Forum > Webshop

Toegevoegde feature(s) aan de webshop

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-10-2004 14:12
Gisteravond (en vandaag) is er een nieuwe optie aan de webshop toegevoegd. Bij de productdetails wordt linksonderin wordt (indien mogelijk) een lijst getoond van producten die eerder door iemand besteld zijn in combinatie met het getoonde product (max 10 items, gesorteerd op het aantal keren dat deze combinatie is voorgekomen). Daarbij is de volgende (in mijn ogen lekker compacte en behoorlijk geavanceerde) query gebruikt:
CREATE PROCEDURE SP_GetAlsoBought
@IdProduct as Int
AS
SET NOCOUNT ON
SELECT Distinct TOP 10
S_Cart_Orders.IDproduct, Sum(S_Cart_Orders.Quantity) AS SomVanQuantity,
S_Products.Description, S_Products.Subdesc, S_Products.ImageUrl
FROM (S_Cart_Orders INNER JOIN S_Products ON S_Cart_Orders.IDproduct = S_Products.idproduct)
INNER JOIN S_Orders ON S_Cart_Orders.IDOrder = S_Orders.idOrder
WHERE (((S_Cart_Orders.IDOrder) In
(SELECT Idorder FROM S_Cart_Orders
WHERE Idproduct = @IdProduct AND S_Products.Active <> 0))
AND ((S_Cart_Orders.IDproduct)<>@IdProduct) AND ((S_Orders.orderStatus)=2))
GROUP BY S_Cart_Orders.IDproduct, S_Products.Description, S_Products.Subdesc, S_Products.ImageUrl
ORDER BY SomVanQuantity DESC
Return
GO
Kosten van deze query: 3msec.

Voorbeeld: www.new-line.nl/v/11165
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-10-2004 14:18
Leuk leuk leuk! happy :)
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
3-10-2004 14:20
Toen ik daarstraks even in de webshop aan het neuzen was, zag ik dat helemaal onderaan het scherm (over de volledige lengte bijna), dezelfde feature stond, maar dan met 5 artikels telkens met hun afbeelding etc.
Heb je dat er terug afgegooid Dré?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
3-10-2004 14:23
Pfiew, dit is beter dan wat er gisteravond in de shop stond. Een rij met producten onder aan de page. Valt trouwens op dat de Stanton DJ Pro 2000 erg veel verkocht wordt. Je komt hem iig vaak tegen!
Maar dat is MIJN mening...
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
3-10-2004 14:33
1 x bewerkt. Laatst door PatrickK op 3-10-2004 14:36
Maar als je nu alleen een lijst met artikelen genereerd, dan hoef je nu toch de
ImageUrl en de Description of SubDesc (weet niet welke van deze twee de artikelnaam is) niet meer uit de database te trekken. Dat was gisteren nog wel nodig met de vijf artikelen onderaan de pagina.

Of ben ik nu echt aan het mierenn**k*n. sneaky :V

Edit: gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is orderStatus 2 ?
Definitief besteld, of uitgeleverd zeker?
-- Let's do it my way and get it right the first time --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-10-2004 14:34
De rij onderaan vond ik geen porum. Daarna heb ik een lijstje links gemaakt maar daar was natuurlijk fiks minder ruimte. Vandaar dat de subdesc en de foto is komen te vervallen. Nu is het gewoon een rijtje links. Als je wilt zien waar de links naartoe gaan dan kun je er gewoon op klikken (dus eigenlijk is dit ook al voldoende EN mooi compact).

Dat de DJ Pro 2000 zo vaak voorkomt is niet zo vreemd. Het aantal verkochte DJ Pro 2000's is gewoon ERG hoog.

Gisteravond was de query ook nog verre van optimaal. Toen werd de sortering bepaald door het aantal keren dat het product verkocht was. Nu is de query omgezet naar een sortering in het aantal keren dat het product verkocht is in combinatie met het getoonde product (en da's dus eigenlijk precies zoals het zou moeten zijn). Ik was alleen gisteravond bang voor een te zware serverload van de query (maar zag vanmiddag het licht toen ik met die mooie select in select op de proppen kwam ;-)

De overhead (subdesc, imageurl) blijft voorlopig nog even in de query staan (overhead is ca. 1% in de verwerkingstijd).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-10-2004 14:36
dre, is een lijst met aan het product gerelateerde producten niet beter?
als ik nu op een xlr plug klik komt er bijvoorbeeld ook een joinhook inn de lijst.
het is trouwens wel erg handig als je ff gauw ook het chassis deel ofzo er bij moet hebben...

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-10-2004 14:37
Query toch maar aangepast (aangezien het lijstje zo prima werkt en er toch geen ruimte is voor de foto en de subdesc).
CREATE PROCEDURE SP_GetAlsoBought
@IdProduct as Int
AS
SET NOCOUNT ON
SELECT Distinct TOP 10
S_Cart_Orders.IDproduct, Sum(S_Cart_Orders.Quantity) AS SomVanQuantity, S_Products.[Description]
FROM (S_Cart_Orders INNER JOIN S_Products ON S_Cart_Orders.IDproduct = S_Products.idproduct)
INNER JOIN S_Orders ON S_Cart_Orders.IDOrder = S_Orders.idOrder
WHERE (((S_Cart_Orders.IDOrder) In
(SELECT Idorder FROM S_Cart_Orders
WHERE Idproduct = @IdProduct AND S_Products.Active <> 0))
AND ((S_Cart_Orders.IDproduct)<>@IdProduct) AND ((S_Orders.orderStatus)=2))
GROUP BY S_Cart_Orders.IDproduct, S_Products.[Description]
ORDER BY SomVanQuantity DESC
Return
GO
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EtienneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 27
3-10-2004 14:39
Best wel handig Maar mischien zijn gerelateerde producten toch handiger.
live is hard but not as hard as the front of a train
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
3-10-2004 14:40

djmouse schreef:

dre, is een lijst met aan het product gerelateerde producten niet beter?
Ahum... Is de optie "zoek alle <insert categorienaam>" niet precies dat? Alle gerelateerde producten zitten immers, als het goed is, in dezelfde categorie!
als ik nu op een xlr plug klik komt er bijvoorbeeld ook een joinhook inn de lijst.
het is trouwens wel erg handig als je ff gauw ook het chassis deel ofzo er bij moet hebben...
Maar DAN moet je dingen handmatig aan elkaar gaan knopen. Nu gebruik je gewoon een standaard query. De "wet van de grote getallen" moet dan in de praktijk in de meeste gevallen relevante links geven. Natuurlijk zal dat niet altijd werken...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)