Forum > Algemeen Forum

Nieuwe meubels van Tom

(189 reacties. Pagina 15 van 19)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-9-2004 00:17
4 x bewerkt. Laatst door Tom op 7-9-2004 00:25

RonnieB schreef:

en ze moeten natuurlijk ook met hun vingers van die lampen afblijven! (maarja, dat het heet is komen ze vanzelf achter wink ;))
Dit zijn geen lampen, maar kapjes voor par 36.
Lekker goedkoop, lekker sterk, makkelijk te vervangen, en daarachter zit een gewoon e27 peertje.

Voor de lampen ben ik idd nog op zoek naar een autoshop met van dat flexibele ring spul. Ik had er ook bij gezet dat er nog wat details moesten gedaan worden sneaky :V
De lampen achter een plexiglasplaat, was mijn eerte gedachte, maar dat zou wel ten koste gaan van de doorgetrokken voorplaat, die toch wel veel stevigheid geeft aan het meubel. Een ander nadeel van dat witte melkglas is dat het met de minste klap al bars als het wat ouder is.

Het handvat aan de voorkant is om praktische redenen.
Bij het in en uitladen van de auto gebruiken we een rijplaat, en in de lengte richting uitladen heeft meer veiligheid, dan in de breedte.
Een andere reden is dat je op deze wijze aan alle kanten de case ergens aan vast kan pakken.
En kinderen aan de handvaten, heb ik tot nu toe met mijn vorige meubel, (daar zat er ook al zo eentje bij) nog nooit last mee gehad. Je moet gewoon ervoor zorgen dat kinderen zich niet gaan vervelen, dan gaan ze ook niet klieren.

De wielen;
Als je het meubel bij het neerzetten naar voren rijd, klappen de wielen onder je meubel, waardoor ze aan de voorkant nog nauwelijks te zien zijn.
Ik heb gekoxzen voor de 80mm versie, omdat dat gezien de smalle meubels een stukje stabieler zijn. Het zijn Tenant wielen, en men heeft mij daar gegarandeerd, dat deze van alle zwarte wielen praktisch geen strepen achter laten.
Ik heb er ook mijn mattensnijmeubel mee, en ik heb met dat meubel in menig winkelcentrum 100den meter moeten lopen met dat meubel om op mijn plaats te komen. Volbeladen met meer dan 200 kilo er in/op, nooit een streep gezien.
Ik denk alleen dat je hem niet op de rem moet gaan verslepen...dan vraag je er natuurlijk om.

Het verder klinken van de hoekjes zal ik zeker nog even doen, en precies op de hoek.
Bedankt voor de tip. Maar je moet ook niet vergeten dat het alu enigzinds in het vinyl edrukt word, dus uitsteken doen de scherpe puntjes niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-9-2004 00:19

Fossalta schreef:

Oh ja Tom, wat ik nog even wou weten.. heb je nu 9 of 7mm triplex/berken gebruikt? ik moest namelijk voor het sluitprofiel 1 mm eraf frezen...
Fossalta
Ik heb 9mm multiplex gebruikt, en het vinyl is 1,5 mm dik.
Ik krijg er zonder noemenswaardige moeite 10mm slutiprofiel overheen gedrukt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-9-2004 00:20
Ik denk dat Fossalta (per ongeluk?) 9mm locatieprofiel gekocht heeft (light duty spul dat ook niet uitgevuld is) terwijl Tom 10mm profiel gekocht heeft (wel uitgevuld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-9-2004 00:25

Chuckie schreef:

ook die deksel... dat kan echt niet hoor. shut up :X
Jammer tom.
Wat is er dan mis met die deksel?
Had die zwart moeten zijn laugh :D
Zo is het één geheel als je het naar binnen rijdt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-9-2004 00:28

speakerfreak schreef:

had het heel wat mooier gevonden als de voorkant ook dicht was met een deksel of iets dergelijks, vind dit er maar vreemd uitzien shut up :X
Die voorkant=de achterkant laugh :D
Daar komen kratten, lichteffecten en andere spullen in tijdens het vervoer.
Dat is ook nog niet helemaal klaar.
En bij de Tt's cases zit er in het bovenste gedeelte een deurtje, waarachter we ook zaken los kunnen leggen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
7-9-2004 00:29

Dré schreef:

Ik denk dat Fossalta (per ongeluk?) 9mm locatieprofiel gekocht heeft (light duty spul dat ook niet uitgevuld is) terwijl Tom 10mm profiel gekocht heeft (wel uitgevuld).
Eeh.. Dré.. het enige waar ik flightware heb gekocht is bij jou... en heb dus dat M/F sluitprofiel... Als ik het verkeerde heb... dan komt dat niet door mij razz :p (no offence offcourse) ach en die 1e mm die ik af moet frezen... zal me een worst wezen.. zolang het er maar netjes uitziet...

Fossalta
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-9-2004 00:37
Als het bij mij vandaan komt dan is het die zware versie (10mm). Wellicht is je zeil gewoon erg dik? Het is natuurlijk wel de bedoeling die goedkope troep (ca. 1mm dik) te nemen en niet dat mooie dikke stevige zeil ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
7-9-2004 00:39

massive schreef:

al gedacht aan de 'afwerkframes' die te krijgen zijn voor inbouwspotjes? Lijkt denk ik een stuk strakker.
Ik heb idd aan die frames gedacht, maar dat word niets, want dan gaan ze elkaar overlappen, word rommelig. Ook gaan ze aan de voorkant te ver uitsteken, waardoor in het transport de boel weer snel beschadigd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-9-2004 00:40
Chassisrubbers zijn inderdaad een optie (zitten bij m'n MG ook rond de verstralers in de bumper). Mag je alleen hopen dat ze niet te warm worden en smelten/loslaten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2004 00:40
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 7-9-2004 00:44
De lampen achter een plexiglasplaat, was mijn eerte gedachte, maar dat zou wel ten koste gaan van de doorgetrokken voorplaat, die toch wel veel stevigheid geeft aan het meubel. Een ander nadeel van dat witte melkglas is dat het met de minste klap al barst als het wat ouder is.
De dikte van de plexiglas plaat had je uit het hout kunnen frezen. Op die manier behoud de case zijn stevigheid.
Er is ook zeer buigzaam (vrij dun)wit plexiglas (gebruik het al 18 jaar) en dat barst niet. Bovendien is het veel goedkoper dan het dikkere.

In dit geval denk ik dat het dezelfde dikte is als het vinyl dus alleen vinyl weghalen en plexiglas ervoor.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)