Forum > PC related Forum

Planning software

(45 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-11-2006 19:43
Hallo,

voltcontrol schreef:

P.s. ik vind VPN maar niks. Vaak niet op te lossen connectieproblemen mee gehad binnen een grote "corporate".
Niet mee eens, zolang je maar de grenzen weet van de mogelijkheden van je apparatuur en weet wat je instelt.
VPN kán zéér stabiel zijn, mits goed geconfigureerd.

VPN connectie-problemen komen meestal voort uit slecht geconfigureerde apparatuur en/of slechte (goedkope) apparatuur.

Een ook niet te onderschatten probleem is dat met het gebruik van VPN apparatuur te weinig wordt gekeken na geheugen en CPU belasting.
Een overbelaste (Cisco) router bijvoorbeeld laat ook steekjes vallen bij een te hoge belasting.

(Cisco CPU te checken, voor de geïntresseerden, door "sh proc cpu" en "sh proc cpu hist" aan de router-prompt in te geven (memory door "sh proc mem")

Het haperen van de VPN kan ook liggen aan het éénzijdig even wegvallen van de Internet-verbinding, waar meestal de printers, die over de VPN lopen, last van onder vinden en als gevolg niet meer printen.
RDP verbindingen hebben hier minder (tot zelfs géén) last van, ook al lopen ze over dezelfde "hikkende" VPN.

"Het niet méér kunnen printen over de VPN" is vrij simpel te "clearen" door een "clear crypto isa" en "clear crypto sa" aan de router-prompt te geven (VPN blijft zelf behouden tijdens de "clear").
Bij slechte verbindingen (lees=steeds wegvallende Internet-verbindingen) kun je dit zelfs automatisch (scheduled) laten doen door de router.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-11-2006 11:32
Hey Webbie, het probleen zat niet erg diep, het probleen was dat gebruikers thuis zelf de instellingen moesten maken...gebruikers...shut up :X
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
23-11-2006 11:59
Daarvoor kun je ze een USB stick meegeven waar alles op staat. Enige dat ze dan hoeven te doen is de dubbelklikken (en dat lukt meestal nog wel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-11-2006 12:01
Als de policies van de firma stickjes toelaten...
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
23-11-2006 12:12

voltcontrol schreef:

Als de policies van de firma stickjes toelaten...
Dus jij wilt zeggen dat het bedrijf in kwestie er een policy op nahoudt voor computers die mensen THUIS gebruiken?

Chips... Vertelt het bedrijf ook hoe vaak hun medewerkers hun toilet schoon moeten maken? laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
23-11-2006 12:29

Dré schreef:

voltcontrol schreef:

Als de policies van de firma stickjes toelaten...
Dus jij wilt zeggen dat het bedrijf in kwestie er een policy op nahoudt voor computers die mensen THUIS gebruiken?

Chips... Vertelt het bedrijf ook hoe vaak hun medewerkers hun toilet schoon moeten maken? laugh :D
Dat dan weer niet, ik heb wel de minuten die ik moest pissen cq andere dingen softwarematig registreren...onder het motto hoe zielig kan het worden...

Maargoed, nee, ik bedoelde dat binnen het bedrijf in kwestie geen USB stickjes gebruikt mogen worden. Belachelijk maar je wel vaker hoor.

VPN staat dan onterecht te boek bij me als onbetrouwbaar dat is al wel duidelijk. wink ;)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)