Forum > Geluid

ohio sound

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
29-12-2006 11:49
ik heb 2 de hands twee ohio sound speakers kennen kopen.
heeft iemand meschien meer info over deze speakers het zijn disco 300.
als je iets weet kan je het hier plaatsen of op mijn mail.

zal er zo snel mogelijk foto´s bijzetten.
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
30-12-2006 10:31
Met deze speakers heb ik geen ervaring, maar ik heb toevallig een paar weken gelden een ohio sound speakers als monitor gehad, deze was 80 watt rms en 180 watt max, hij zat op een 100 watt rms versterer.

Ik moet zeggen ik was verbaasd wat voor geluid daar uitkwam.

Er is me toen verteld dat het vroeger een goed merk speakers was ( vergelijkbaar met EV, jbl enz )

En als ik me niet vergis hangen ze nog in een discoteek op terschelling. Dus dat wil genoeg zeggen

Mvg Bram
t' gaat zoals t' gaat
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-12-2006 12:50

djbram schreef:

Met deze speakers heb ik geen ervaring, maar ik heb toevallig een paar weken gelden een ohio sound speakers als monitor gehad, deze was 80 watt rms en 180 watt max, hij zat op een 100 watt rms versterer.

Ik moet zeggen ik was verbaasd wat voor geluid daar uitkwam.

Mvg Bram
Ohio Sound speakers waren voor het overgrote deel uitgerust met Philips Speakers, mid speakers van Audax en Tweeters van Isophon. Hoewel de speaker units van zeer goede kwaliteit zijn was de geluidskwaliteit matig, met name het gebrek aan lage tonen en de primitieve bouw van het filter. Ik heb nog 4 stuks in bezit en het rendement is zeer hoog, met name in het mid-gebied.

Ohio Sound heeft qua luidsprekers bij mij een slechte naam omdat ik in de vele cafe's en discotheken nog nooit een goede klank heb gehoord, op hoge uitzonderingen na dan met de 15 inch Isophon Subwoofers. Bandrecorders, versterkers, tuners, cassettedecks en platensplers, deze waren van zeer goede kwaliteit maar ook erg duur.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
30-12-2006 13:39
Ohio sound is een echt horeca merk veelal geleverd door de "automatenhandel". (kwam volgens mij van prof sound) en werd veelal afgesloten met een service abonnement.

Ohio heeft mijn hart nooit sneller doen kloppen en zou het dan ook niet willen vergelijken met JBL of EV.

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
30-12-2006 15:16

KVM schreef:

Ohio sound is een echt horeca merk veelal geleverd door de "automatenhandel". (kwam volgens mij van prof sound) en werd veelal afgesloten met een service abonnement.

Ohio heeft mijn hart nooit sneller doen kloppen en zou het dan ook niet willen vergelijken met JBL of EV.

Martin.
Veel (grote) speelautomaten handelaren hebben de audio tak afgestoten. Ik zie nog wel regelmatig setjes van AD en Master in café's, maar ook andere merken zoals LEM en Peavey duiken geregeld op. Ook kom ik nog vaak de betere Hifi apparatuur tegen.

Vergeet niet dat Ohio Sound groot is geworden in met name de seventies & eighties. De service was voor die tijd uitstekend. Was er een storing, binnen een half uur had je wel een techneut aan de tap staan met reservespullen.

Mijn conclusie is dat de elektronica van Ohio Sound heel goed was, maar dat de luidsprekers erg ondoordacht waren.

TCMC
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
31-12-2006 03:13
Ohio sound was een product van jac van ham automaten uit tilburg,en heeft van begin jaren 70 tot eind jaren 90 geluidsapparatuur geproduceerd.
Het was een van de eerste merken die met professionele geluidsinstallaties voor de horeca kwam na het verdwijnen van de jukeboxen uit de cafe's.
De ulx (250, 280, 290, 294) serie mengversterkers(een 19 inch 8 kanaals mixer met ingebouwde versterker van 2x80 of 2x 120 watt) waren zeer populair van dit merk.
Ohoi sound maakte altijd zelf een behuizing met binnenwerken van teac casettedecks,cd spelers,en zelfs lenco platenspelers werden gerestyled en voorzien van eigen logo.
Alleen bandrecorders hebben ze nooit zelf gemaakt,die waren bijna altijd van akai of sony.voor de rest was alles van dit merk leverbaar, Mengpanelen, eindversterkers, equalizers, speakers, limiters, tuners en zelfs disco verlichting.
Dit alles was compleet leverbaar in een voor zijn tijd mooi meubel met verlichting,genaamd ohio sound unique.
Rond 1998 zijn ze met ohio sound gestopt omdat het niet meer kon concurreren met de huidige installaties.
Nadeel was dat het ontzettend duur was,geluidskwaliteit redelijk tot goed en dat men nogal qua techniek achterliep (bijv in de jaren 80 werden er nog 5 polige dinpluggen gebruikt)daardoor kreeg dit de bijnaam OEI OEI SOUND.
voordeel was dat het redelijk betrouwbaar was en gemakkelijk zelf te repareren.
De speakers(disco 300) die hierboven genoemd werden dateren uit het midden van de jaren 80,en zijn dus al een beetje antiek.
Ik kom het nog regelmatig tegen in de wat oudere cafe's.
Wat gooi je van de hoogste trap...
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
6-1-2007 20:40
er zit in de speaker een 18 sub woofer alleen sub en filter
aansluitingen zijn banaanplug
niemand info over sub
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
8-1-2007 11:37
Ohio Sound is een merk dat inderdaad vroeger als "horeca-apparaten" werd verkocht. Eind jaren 70 en in de jaren 80 veel terug te vinden in menig cafe e.d.
M.n. de luidsprekers hebben mijn nooit kunnen bekoren ( en trouwens de andere spullen, zoals versterkers, mengers,ook niet hahaha ). Het was het in mijn ogen net allemaal niet. Er zijn uit de era veel betere spullen te krijgen. Merk mag i.m.o. absoluut niet vergeleken worden met de door jou genoemde merken.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)