Forum > Off-Zone

Onderteken petitie 'laat ons stappen'

(114 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 430
23-1-2008 08:51
1 x bewerkt. Laatst door Jelmer op 23-1-2008 09:01
Victor; de new-line liberaal. wink ;)

Ik ben juist de tegenovergestelde mening toe gedaan. Juist op de punten waar de overheid een stapje terug heeft gedaan de laatste jaren is het verslechterd. Privatisering van het openbaar vervoer, de post en als toppunt de zorgverzekering.... Bemoeienis van de overheid is nou eenmaal nodig omdat mensen het onderling niet altijd even fatsoenlijk kunnen regelen. Dat de gemeenten lokaal al de mogelijkheid hebben om het een en ander goed te regelen maar deze middelen ongebruikt laten is jammer. De centrale overheid zal dan in moeten grijpen om die handhaving af te dwingen..

Tien jaar geleden (in mijn punkerige, anarchistische jaren) had ik niet gedacht ooit nog zoiets als dit te zeggen laugh :D

Even for the record en ontopic: Ik denk overigens niet dat het vervroegen van de sluitingstijden een goede oplossing is. Ik gelood juis wel in het beperken van overlast door het gespreid naar huis gaan van de stappers. Het handhaven van de minimum leeftijd regels voor alcohol is wel iets wat moet gaan gebeuren
The return of the BoomBap
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
23-1-2008 08:57

Sylvia schreef:

Ik hou van de nacht en ik heb een hekel aan ochtenden, behalve wanneer ik ze meemaak als verlengstukje van een nacht doorhalen. Dat is nooit anders geweest. Ik zie niet in waarom mij dat plezier moet worden afgepakt, enkel en alleen omdat ouders hun kinderen en in dat verlengde kinderen zichzelf niet in de hand weten te houden.
De spijker op zijn kop!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-1-2008 12:14

braz schreef:

Sylvia schreef:

Ik hou van de nacht en ik heb een hekel aan ochtenden, behalve wanneer ik ze meemaak als verlengstukje van een nacht doorhalen. Dat is nooit anders geweest. Ik zie niet in waarom mij dat plezier moet worden afgepakt, enkel en alleen omdat ouders hun kinderen en in dat verlengde kinderen zichzelf niet in de hand weten te houden.
De spijker op zijn kop!
maar helaas niet meer mogelijk de laatste tijd!!! Er is in dit geval een maatschappelijk probleem, veroorzaakt door een kleine groep die wel aan het groeien is.

Echter is het niet alleen de kleine groep die zich lam zuipt, ouders die het toelaten, overheden die niet optreden, horeca ondernemers die deze groep toch binnenlaat enz enz.. Ik denk dat het een groot maatschappelijk probleem is dat alleen de kop kan worden ingedrukt door verbiedingen en sancties. En ja dan moet je idd beginnen met de openingstijden, de jeugd zelf en de ouders aanpakken.

Een kind van 14 mag gewoon vrij rondlopen snachts over straat.
Er zijn niet voldoende middelen om een groep beschonken jongeren snachts op te pakken en of te bekeuren. Politie loopt reeds met te weinig mensen over straat, worden steeds vaker in het nauw gedreven door een groep jongeren waarbij uiteindelijk een ME eenheid aan te pas moet komen om die gastjes te bedaren!! TE GEK voor woorden.

Respect voor het gezag zou moeten terug komen, keihard aanpakken van deze groep is dus noodzakelijk. Echter is dit bij de wet niet mogelijk, een agent wordt vervolgd omdat hij iemand te hard zou hebben aangepakt... te gek voor woorden.. De media doet er een schep bij bovenop door alleen de verhalen van de jongeren te laten zien. Oww wat zijn ze zielig als ze een tik hebben gekregen.

Voorbeeld: de protesten van de middelbare scholen afgelopen jaar, te gek voor woorden hoe aggressief die jeugd tegen politie en ME was. Waterkanonnen en politie te paard die een groepje kleuters uiteen moesten drijven. Politie die niet op mag treden.. het zijn nog maar kinderen.. Ja dag!! weet je wat ze hadden moeten doen? die gasten allemaal oppakken, ID inleveren en de gezamelijke kosten verhalen op die kids!

Wedden dat ze het niet een 2de keer zullen doen?
De verscherpingen van de regelgeving vind plaats aan de verkeerde kant.. Laten ze beginnen met het teruggeven van gezag, zowel voor de leraren, ouders als ook politie.

Politiek kunnen we helaas weinig aan doen, democratie is steeds verder te zoeken.. wij stemmen, en vervolgens vormen de partijen zelf een coalitie zoals zij dat willen en hoe het hun het beste uitkomt.. Dat het niet werkt boeit niet, doen we allemaal toch een beetje water bij de wijn?? Inmiddels is die wijn wel meer water dan wijn. shocked 8O
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
23-1-2008 13:33
dat de kroegen absurd vroeg dicht moeten vind ik ook niet goed,
maar het feit dat de jeugd tegenwoordig eerst overal gaat indrinken en dan pas half dronken rond 12 uur de kroeg binnenkomt vind ik ook niet kunnen.

Ik ga zelf altijd met mijn vrienden rond 9 naar de kroeg, en dan rond 1-2 uur weer naar huis, heb je ook leuke avond gehad, die onzin van tot in de morgen, en dan in de klas half in coma je leraar aanzitten te kijken de maandag erna
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
23-1-2008 13:36
Het openbaar mininsterie noord en midden limburg gaat na de carnaval trouwens vele steekproeven houden bij horeca en detailhandel op naleving van alcoholverstrekking.

Boete is officieel een uit de derde categorie maar viel vaker lager uit, deze keren zal deze ook echt de DERDE categorie zijn.

en regeling om in het bezithebben van alcohol onder de 16 jaar ipv verkoop onder de 16 jaar ligt klaar.
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
Dj_eerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-4-2003
Laatste: 13-7-2012
Berichten: 99
23-1-2008 15:41
2 x bewerkt. Laatst door Dj_eer op 23-1-2008 18:01
Ik zelf ben 15 jaar en drink uit principe niet, ik kom ook in de kroeg. Wat ik daar merk is dat als mij een biertje wordt aangeboden en ik wijs hem af dat ik raar word aangekeken en er wordt gezegd:'aah, kan toch wel? Éentje dan?'

Ik vind dat de jongeren blij moeten zijn dat mensen hier zich zorgen over maken over drankgebruik. Drankgebruik in de puberteit belemmert de ontwikkelingen van de hersenen tegen waardoor de leer/schoolprestaties dus minder worden. Een gevolg daarvan is dus dat je later minder kans hebt op een goede baan. Mede door die drank.

Het is ook niet zo dat drankgebruik alleen bij de lagere niveaus gebeurd. Ik doe zelf vwo en zie het gebeuren en snap zelf echt niet wat er stoer aan is om te drinken (en roken daarbij).
Jan2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 29-9-2015
Berichten: 146
23-1-2008 17:31
Dit moet degene die de campagnes tegen alcoholmisbruik gemaakt heeft als muziek in de oren klinken. Amen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
23-1-2008 23:42
Belachenlijk idee, net als het anti-roken gezeur..

Lekker straks om 6 uur, buiten nog volop licht en vlak nadat je hem avondeten naar binnen gesmokkeld hebt uit te gaan om vervolgens netjes om 12 uur (ofzo...) thuis te zijn, ah misschien een voordeel; er zullen nog meer illegale party's georganiseerd worden..

Dat kinderen onder de 16 geen alcohol mag worden gegeven prima, haast logisch... Verder zie ik tijdens het uitgaan niet zoveel verkeerd gaan, en iemand die kots van de alcohol leert er wel van... Geen goede opleiding kunnen doen/werk krijgen omdat je in je jeugd een biertje teveel gedronken hebt? Je bent wel een erg labiel persoon als dat je leven zo erg beinvloed wink ;)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
23-1-2008 23:45

Mr. Edie schreef:

Belachenlijk idee, net als het anti-roken gezeur..

Lekker straks om 6 uur, buiten nog volop licht en vlak nadat je hem avondeten naar binnen gesmokkeld hebt uit te gaan om vervolgens netjes om 12 uur (ofzo...) thuis te zijn,
Wel een beetje realistisch houden he laugh :D
ah misschien een voordeel; er zullen nog meer illegale party's georganiseerd worden..
Zou dat toch eerder omschrijven als een nadeel!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2008 23:47

Mr. Edie schreef:

Belachenlijk idee, net als het anti-roken gezeur..
Ahum, ik ben blij dat ik niet meer hoef te VRAGEN om die ranzige stinkende, ogen-prikkelende doods-staven uit m'n buurt te houden als ik een drankje doe in een kroeg, of nog erger, een hapje zit te eten in een restaurant waar mijn eetlust wordt bedorven door die verderfelijke stank. Bah.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)