Forum > Webshop

Denon HP1000

(55 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-1-2006 14:41

Victor schreef:

We houden Reind wel scherp ;-)

Maar alle gekheid op een stok: betrouwbaarheid is natuurlijk nummer 1 in de pro-audio wereld. En dan vooral voor apparatuur die on the road moet, thuis is het vaak niet zo'n ramp als er wat uitvalt.
Ja jij helemaal want jou ontgaat toch niets als het om Denon gear gaat ;-)

Nou de importeur vond de review helemaal te gek (ondanks de kritische noot maar verder in de review iets mooier uitgelegd e.d.) en dus gaat ie geplaatst worden vanavond. Kan ik meteen even mijn nieuwe digicam uit proberen straks.

Ow en ik heb al 2 mensen die hem helemaal geweldig vonden die de headphone veel gebruiken dus of ie het houd..... dat zullen we over een lange tijd weten (bij 1 iemand weet ik zeker dat ie heel blijft in ieder geval want die is zuiniger op zijn gear dan op zijn vriendin.. ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
2-1-2006 14:44
Als je nog eens goed kijkt naar de constructie van de HP1000 op het plaatje van Reind, en naar de foto's van de MDR-700 van Sylvia, dan zie je toch echt een duidelijk verschil. Ze lijken qua constructie zeker op elkaar, maar er zit een heel groot verschil in, wat volgens mij toch wel het een en ander uitmaakt!

Als je de HP op je schouder legt, staat er een kracht op.

Bij de Denon is dat een lineare kracht, die tegen het plastic aan "duwt". Dit is bij de Sony ook zo, maar... omdat de Sony een soort van verspringing heeft (een soort bochtje, waar hij op de foto ook gebroken is), komt er een extra kracht om de hoek kijken. Een soort van draaiende, wringende kracht, die het totaal aan kracht op die verbinding bij dezelfde last vergroot ten opzichte van de Denon, waardoor deze zeker eerder zou kunnen scheuren! Ik heb het niet nagerekend, het is alweer even geleden dat ik dit allemaal geleerd heb bij natuurkunde, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Plastic kan best grote krachten aan, maar de Sony krijgt toch iets andere krachten te verwerken dan de Denon.
Ik zou dan eerder zeggen dat de Denon meer aankan als de Sony, marja, de practijk zal het zeggen! Ik zou deze eerder kopen als de Sony, en denk dat ik dat ook ga doen ook.

Ik hoop dat ik het nu goed duidelijk uitgelegd heb... ik doe mijn best.wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-1-2006 15:10

DJ Delay schreef:

Als je nog eens goed kijkt naar de constructie van de HP1000 op het plaatje van Reind, en naar de foto's van de MDR-700 van Sylvia, dan zie je toch echt een duidelijk verschil. Ze lijken qua constructie zeker op elkaar, maar er zit een heel groot verschil in, wat volgens mij toch wel het een en ander uitmaakt!
Het gaat om de koppeling en de daarbij behorende schroef verbindingen die de verschillende delen bij elkaar houden.

Zoals ik eerder ook al zei, pak de headphone, trek hem iets uit elkaar en draai een headshell weg tot ie niet verder meer kan en kijk dan eens naar de punten waar de kracht op komt te staan. Dat zijn gewoon lastige punten waar iedere headphone met een vergelijkbare constructie mee te maken krijgt. Of ie ook daadwerkelijk kapot scheurt is nog maar de vraag, dat weet nog niemand maar het "zwakke" punt is er. Echter zet je je headphone fatsoenlijk op je kop dan zul je er ook geen last van krijgen want zo forceer je de kracht op de koppelingen niet.

Het gaat er dus niet zo zeer om of ie nou wel of niet net zo snel barst als een sony, het gaat er meer om dat wanneer je de headphone "fout" gebruikt de kans redelijker wijs aanwezig is en je het risico dus vergroot.

Bovenstaand is dus meer een opvoedkundig stukje tekst wat geld voor alle headphone's en niet specifiek is voor alleen een Denon, Sony of welk ander merk dan ook. Zet je hem netjes op je kop dan zal geen enkele headphone kapot scheuren namelijk en scheelt je toch een mooi beetje centen gezien het feit dat je niet ieder jaar een andere headphone hoeft te kopen ;-)

Zal vanavond de review ook wel even voorzien van een paar spanning op de koppeling pics.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
2-1-2006 15:37

Reind schreef:

Ja jij helemaal want jou ontgaat toch niets als het om Denon gear gaat ;-)
En dat echt niet alleen hoor.

Ik denk trouwens dat 2006 het jaar gaat worden dat Dré van mij een order voor een HD-25 zal ontvangen (een Sennheiser dus, voor de slechte verstaander).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-1-2006 16:11
Lol, ik zat er ook al weer aan te twijfelen, voor naast mijn MDR-V700. Met O&N hing er een HD-25 op de lokatie waar ik moest draaien, dus toch maar weer eens opgezet. Ik moest wel weer wennen aan een stuk minder bas dan mijn Sony en aan de hoeveelheid monitorgeluid die langs de schelpen doorklinkt. Dat is toch anders bij de MDR-V700, want de schelpen daarvan zitten helemaal over de oren heen.

Maarja, die HD-25 hing daar als iets van 10 jaar. Als je zag hoe beroerd de rest van de gear er daar aan toe was, en dat die Sennheiser al die tijd geen krimp heeft gegeven (op een hoop draaibreuk na, het snoer was wel erg kort geworden)...
OnnoschramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2005
Laatste: 5-7-2009
Berichten: 3
3-1-2006 01:53
Ow en ik heb al 2 mensen die hem helemaal geweldig vonden die de headphone veel gebruiken dus of ie het houd..... dat zullen we over een lange tijd weten
Binnenkort gaat ie ook bij mij mee op pad tijdens een jump/ early hardcore avondje... Dan merk je het ook vrij snel haha. Nee zonder dollen, ik ben zelf ook erg benieuwd naar de levensduur, maar hij voelt absoluut steviger dan de MVR-700 ( heb ze beiden in mijn bezit...)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)