voorzien van een processor/limiter met wachtwoordbeveiliging.
Ja en als je constant tegen het randje aan draait zodat de limiter steeds ingrijpt klinkt dat voor geen meter en gaan ze vanzelf een tandje terug.
en ik wist niet dat een limiter het geluid zo compreste een compressor echter natuurlijk wel.
Topic: Bescherming versterkers/speakers (18-3-2008 19:53:00)
MIsschien is het ook wel een goed idee om in bijvoorbeeld een versterkerrackje,
Een rooster o.i.d. voor alle aansluitingen te monteren.
De versterkers en andere apparatuur kan toch nog ademen maar men kan niet zomaar iets ompluggen.
De in de voorkant gemonteerde apparatuur vastzetten met een wat minder voorkomende boutkop.
(denk aan slotmoertjes torx o.i.d. in ieder geval geen 6 kant of kruiskopje).
Vevolgens een processor met wachtwoord en je bent een heel eindje beveiligd.
De echte hufters krijgen natuurlijk alles open maar dan heb je braakschade.
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (25-2-2008 19:06:00)
10 maart komt hij op vinyl uit misschien ook wel digitaal.
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (23-2-2008 20:26:00)

Radiaz schreef:

OK

Technoboy - Rage (a Hardstyle Song)

bom!!!!!!!!!!!!! zit er nu voor de 20ste keer naar te luisteren
Hmm vind de overgang van de zang naar de melodie niet echt goed.
Het klinkt eerst als een soort pop/rock nummertje met wat dance invloeden en dan een lompe switch naar de opbouwende melodie en bassline.
Maar wel iets nieuws inderdaad, muziek moet in beweging blijven en steeds veranderen.

Welke ik beter vind in zijn soort is SMD - Just like you.
Met een hoog Krezip gehalte dat lekker meezingt en de switch naar de melodie vind ik beter.
Topic: welke mixer voor Technics SL1210 M5g? (2-1-2008 01:00:00)
Ik was persoonlijk nu nooit meer gegaan voor de technics sl1210m5g.
Door de goedkopere alternatieven van de OEM bakken hier te koop in de webshop.
En met het langzaam maar zeker uitsterven van het vinyl (snif) zou ik voor 2 tabletop cd spelers gegaan zijn.
En dan voor de cdj1000mk3'tjes of een 'deftige'Denon speler.

Maar goed het gaat hier over mixers.
Misschien een Dateq Vibe?
Maar das meer geliefd bij de hollanders In Belgie hebben ze dat andere merk toch rodec o.i.d. ?
Topic: Now! FM had de primeur om de Dateq XTCII te showen! (31-12-2007 18:12:00)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er op de radio een mixer of wat dan ook wordt gepresenteerd.
zoiets gebeurd toch altijd op beurzen of websites e.d.?

Ik heb je filmpjes gezien maar echt veel kom ik niet te weten over de mixer er wordt meer gekloot met Janneman. (sorry voor taalgebruik).
ook op de site van dateq staat niet eens een aankondiging van een nieuw product.
ben zeer benieuwd naar de release datum en prijs.
Topic: Now! FM had de primeur om de Dateq XTCII te showen! (31-12-2007 14:40:00)
ook mis ik vu meters per kanaal.
maar als de mixer nog niet af is kan dat nog veranderen.