Forum > Webshop

Vraag over service bij garantie

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
8-5-2003 22:05
Off-topic.
Zal dan wel een compleet Home-Cinema system zijn geweest, maar toch zijn er losse DVD spelers van 550 euro en zelfs nog duurder.

Groeten, Bob
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-5-2003 22:50

dj mikkie schreef:

nog steeds geen reactie (dit ligt niet aan de mediamarkt maar aan panasonic die om wat voor reden dan ook onder de garantie uit wil komen)
Dan ken je toch je rechten niet......
Je hebt niets met Panasonic te maken.
De enige die jij hoeft aan te spreken is de gene van wie je hem gekocht hebt. Mediamarkt in dit geval dus.
Sinds 1999 mag een leverancier zich niet meer verschuilen achter een importeur.
Kijk maar eens op de site van de consumenten bond met de preciese uitleg.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
9-5-2003 02:01
Dat klopt, met de importeur heb je geen mallemoer te maken. Jij hebt zaken gedaan met de winkelier, en die moet het verder maar met de importeur uitzoeken.

Als er fabrieksgarantie is (zoals vaak) *mag* je wel naar de importeur. Dat was met Sony altijd erg handig, want die zit hier vlakbij in Badhoevedorp. Maar het hoeft dus niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ Dave-QStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2003
Laatste: 13-11-2006
Berichten: 75
9-5-2003 05:10
Dre, ik vind jouw regeling en service gewoon toppie!

het verzendkosten-verhaal vind ik gewoon heel erg logisch.
als iemand het daar niet mee eens is ligt dat toch echt aan hem/haar en zeker niet aan jou.

jij probeerd altijd de best mogelijke oplossing te vinden voor je klanten ookal
hebben ze het product daadwerkelijk zelf kapot gemaakt. werkelijk de beste
service die ik ooit bij een winkel/zaak heb meegemaakt.
Music is the answer! GEAR: 2x Gemini PT-2400 + Concorde Pro's, Dateq XTC, Pioneer HDJ-1000
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
9-5-2003 10:20
ehm ff off topic weer

service bij mediamrkt is inderdaad bagger, gister in een ``geld uit geef bui`` een jvc dvd speler gekocht... maarja hoe ze je daar ook helpen...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
9-5-2003 14:50
bedankt tom je hebt me hiermee echt erg geholpen.

maar ik denk dat de mediamarkt zegt "wij geloven wat de importeur zegt"
schnappi???
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
9-5-2003 15:37

dj mikkie schreef:

maar ik denk dat de mediamarkt zegt "wij geloven wat de importeur zegt"
De bewijslast ligt bij de gene die aangesproken word op de garantie.
In jouw geval dus de winkelier.
Hij moet aantonen dat jij staat "te liegen".
Als hij dat niet aan kan tonen,
staat het hem netjes er niet zo'n punt van te maken.

Recht hebben is helaas nog niet gelijk aan recht krijgen sad :(
Maar als je er mee naar het gerecht zou gaan heb je 90% kans dat je gelijk krijgt.

Ik zou er dus niets meer kopen. Hoe goedkoop ze ook zijn.
Tenzij ze hun leven beteren.
Dat zou ik ook tegen ze zeggen als ik jouw was.
Vergis je niet in negatieve reclame.
Zeker niet op dit forum.
Positieve werkt ook, maar dat gaat veeeeeel langzamer hè Dré wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2002
Laatste: 19-1-2005
Berichten: 70
14-5-2003 19:01
Ja ik geloof dat iedereen het eens is met je regeling dre.
Toch vind ik het ook begrijpelijk dat de klant het er niet mee eens is.
Hij heeft een product bij je aangeschaft, en nu hij defect is moet hij voor zijn garantiebeurt geld gaan betalen (de transport dan).
Hij moet nu extra kosten maken voor iets wat ook hem niet aan te rekenen valt, en in dit geval is het dus een beetje een peuleschil. Maar als je weet ik wat allemaal vervoert, zijn de verzendkosten velen malen hoger. In zo'n geval kan ik me goed voorstellen dat je er de balen van hebt.
Toch denk ik dat je gewoon 1 lijn moet trekken, omdat het zoals eerder aangegeven net zo goed gebruikersfouten kunnen zijn.
En daarnaast is het ook niet eerlijk naar jou, want jij kan er ook niets aan doen als je product defect gaat. Je hebt het tenslotte niet zelf inelkaar gezet, maar WEL ZELF gechecked.
Het lijkt me dan dat ook jou niets te verwijten valt.
Het spreekt wel voorzich dat het wel jou taak is om bij te houden of een bepaald product vaker kapot gaat. (En of het wel verstandig is het product aan te blijven bieden)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
14-5-2003 23:20
Han, dan heb je alles toch niet helemaal goed gelezen.
Dré vergoedt wel degelijk de verzendkosten als er echt sprake is van een fabrieksfout.

En reken maar dat Dré de fall out bijhoudt.
Er zijn al diverse dingen rigoreus uit het programma gehaald wegens te veel klachten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)