Forum > Algemeen Forum

Contract Voorbeeld

(124 reacties. Pagina 5 van 13)
Moderator(s): Dré
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
13-8-2005 14:26
Oke, ik ben ook bezig e.e.a. in elkaar te zetten maar stuit nu op het volgende probleem.

Annuleringsvoorwaarden
Wat zijn redelijke annuleringspercentages?

Ik zat zelf te denken aan:
korter dan 1 dag 50%
korter dan 7 dagen 30%
Korter dan 14 dagen 15%
14 dagen of langer geen
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
13-8-2005 14:32
how about:
bij anulering meer dan 4 weken van te voren: 50%
bij anulering binnen 4 weken: 100% (ik zit er over te denken om het te veranderen in 75%)

Wij gaan er vanuit dat het een stuk broodwinning is, als men later dan 4 weken van te voren annuleerd,
ga ik er vanuit dat we geen nieuwe boeking voor die datum krijgen.
dus met andere woorden; dat ik niks te vreten heb....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
13-8-2005 14:58
Oke, in jouw opzicht kan ik me daar wel iets bij voorstellen.

Ook lijkt dat me iets waar bruidsparen (jou voornamelijke doelgroep) niet zoveel moeite hiermee hebben omdat ze simpelweg niet stilstaan bij de kans dat er "toch maar niet" getrouwd wordt.

Bruidsparen doe ik ook genoeg, maar ga ook verder en dan dus bv schoolfeesten, verenigingsfeesten, dorpshuizen etc.
Daarvoor lijkt mij 100% wat aan de hoge kant.....
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
13-8-2005 16:06
Oke, heb hier even iets in elkaar gemaakt.(afgekeken van vic)

Willen jullie aub ernaar kijken en zeggen wat er volgens jullie verbeterd moet worden + waarom?

Ook als er toevoegingen zijn hoor ik die graag.
Zoals eerder in dit topic ook al aangegeven zullen de aanvullingen vooral komen vanuit praktijkervaringen.
https://www.ikwilfeesten.nl/contract test.doc
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-8-2005 16:43
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 13-8-2005 17:08

tom1984 schreef:

Ook lijkt dat me iets waar bruidsparen (jou voornamelijke doelgroep) niet zoveel moeite hiermee hebben omdat ze simpelweg niet stilstaan bij de kans dat er "toch maar niet" getrouwd wordt.
Er zijn genoeg andere zaken waarom jouw show geannuleerd kan worden. Het heeft dan ook weinig met wel of niet trouwen te maken.

In dat opzicht is hetgene wat Tom aangeeft vrij normaal.

Bedenk hier ook bij dat bij vele artiesten minstens een maand van te voren het totale geldbedrag binnen moet zijn.

Uit het contract:
8. Als er obstakels zoals en trap of een hoog podium zijn, dient de opdrachtgever dit van tevoren bij ons aan te geven.
I.v.m. wat? / geef hier eens uitleg over.

Jouw contract is "slechts" een opzetje, maar houd wel rekening met taalfouten en punten e.d. (geheel vlekkeloos is het nog niet) wink ;)

Wat betreft de krachtstroom is het niet verkeerd om zelf verloopjes mee te nemen.

Martin.
kvm entertainment
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
13-8-2005 17:07
Bij mij moet men ook altijd 14 dagen voor het feest betaald hebben.
Tenzij men daar uitdrukkelijk problemen mee heeft, dan doe ik het gewoon achteraf. Dat zijn natuurlijk dingen waar je mee kunt schuiven vind ik, vaak op commerciele feesten waar geld wordt verdiend betaald men achteraf.

Punt 8 slaat eigenlijk op punt 9, want het neemt toch tijd in beslag die "voorzien had kunnen worden" door het van tevoren te melden.
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-8-2005 17:21

tom1984 schreef:

Bij mij moet men ook altijd 14 dagen voor het feest betaald hebben.
Dat staat niet vermeld in dit contract! Dat houd dus in dat je dan andere voorwaarden hebt en bij annulering geld terugstort.
Punt 8 slaat eigenlijk op punt 9/....
In dat geval kom je dus plm. een half uurtje eerder.
Dat half uurtje is dan neem ik aan bij de prijs inbegrepen?

Martin.
kvm entertainment
Tom1984Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 172
13-8-2005 17:30

kvm schreef:

tom1984 schreef:

Bij mij moet men ook altijd 14 dagen voor het feest betaald hebben.
Dat staat niet vermeld in dit contract! Dat houd dus in dat je dan andere voorwaarden hebt en bij annulering geld terugstort.
Dat staat inderdaad niet in het contract , dat zet ik op de factuur (betalingscondities).
Is het dan raadzaam om ook erbij te zetten om bij annulering geldt terug te storten?
Punt 8 slaat eigenlijk op punt 9/....
In dat geval kom je dus plm. een half uurtje eerder.
Dat half uurtje is dan neem ik aan bij de prijs inbegrepen?
Martin.
Inderdaad en daar doe ik ook niet moeilijk over
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-8-2005 18:00

tom1984 schreef:

Is het dan raadzaam om ook erbij te zetten om bij annulering geldt terug te storten?
Nee, dat zou het dan weer ingewikkeld maken, aangezien jij met 2 betalingsmogelijkheden werkt. (vooruit betalen of na afloop).

Misschien dat iemand anders hier een andere gedachte over heeft??

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-5-2024
Berichten: 9469
14-8-2005 16:58
Vooruit betalen doen sommige vaste opdrachtegevers op hun eigen verzoek bij mij.

Ziet het eventuele personeel ook niet wat er verrekend word.

Maar op mijn website is te lezen:
We doen er écht alles aan om uw feest zo goed mogelijk te doen slagen. Daarom onze keiharde garantie aan u:
"Niet tevreden? Dan hoeft u niet te betalen!"
U betaalt ons aan het einde van de avond. Op deze wijze bent u verzekerd van kwaliteit tot het laatste pilsje of kopje koffie met een broodje.
En zo doen we het dan ook alijd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)