Forum > Muziek

muziek voor schoolfeest

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
30-10-2005 20:34
hallo!

binnenkort mag ik mijn eerste schoolfeest gaan draaien, hartstikke leuk en aardig natuurlijk, maar wat draai ik voor die bruggers, 2deklassers en 3de klassers? zelf dacht ik beetje top40, ik heb oude topics proberen te vinden maar dat is beetje TE oud, aangezien ook de muziekstijl beetje verandert. beetje dansbare muziek! weten jullie goede nummers die aanslaan bij dat publiek?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-10-2005 20:38

pietje schreef:

hallo!

binnenkort mag ik mijn eerste schoolfeest gaan draaien, hartstikke leuk en aardig natuurlijk, maar wat draai ik voor die bruggers, 2deklassers en 3de klassers? zelf dacht ik beetje top40, ik heb oude topics proberen te vinden maar dat is beetje TE oud, aangezien ook de muziekstijl beetje verandert. beetje dansbare muziek! weten jullie goede nummers die aanslaan bij dat publiek?
Ik mag hopen dat het niet je eerste (school)feest is? Je zult toch sowieso wel eens op zo'n feest geweest zijn? Zoniet, zorg dan dat je binnen nu en de feestdatum snel met een drive-in show meeloopt op een schoolfeestavondje.
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
30-10-2005 20:50
ik heb natuurlijk wel schoolfeesten gehad,

kijk gewoon top40, apres ski, beetje dance, beetje rock, paar ouwe knallers erin
maar wat zijn nummers uit de top40 die het op dit moment goed doen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-10-2005 20:53

pietje schreef:

ik heb natuurlijk wel schoolfeesten gehad,

kijk gewoon top40, apres ski, beetje dance, beetje rock, paar ouwe knallers erin
maar wat zijn nummers uit de top40 die het op dit moment goed doen
Ik ga je natuurlijk niet alle DJ-tips geven (want je zou toch moeten kunnen aanvoelen wat je wanneer moet draaien op de avond zelf..), maar zorg ervoor dat je de Top-40 van de afgelopen weken een beetje in de gaten houdt, en niet TE nieuwe nummers draait die net een week in de Top-40 staan. Draai 1 of 2 gloednieuwe nummers waar je al meer mensen over hebt gehoord, en houd het voor de rest bij de tracks die er al meer dan 2 weken instaan.

Verder, tja, zorg dat de boel op z'n kop staat en iedereen uit z'n dak gaat. Als DJ zul je dat zelf moeten aanvoelen en invullen.
Light Image
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
30-10-2005 20:58
Ligt natuurlijk ook aan de school, sommige scholen houden meer van harde muziek (hardstyle, hardtrance achtig) andere zullen meer geven om R&b en bubbling, dus je zult het helemaal zelf moeten aanvoelen...
 
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
31-10-2005 06:30
veel top 40 , apres ski tussen door , dance , hardstyle , rnb.

Ik weet bij mij op school hebben ze graag hard dus dan wordt het ook veel hardstyle & hardcore. maar wat wil je 600 jongens en 40 meiden ofzo (de jongens en meiden zijn gescheiden wordt volgend jaar weer normaal)

Mvg,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
31-10-2005 09:09
het zit zo.
een goede vriend van mij (ook dj) kan misschien door priveomstandigheden niet op dat feest draaien vrijdag waardoor ik voor hem ga invallen. het is me eigen school dus ik weet best wat nummers die het altijd goed doen, maar zoek gewoon wat knallers uit de huidige top40.
zelf dacht ik beetje aan:
de gene met een vraagteken zeg ik me vraagteken bij of dat was is wink ;)

rihanna - pon de replay
armin van buuren ft. jan vayne - serenity
gwen stefani - cool/hollaback girl
sean paul - we be burnin'
kelly clarkson - since you been gone/behind these hazel eyes
dht - listen to your heart?
bob sinclair - love generation?
party squad - wat wil je doen dan
pussycat dolls - dón't cha
katie melua - nine million bicycles (schuifelnummertje)
sugababes - push the button
feel it - dj jean
kylie - akcent
faith evans - mesmerized (Freemasons remix)
starstylers - keep on moving
southside spinners - luvstruck
gregor salto - looking good?
dj norman - komtiej dan heJ!?
scooter - one (always hardcore)
global deejays - the sound of san fransisco?
dave mccullen - bitch
50 cent - alles zo ongeveer?
black eyed peas - my humps/don't lie/don't phunk with my heart?
kanye west - gold digger?
missy elliot - lose control

dit was het.. zouden jullie voor mij dit lijstje beetje kunnen doorspitten, eventueel wijzigen of aanvullen op sommige punten? zeer bedankt!!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-10-2005 09:53
Lijstje ziet er aardig uit.

Doorspitten en dingen verwijderen of aanvullen is natuurlijk volstrekt zinloos, want een béétje dj bepaalt ter plekke aan de hand van de sfeer en de reacties van het publiek wat-ie wanneer wel of niet draait en improviseert ook nog eens wat.

Als je van tevoren op deze manier een lijst gaat maken, kun je de hele handel net zo goed op een laptop zetten, shuffle aan en zelf fijn een meisje gaan versieren.

Enne, de "knallers" van de huidige Top 40 staan natuurlijk gewoon in de Top 10...

Sorry voor het inkoppen.

PS: je was natuurlijk wel van plan om netjes met originele cd's te draaien toch? Dan ben je sowieso beperkt tot wat er in je collectie zit en weet je natuurlijk of nummers goed draaibaar zijn of niet.
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
31-10-2005 09:55
Lijstje op zich ziet er leuk uit, vind ik.

Alleen Gwen Stefani - Cool is iets wat ik op zo'n feest dus nooit zou draaien.
Dat zijn echt van die James Blunt-achtige nummertjes, heerlijk om te luisteren als je thuis bent of met je koptelefoon op, maar naar mijn mening niet geschikt voor zulke feesten.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
31-10-2005 19:59
tuurlijka lles met originele cd's, heb ook al behoorlijk wat liggen. en idd ik bepaal natuurlijk aan de sfeer, maar wou gewoon effetjes wat nummertjes weten die het goed doen.. gewoon voor de zekerheid

/ediT: het thema is btw beach/strand achtig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)