Forum > Webshop

waarom geen Dre's choice voor?

(135 reacties. Pagina 10 van 14)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
18-1-2006 17:57

RutgerLAN schreef:

Vergelijk met een LPM gaat wel héél ver gaan wink ;) De LPM is gewoon STUKKEN beter. Zowel in headroom als in kwaliteit.
Laat ik het dan anders zeggen: de X1500 zit qua geluidskwaliteit dichter bij de LPM 7.3 dan zijn prijs doet vermoeden. De X1500 zit qua geluidskwaliteit ook dichter bij de LPM 7.3 dan de DJM-600/3000.
Ik vind de faders erg goedkoop aanvoelen, de DJM-3000 voelt stukken steviger aan
Da's dan puur een stukje psychologie. De faders zijn vrijwel hetzelfde (zelfde merk, zeer vergelijkbaar type). Alleen hoeft er bij de X1500 geen muziek doorheen. Toevallig heb ik twee weken geleden nog bij mijn dealer aan de faders zitten wiebelen en trekken (rare gewoonte van me) van een X1500 en een DJM-600 die naast elkaar stonden. In mijn beleving voelt dat vrijwel gelijk aan.

Voor meer geld is het natuurlijk mogelijk iets beters te krijgen. Naar mijn overtuiging is de X1500 voor zijn prijs een niet te kloppen apparaat met enorme mogelijkheden, behoorlijk betrouwbaar en behoorlijk goed klinkend. Dat wil niet zeggen dat ik hem zelf zou kopen, want het is maar net wat je bereid bent te betalen en wat je eisen zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 19:47

Victor schreef:

Da's dan puur een stukje psychologie. De faders zijn vrijwel hetzelfde (zelfde merk, zeer vergelijkbaar type). Alleen hoeft er bij de X1500 geen muziek doorheen.
Ze zijn dan ook fysiek eigenlijk niet van elkaar te onderscheiden (ik kan geen verschil zien op de smering na). Zowel Pioneer alsook Denon claimen volgens mij dat de faders specifiek voor hun mixers zijn ontworpen... Nou ja, de bedrukking wellicht (of het support printplaatje)...

Met z'n huidige prijs is de DNX-1500 een leuke mixer (afwachten dus wat het na de actie gaat worden maar voor zover ik weet wordt hij niet gek veel duurder dan nu in de actie). MAAR... Voorheen was hij 1049,00 euro (en voor DIE prijs pak ik absoluut liever een Nuo 5). Vandaar dus ook dat de Nuo 5 wel een Choice heeft en de DN-X1500 (NOG) niet.

Ik verwacht dat de DN-X1500 straks 849,00 euro gaat kosten MAAR het blijft afwachten (want de importeur heeft wederom besloten te gaan klooien met inkoopprijzen... (rest verwijderd)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
18-1-2006 20:57
Hmm, raar dat deze dan exact gelijk zijn...

Voor mijn gevoel ligt de fader van de DJM-3000 wat steviger in zijn fader baan. Waardoor deze wat stabieler aanvoelt.

Maar dat is dus psychisch wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 21:03
Kun je nagaan wat dikker vet doet ;-)

Een goede fader heeft een prettige wrijving (friction) maar minimale plak (stiction). Het is juist de plak die een fader een onprettig gevoel geeft. Je kunt die plak natuurlijk verstoppen door de wrijving te verhogen (see??? ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2006 04:24

RutgerLAN schreef:

Vergelijk met een LPM gaat wel héél ver gaan wink ;) De LPM is gewoon STUKKEN beter. Zowel in headroom als in kwaliteit.
LPM's zijn de grootste ruisbakken die er zijn.......

LPM's zijn tanks, ze doen wat ze moeten doen maar ook echt niets meer dan dat. Ze kunnen tegen drank, je kunt er een halve kilo coke in mikken (word een duur geintje) of je asbak in leeg kieperen.... ding blijft werken maar wat ie altijd doet dat is ruisen en in sommige gevallen is het zelfs een beetje een brombeer. ;-) (ik heb overigens alleen ervaring met oudere 7.2's)

Wat dat betreft kan de LPM dus niet op tegen een digitale mixer als de X1500. De X1500 heeft fabrieks af alleen nogal een "vreemde" (zeg maar gerust erg vreemde en niet klinkende) toonregeling maar ach die is bij te stellen (gebied me er wel bij te zeggen dat waarschijnlijk geen hond dat doet en men waarschijnlijk ook niet weet hoe het hoort te klinken).

Ik ben zelf ook geen fan van de X1500 tot nu toe...... ik druk te vaak meer knoppen in dan de bedoeling is en ik vind 45mm faders toch net ff iets te kort. Ben ook bang dat die faders onder mijn huidige mix gedrag geen lang leven zullen hebben. Wat ik wel weer een plus vond is de uitgebreide display en alle info die je voor je neus krijgt (minpuntje van de Nuo5) en de instel mogelijkheden.

Ik zal eens vragen of de importeur een review exemplaar voor me heeft..... heb ik wat te doen terwijl ik op de DN-S3500 zit te wachten ;-). Tot nu toe ben ik nooit verder gekomen dan een half uur á 3 kwartier pielen met het ding en dan was ik hem alweer spuugzat uit frustratie omdat ik weer eens alles liep te verkloten door teveel knopjes in te drukken e.d.

RutgerLAN schreef:

Als ik bij de X1500 de fader omhoog gooi, zonder een signaal of bron aangesloten, hoor je van die leuke computer geluidjes.
Bij een Nuo5 hoor je dan de ledjes knipperen van de effect/parameter sectie en een lekker beetje ruis. Last van? Ikke niet want ik kan wel leukere dingen verzinnen om te doen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
19-1-2006 12:24

Reind schreef:

LPM's zijn de grootste ruisbakken die er zijn.......

LPM's zijn tanks, ze doen wat ze moeten doen maar ook echt niets meer dan dat. Ze kunnen tegen drank, je kunt er een halve kilo coke in mikken (word een duur geintje) of je asbak in leeg kieperen.... ding blijft werken maar wat ie altijd doet dat is ruisen en in sommige gevallen is het zelfs een beetje een brombeer. ;-) (ik heb overigens alleen ervaring met oudere 7.2's)
Leuke uitspraak...

Hoewel dit topic niet gaat over de LPM's, stoor ik me aan je mening - die je als feit brengt.
Je hebt dus ervaring met 1 type, welke nog wat ouder is ook. De LPM's waar ik mee gewerkt heb ruizen niet noemenswaardig.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
19-1-2006 13:23
Het is misschien ietsepietsie overdreven, maar een kleine kern van waarheid zit er wel in. De LPM 7.3 klinkt prima en heeft een goede headroom. Helemaal ruisvrij is hij niet. Maar: geen enkele dj-mixer die ik ken is volledig stil als je zonder signaal een fader omhoog gooit. Een beetje onzin ook om dat te proberen, omdat het in de praktijk geen nut heeft.

Zelfs in de stilste passages hoor je een LPM7.3 echt niet ruisen door de muziek heen, ofzo. Alleen met een koptelefoon op en met heel lage signaalsterktes is dat soms te horen. Dus waar hebben we het over?

Ook de X1500 klinkt prima en heeft een goede headroom. Ik heb hem niet in een a-b vergelijking naast (bijvoorbeeld) mijn eigen LPM 7.3 gehad, maar zo uit de losse pols voldoen ze wat mij betreft beide meer dan goed qua geluidskwaliteit.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2006 22:26

Reemski schreef:

Leuke uitspraak...

Hoewel dit topic niet gaat over de LPM's, stoor ik me aan je mening - die je als feit brengt.
Je hebt dus ervaring met 1 type, welke nog wat ouder is ook. De LPM's waar ik mee gewerkt heb ruizen niet noemenswaardig.
Waarom denk je dat ik erbij zet dat ik alleen ervaring heb met de oudere types LPM7.2's? Als ik het allemaal ruisbakken had gevonden had ik wel de complete LPM serie gepakt in plaats van alleen een oudere 7.2.

Ik heb hier nog een gereviseerde LPM7.2 staan en die bromt zelfs lichtjes en zo ben ik er door de jaren heen wel meer tegen gekomen met het verschijnsel. Je hoort er geen ruk van als er een signaal over de fader heen gaat maar de uitspraak een eindje boven mij dat de LPM een mixer is met een super geluidje klopt naar mijn mening van geen kant. Dateqs vind ik namelijk nou niet zo super bijzonder om het feit dat ze zo'n sublieme geluids kwaliteit zouden hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2006 23:30

Reind schreef:

RutgerLAN schreef:

Vergelijk met een LPM gaat wel héél ver gaan wink ;) De LPM is gewoon STUKKEN beter. Zowel in headroom als in kwaliteit.
LPM's zijn de grootste ruisbakken die er zijn.......
Naah. Ze zijn niet de stilste mixers op de markt (absoluut niet) maar ruisbakken zijn het ook weer niet natuurlijk ;-)

Overigens is de ruisvloer nog stevig naar beneden te trekken door een aantal kritische Op-Amps (met name summing bus en master Op-Amps) te vervangen door wat betere (en dus duurdere types). Kost je de kop niet tenzij je niet precies weet waar je mee bezig bent (in dat laatste geval kan je mixer stiekum gaan staan oscilleren en je HF drivers stilletjes aan gort draaien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
20-1-2006 00:50

Victor schreef:

Zelfs in de stilste passages hoor je een LPM7.3 echt niet ruisen door de muziek heen, ofzo. Alleen met een koptelefoon op en met heel lage signaalsterktes is dat soms te horen. Dus waar hebben we het over?
Maar vind dit zijn oorzaak in de faderkanalen, of in de koptelefoonversterker. Tweede vind namelijk niet meetellen in deze beoordeling (tenzij buiten proporties). Maar aangezien je het hebt over "kanaalfader omhoog" zal ik daar even niet van uit gaan, en komt de ruis uit het kanaal. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad.
Ik heb het wel gehoord, maar dat was bij lange na NIET genoeg het een "ruisbak" te noemen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)