Forum > Opmerkingen

DAP TL-1500

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BarlowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-7-2002
Laatste: 28-2-2003
30-7-2002 11:36
1 x bewerkt. Laatst door Barlow op 30-7-2002 11:44
hello

ik had gedacht om de DAP TL-1500 te bestellen
nu 2 vraagjes:
*heeft iemand ervaring met dit toestel?
*hoelang zou de levering op zich laten wachten?

thx in advance

P.S. voor de levering, ik woon in Belgie (gaat het hierdoor trager?)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-12-2025
30-7-2002 13:35

Barlow schreef:

hello

ik had gedacht om de DAP TL-1500 te bestellen
nu 2 vraagjes:
*heeft iemand ervaring met dit toestel?
Ja. Een klant had interesse dus ik heb er maar een paar besteld en getest.

Hoe is de speler?

Hij heeft ESP (Anti-shock geheugen), speelt nagenoeg de hele Burosch Focus CD af (bij 2.8mm begin je tikjes in de audio te horen maar hij raakt er niet door van slag). Pitch bend werkt met jog en met buttons, true instant start (start dus vanuit geheugen en niet vanaf de CD). Verder een master Tempo functie met een "Denon" kwaliteit (geen Pioneer dus maar iets slechter).

Negatieve punten (want die zijn er ALTIJD!):

- Ik vind de vormgeving nogal "lomp".
- De loop functie is niet seamless (er zit dus een kleine stiltje in) waardoor hij, wat mij betreft, nutteloos is. Als je dus een speler koopt om mee te loopen dan is de TL-1500 zeker NIET de juiste keuze.

Al met al vind ik het geen slecht ding (zeker niet gezien z'n prijs) maar het label "Dré's Choice" krijgt hij NIET.
*hoelang zou de levering op zich laten wachten?
Hij is, zoals gezegd, op voorraad. Levering in Nederland is binnen 1 dag.
P.S. voor de levering, ik woon in Belgie (gaat het hierdoor trager?)
Dat wordt een stukje trager (2 dagen), duurder EN wat beperkter aangezien ik gestopt ben met remboursleveringen naar België (belachelijk duur). Vooruit betalen is de enige optie die dan overblijft (of onder rembours af laten leveren bij familie/vrienden in Nederland).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BarlowStandaard Lid
Sinds: 30-7-2002
Laatste: 28-2-2003
30-7-2002 14:08
die loop was een vereiste en dus zie ik als (enige) mogelijkheid een ander toestel te kiezen

deze is wel wat duurder maar is van een merk waar ik weinig slecht van hoor:
Gemini CD-400X

iets op aan te merken?

ps. is hij in stock? dan bestel ik hem vandaag nog happy :)
DréAdministrator
30-7-2002 16:22

Barlow schreef:

die loop was een vereiste en dus zie ik als (enige) mogelijkheid een ander toestel te kiezen

deze is wel wat duurder maar is van een merk waar ik weinig slecht van hoor:
Gemini CD-400X

iets op aan te merken?
Ik was niet zo onder de indruk van de effectjes ;-)

Qua loopwerk is het hetzelfde verhaal als met de CDJ-20. Prima loopwerkje dus. Loop is gelukkig wel seamless (in tegenstelling tot de CDX-802 die eerst even een halve seconde na wil denken (in volle stilte) voordat hij z'n seamless loop routine begint).
ps. is hij in stock? dan bestel ik hem vandaag nog happy :)
Ja, hij is op voorraad.

Let er wel even op dat de verzendkosten naar België hoger zijn dan naar Nederland. Je krijgt daarvan van te voren (van mij, niet van de webshop dus) een mailtje met de juiste verzendkosten. Uiteraard kun je dan altijd nog kiezen om ze niet te bestellen.
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
20-10-2002 19:57
heb ik gelijk nog ff een vraagje?
want ikheb 1 tl1500 en de loop vind ik inderdaad ergggggg jammer maar voor de rest is ie best.

maar er zit een draad aan met 3.5mm jack lijkt mij voor naar je mixer voor autostart. en dan staat er ( weet niet meer precies maar iestvan (voor pioneer djm500)
die vat ik niet
DréAdministrator
21-10-2002 09:43

speakerfreak schreef:

maar er zit een draad aan met 3.5mm jack lijkt mij voor naar je mixer voor autostart. en dan staat er ( weet niet meer precies maar iestvan (voor pioneer djm500)
die vat ik niet
Als je contact maakt tussen de tip van die 3.5mm jack en de signaal aarde van de speler dan gaat de speler op play. Maak je contact tussen de sleeve van die 3.5mm jack en de signaal aarde van de speler dan gaat hij weer op cue. Faderstart noemen we dat wel eens.

Bij Pioneer/American DJ en nog een paar andere mixers is deze optie aanwezig. Dan stop je dus dat plugje in de faderstart/Q-start aansluiting van de mixer en klaar ben je. In andere gevallen (Dateq) zul je zelf even moeten "pielen".
21-10-2002 12:47
hhmm oke dacht al zoiets allen vond het vreemd dat er bij stond for pioneer djm 500.
maar dan ziter nog een chassis deel in ook 3.5 mm en daar staat bij ``control`` waar voor is die dan?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
8-6-2003 13:24

speakerfreak schreef:

maar er zit een draad aan met 3.5mm jack
Mja, en zit serieus in de weg ... ik blijf voorstander van pluggen en zélf je kabels insteken die je wilt gebruiken ipv vastgeketend aan je toestel ... maja voor de rest idd lekker toestel.

Alhoewel ik totaal niet wijsraak uit dat (overigens lekkerlopend) wiel sad :(
Je moet er toch al een serieuse draai aan geven vooraleer die wat effect geeft? En dan is het effect direct zo radicaal sad :(. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de DAP800 (die ik hier nu toevallig naaststaan heb deze week) kun je die makkelijk een héél klein beetje bijsturen door het wieltje een klikje te verplaatsen. Nu ja, dan gebruiken we maar de pitchbendknopjes hé wink ;)

Ook het het zoeken naar het juiste frame lijkt me nogal vreemd... wanneer ik veronderstel dat mijn cuepunt correct is ingesteld, blijkt elke keer dat ik die te vér geplaatst heb. Ondertussen heb ik wel al de truuk gevonden om dat probleem grotendeels te omzeilen, maar toch!

Nu ik tóch bezig ben: een ZALIGE start!! Die knop ligt zalig onder de vingers en de muziek start perfect zoals het hoort!

Toch nog een negatief puntje: dit toestel ZIET er niet alleen uit als een tank... het maakt ook het lawaai van een tank!! Bij het openen wordt de lens afgesloten en de geluiden die je hierbij hoort deden mij al meermaals dekking zoeken tussen mijn platenkoffers laugh :D bij wijze van spreken natuurlijk hé!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
8-6-2003 13:31
whahaha idd, hij maakt flink lawaai.
start knop werkt idd, lekker jog wiel, heb ik tot nu toe gene problemen mee gehad, vind het goed werk, met het zoeken als hij stil staat.

maja ik mix dan ook niet egt dus geen egte verdere ervaring.

en toch vind ik het vreemd die draad die er uit komt is voor snel start, maar die andere 3.5mm aansluiting dan...
DJ-IpkissStandaard Lid
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
8-6-2003 14:51
Ik heb er een feesie meej gedraait. Moet zeggen leuk ding.
Wat groter dan mijn CDJ-20's. Alles los van elkaar alleen hij is errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrúg(zoor voor breezah stukkie sad :( laugh :D ) sloom.
Ik moest echt 30 sec. wachten voor dat hij bij nr 7 was.
voor de rest erg tevreden. en hij speelde idd een nr niet die mijn CDJ wel afspeelde.
[Edit]
Nog 1 minpuntje:
vond ik dan.
Hij heeft een soort bak waar je je cd in legt. dus niet zo'n puntje waar je hem om heen moet doen(zoals bij mijn CDJ). Wel is het een voordeel dat je ze er van ver in kan gooien want hij ligt toch wel goed..
Ik vond dit wel jammer.
[/Edit]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)