Forum > Algemeen Forum

Afmetingen flightcase SL1200 en gebruik XLR

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 12:03

Dré schreef:

De 5 polige voor jezelf (lekker makkelijk met 1 kabel) en de 2 x 3-polige voor die keren dat je te maken hebt met mensen die nog nooit van de 5-polige XLR STANDAARD gehoord hebben (en da's best vaak). Wat ik gedaan heb is zelf de 5-polige gebruiken en een aantal verloopjes gemaakt van 5-polig naar 2 x 3 polig.
Welke kabel gebruik je er dan voor. In de shop zie ik alleen standaard kabel.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
5-8-2003 12:14
Zo, dan kun jij slecht lezen: www.new-line.nl/v/5975
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 12:23

Tom schreef:

Zo, dan kun jij slecht lezen: www.new-line.nl/v/5975
Herstel: in de shop zie ik GEEN losse kabel zonder connectors.
Ik wil alle kabels zelf maken, dus de kabel wil ik van de rol hebben omdat ik meerdere kabels van verschillende lengtes maak.

Alhoewel de prijs me meevalt, kan ik natuurlijk ook gewoon knippen. wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
5-8-2003 12:27
De kabel die Tom aangeeft is DMX kabel (dus 2 aders + afscherming) met daaraan 5 polige XLR stekkers. Dus niet geschikt voor jouw toepassing.

Voor de kabels tussen mixer en versterkerrack gebruik ik 2 parige multikabel (slecht aan te komen EN dik dus past voor geen meter in een XLR-5 stekker). Voor de kortere verbindingen (tot ca. 5 meter) gebruik ik 4-aderige kabel + totaalmantel. Op zich is dat geen ideale oplossing (je hebt immers een iets verhoogde kans op overspraak tussen kanalen) maar het is tenmiste wel een kabel die verkrijgbaar is EN in de XLR pluggen past.

Ik weet niet of de kabel in de webshop staat (volgens mij niet). Vraag anders even via E-mail (dan voeg ik hem toe).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
5-8-2003 12:35
Sorry, ik dacht 5 pins en geheel bedraad.

Maar 2 TT's sluit je niet aan met één 5 polige kabel.
Ik spreek uit ervaring: Er KOMT overspraak.
Beter is dus iedere TT met een aparte per signaal draad afgeschermde kabel aan te sluiten. Ik heb daarvoor een goede tweeling afgeschermde signaal kabel genomen. Daarvan is iedere signaal ader apart afgeschermd, en ook nog een de afscherming apart geïsoleerd.
Er bestaan ook Mic kabels met 2 apart afgeschermde signaal draden.
Die zijn alleen wat duurder dan zo een waar twee draden in zitten met de afscherming er omheen.

Een goedkope oplossing als je toch veel adertjes in een kabel wilt hebben: Neem een Scart kabel en sloop de pluggen er af.
Een goede heeft diverse apart afgeschermde draden,
een goedkope heeft één grote afscherming.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-8-2003 15:30

Tom schreef:

Maar 2 TT's sluit je niet aan met één 5 polige kabel.
Ik spreek uit ervaring: Er KOMT overspraak.
Beter is dus iedere TT met een aparte per signaal draad afgeschermde kabel aan te sluiten. Ik heb daarvoor een goede tweeling afgeschermde signaal kabel genomen.
Ik hou niet van twee losse kabels naast elkaar, wat is dan een tweelingkabel? Die zitten dan gewoon met de buitenkant tegen elkaar neem ik aan?
Die zie ik niet in de shop.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
5-8-2003 18:11
Klopt, die zie je ook niet in de shop, daar moet je voor bij een goede hi fi zaak zijn, en dan bedoel ik niet die goedkope tweeling tulp tulp snoertjes, maar een beetje beter met een goede afscherming.
Daar doe je namelijk al die moeite voor;
Je probeerd overspraak te voorkomen.
Zoals ik al zei, er is ook mic snoer waarvan de signaal kabels per stuk zijn afgeschermd.
Dat is de mooiste oplossing.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
6-8-2003 10:09
www.new-line.nl/v/5720

Ik heb nog steeds geen (nog bestaande) leverancier kunnen vinden die 2-parige multikabel kan leveren (ze beginnen allemaal bij 4-parig). Maar ik blijf zoeken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
6-8-2003 14:03
Sky heeft het in zijn collectie met neopreen.
Wel even een monster vragen, want ze weten amper zelf wat 2 aderig/apart/afgeschermd is.
En ik heb wel eens een rol gewoon afgschermd gehad.

Bestelnummer: 8074.293
Blz 272 van de laatste catalogus.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
6-8-2003 16:44

Tom schreef:

Sky heeft het in zijn collectie met neopreen.
Wel even een monster vragen, want ze weten amper zelf wat 2 aderig/apart/afgeschermd is.
En ik heb wel eens een rol gewoon afgschermd gehad.

Bestelnummer: 8074.293
Blz 272 van de laatste catalogus.
Kan het boek van Skytronic zo snel niet vinden (hoe zou dat toch komen).

Op de webshite van Skytronic kom ik echter wel een bepaalde kabel tegen met als artikelnummer: 804.293

Zou het kunnen zijn dat je een typefout gemaakt hebt?

In dat geval heb je zelfs 2 fouten gemaakt. De kabel in kwestie is namelijk vrij ordinaire ONE PAIR kabel. En da's dus precies NIET wat Gupy nodig heeft. Gupy heeft een 2-PARIGE kabel nodig! Een 2 parige kabel bestaat uit TWEE PAREN van ELK 2 draden met ELK hun eigen afscherming!!! En dat dan weer mooi verwerkt in een RONDE kabel (en niet in zo'n tweeling ding als wat ik eerder aangaf). Maar het dubbele tweeling ding dat ik eerder aangaf is wel hetgene dat electrisch gezien nodig is (alleen is het dan mooier als beide paartjes in een rubber mantel zitten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)