Forum > Webshop

Afstellen TT tegen meerprijs

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
20-4-2003 19:28
He andré...

Ik ben sterk aan het denken om een TT setje + mixer bij jullie te bestellen. Nu heb ik gezien dat je voor 20 scheuro de TT's afstelt. Nu is mijn vraag: wat valt daar onder? De speling van de toonarm verwijderen? Installeer je ook het element + naald en stel je die dan ook meteen goed af, zodat de tafels in principe gebruiksklaar zijn?
En check je ook het plateau op evt. speling? (ben zelf beginner, dus heb hier duidelijk minder verstand van dan jij)

Verder neem ik aan dat ook gekeken wordt of de apparatuur (in het algemeen) geen fabrieks fouten bevat??

Ik weet het, veel te veel vragen, maar ben graag zeker van mijn zaak.

Alvast bedankt
Ugly.....but well hung!!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
21-4-2003 00:00
Dré een beetje kennende levert hij je de set spik en span (dus afgesteld) af.

Ik denk dat hij eerder bedoeld de sevice van het afstellen te verlenen voor mensen die een oude tt hebben, en dan brengt hij deze kosten in rekening.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2003 11:00
Het is voor zover ik het weet -> Afstellen van de toonarm en het verwijderen van speling + controleren van het hele verhaal. Mischien dat ie het element in de headshell zet en de hoogte af stelt :)

Maar je arm correct afstellen moet je altijd zelf doen -> Het is namelijk niet verstandig je TT te vervoeren met een gewicht op de arm en de headshell al gemonteerd :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
21-4-2003 12:05
Bij iedere afdeling in de webshop staat een stukkie tekst die betrekking heeft op de daar aanwezige artikelen: www.new-line.nl/nl/draaitafels/15.1

Greetz, Fossalta
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
21-4-2003 12:52

MuuskE schreef:

He andré...

Ik ben sterk aan het denken om een TT setje + mixer bij jullie te bestellen. Nu heb ik gezien dat je voor 20 scheuro de TT's afstelt. Nu is mijn vraag: wat valt daar onder? De speling van de toonarm verwijderen?
Ja. Overigens is het 5 euro per draaitafel (en dus voor een standaard set 10 euro en niet 20 euro). Daarnaast wordt gekeken of de armlagering geen "harde" stukjes bevat (en zo nodig wordt of de arm vervangen OF de draaitafel gaat retour naar de importeur).
Installeer je ook het element + naald
Indien van toepassing: Ja. Bij een geintegreerd headshell/element systeem (Concorde bijvoorbeeld) is dit natuurlijk niet van toepassing.
en stel je die dan ook meteen goed af, zodat de tafels in principe gebruiksklaar zijn?
Hoogte wordt hier ingesteld. Ook de arm wordt afgesteld waarna gekeken wordt of alles stabiel werkt. Daarna wordt de draaitafel weer uit elkaar gehaald omdat hij anders niet verstuurd kan worden. Bij binnenkomst moet je dus zelf weer de headshell en contragewicht op de arm zetten, plateau plaatsen, arm balanceren en naalddruk instellen.

Bij afhalen kun je ze wel helemaal gebruiksklaar meenemen.
En check je ook het plateau op evt. speling? (ben zelf beginner, dus heb hier duidelijk minder verstand van dan jij)
Niet alleen op speling, ook op "scheefheid" en "kromheid". Als het te erg is wordt een ander plateau gepakt (van alle populaire draaitafels heb ik de plateau's op voorraad). Is het dan nog niet goed dan gaat de draaitafel terug naar de fabrikant. Afhankelijk van de prijsklasse laat ik z'n 0.5mm kromheid en scheefheid toe. Momenteel heb ik een 6-tal PT-2100's staan die dit criterium niet haalden.
Verder neem ik aan dat ook gekeken wordt of de apparatuur (in het algemeen) geen fabrieks fouten bevat??
Alle functies worden gecontroleerd. Eventueel dubbel nulpunt (SL-1200, Q-20) wordt gecontroleerd en gecorrigeerd. Functie van de fader wordt gecontroleerd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
21-4-2003 13:14

Dré schreef:

Hoogte wordt hier ingesteld. Ook de arm wordt afgesteld waarna gekeken wordt of alles stabiel werkt. Daarna wordt de draaitafel weer uit elkaar gehaald omdat hij anders niet verstuurd kan worden. Bij binnenkomst moet je dus zelf weer de headshell en contragewicht op de arm zetten, plateau plaatsen, arm balanceren en naalddruk instellen.
Doe je er dan een mooie dre handleiding bij wink ;) ?
Ugly.....but well hung!!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-4-2003 09:58

MuuskE schreef:

Doe je er dan een mooie dre handleiding bij wink ;) ?
Het wordt inderdaad ECHT tijd dat ik eens een GOEDE "hoe stel ik m'n draaitafels af" handleiding maak. Het zit in de planning (alleen gebruik ik dan Joke haar handen voor de foto's want mijn vingers zijn zo goed als afgekloven).

En dan maar hopen dat hij ook daadwerkelijk gelezen wordt... wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Double TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 30-10-2003
Berichten: 2
22-4-2003 12:59
Dat vind ik nou nog eens een goed idee..ik heb 2 concordes ontvangen van het weekend (daarvoor dank)...maar de afstelling van mijn eerste Sl 1200 vind ik best nog lastig eigenlijk..
wat zit je nou te kijken...Nog nooit een onderschrift gezien?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-4-2003 01:07
Ik ben net bezig met zo'n handleiding inclusief foto's e.d.

Ik mail hem je wel door als ik hem helemaal af heb -> Kun jij hem nog ff checken/verbeteren.

Ik word namelijk ook strontziek van die vraag en ik was dus al bezig met dat idee :)
Moet alleen nog de foto's maken :) -> Zal ik wel ff meteen dat extra gewichtje van een technics fotograferen + erbij zetten dat mensen die er niet op mogen schroeven en weg moeten tyfen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
23-4-2003 01:10
Dat zou ronduit geweldig zijn ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)