Forum > Geluid

Op maat gemaakte oordoppen

(92 reacties. Pagina 10 van 10)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 13458
22-4-2013 13:57

hemske schreef:

Verder zag ik nog een nieuwe techniek langskomen die zich earsonics noemt, speciaal voor onze branche..
Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik kom alleen het merk Ear Sonics tegen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 167
22-4-2013 17:59

Victor Junior schreef:

-20db? Da's wel heel erg veel demping, heb je dan nog wel contact met je publiek?
Los van de demping, is naar mijn idee het contact met anderen alleen maar beter met oordoppen, zowel de op maat gegoten als standaard Alpine musicsafe doppen. Zowel als discoganger als DJ kun je mensen veel beter verstaan, zelf als ze niet 10 cm van je oren op oorlogsterkte een plaatje aanvragen maar gewoon voor je discobar staan.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
23-4-2013 20:56

HS schreef:

Victor Junior schreef:

-20db? Da's wel heel erg veel demping, heb je dan nog wel contact met je publiek?
Los van de demping, is naar mijn idee het contact met anderen alleen maar beter met oordoppen, zowel de op maat gegoten als standaard Alpine musicsafe doppen. Zowel als discoganger als DJ kun je mensen veel beter verstaan, zelf als ze niet 10 cm van je oren op oorlogsterkte een plaatje aanvragen maar gewoon voor je discobar staan.
Dat is een ander verhaal, ik heb zowel Alpine musicsafe doppen als op maat gemaakte (-15db) doppen, de verstaanbaarheid van anderen neemt inderdaad toe wanneer je met iemand individueel in gesprek bent. Maar de totale respons van een publiek wanneer je staat te draaien is juist slechter te verstaan (tenzij ze natuurlijk heel veel herrie maken ;-)).
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)