Forum > PC related Forum

Planning software

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
21-11-2006 00:14
Is het dan geen mogelijkheid om je databases online te hebben, en een stukje software op je pc's te hebben draaien? Laptop heb je waarschijnlijk 16/7 bij je, dus moet opzoeken of terugbellen na 2 minuten niet zo'n probleem zijn. Bovendien kan zo iedereen actuele gegevens ophalen (stel er zit iemand op je kantoor te werken aan facturen terwijl jij op locatie even snel de actuele planning door wil nemen).
Vergeet niet te lachen
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-11-2006 00:17

Melo-G schreef:

(stel er zit iemand op je kantoor te werken aan facturen terwijl jij op locatie even snel de actuele planning door wil nemen).
Juist het offline aanpassen van gegevens en deze op een later punt synchroniseren kan tot problemen leiden.
Maar dat is MIJN mening...
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
21-11-2006 00:17
Maar moet je kijken hoe de initiele vraag nu uit z'n verband gerukt wordt. Dit is - naar mijn ervaring - een reden waarom veel ICT projecten mislukken. Bouw eerst nu maar eens een goede lokale tooling en ga dan vervolgens deze online gooien of op PDA's of whatever. Krijg dit eerst nu maar eens in de lucht.

Tijdens de ontwikkeling kun je uiteraard wel rekening houden met dat het een internet tool wordt. OO programmeren en je datamodel zo opbouwen dat het lekker werkt doen al wonderen. Maar zet t eerst maar eens neer.

Desnoods gooi je er dus een pda versie van met een pocket SQL versie en een synchronisatie, ben je naar mijn inschatting nog steeds minder kwijt.

En voor een planning doet outlook ook wonderen:) Uitlezen van Outlook kan direct in SQL met een bridge of direct in Access. Heb je die zooi ook weer erin. Hou het behapbaar, anders mislukt t.
niet nodig
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
21-11-2006 00:19
En je kunt een MS SQL icm Acces VB schil prima op meerdere pc's draaien in een kantoor. Je moest eens weten wat er in het dagelijks leven op een Access schil draait. laugh :D (en ja spreek uit ervaring)
niet nodig
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-11-2006 00:23
5 x bewerkt. Laatst door Webbie op 21-11-2006 00:32
Hallo,

Voor veel systeembeheerders is Windows server SMB 2003 een erg vies woord.
Niets zo totaal uitgekleed als SMB, met ogenschijnlijk veel functionaeliteit.
Maar nou net die dingen die je echt nodig hebt als systeembeheerder, om wat dieper in het OS in te grijpen, mis je een stuk of zijn helemaal niet meer te vinden.

Voorbeeldje (waar ik nogal wat bedrijven de mist in heb zien gaan): Lekker goedkoop en toch lekker veel functionaliteit (SMB server 2003 is goedkoper als Standard server 2003). Achteraf duurkoop, als het bedrijf in kwestie, thuiswerkers via RDP op de server wil laten werken. Om het allemaal "officieel" te houden, is het niet mogelijk om meerdere gebruikers tegelijk een RDP te geven.

Op het bedrijf waar ik werk, heb ik 15 servers onder mijn beheer, waarvan er twee echt ASP (Terminal Server) draaien (redundant). Daarachter staan verschillende applicatie-, mail- (gelukkig géén Exchange, maar Kerio Mailserver) en proxy-servers. Alle VPN-verbindingen komen over een 2Mbit/2Mbit (met failover), waarover weer de RDP's en printers.

Over die verbinding zitten ongeveer 65 man te werken via ASP. Het mooie daarvan is dat ons programma van overal ter wereld te bereiken is. Ons programma bestaat uit verschillende modules, namelijk: grossier, verhuur, , werkplaats, verkoop en boekhouding.

Draait als een "tiet".... laugh :D

Binnenkort worden uitvalsroutes opgebouwd in de U.S.A. en Asia, eindelijk mag ik dan eens een keer in het vliegtuig happy :).

Voor 50,- Euro inclusief per maand, heb je een compleet bureaublad overal ter wereld benaderbaar.
Bijna elke applicatie kan draaien op Terminal Server. Voor de mensen die interesse hebben, kunnen me altijd mailen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
21-11-2006 00:23

mutz schreef:

Maar moet je kijken hoe de initiele vraag nu uit z'n verband gerukt wordt. Dit is - naar mijn ervaring - een reden waarom veel ICT projecten mislukken. Bouw eerst nu maar eens een goede lokale tooling en ga dan vervolgens deze online gooien of op PDA's of whatever. Krijg dit eerst nu maar eens in de lucht.
Agree, tis laat en we lopen vooruit op dingen. Morgen maar eens concreet kijken of 't in eerste instantie een off-line prog kan worden, heel basic, heel simpel, maar wel doeltreffend.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-11-2006 00:25

mutz schreef:

Tijdens de ontwikkeling kun je uiteraard wel rekening houden met dat het een internet tool wordt. OO programmeren en je datamodel zo opbouwen dat het lekker werkt doen al wonderen. Maar zet t eerst maar eens neer.
En da's precies de reden om NU alvast aan te geven bij de "eisen" dat het wel eens zeer praktisch kan zijn de boel ook online te hebben.

Vandaar ook mijn opmerking ("In 't mooiste geval").
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-11-2006 00:27

Webbie schreef:

Voor veel systeembeheerders is Windows server SMB 2003 een erg vies woord.
Niets zo totaal uitgekleed als SMB, met ogenschijnlijk veel functionaeliteit.
Maar nou net die dingen die je echt nodig hebt als systeembeheerder, om wat dieper in het OS in te grijpen, mis je een stuk of zijn helemaal niet meer te vinden.
Maar voor een server met slechts 2 gebruikers: "Administrator" en "Jeroen" en slechts 1 mailbox in gebruik bij user "Jeroen" is het een zeer praktische en fijne oplossing. laugh :D

(Overigens: SMB, bedoel je niet SBS?)
Light Image
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
21-11-2006 00:28
Helemaal mee eens. Asp.net kan een prima systeem zijn. Maar voordat 65 man tegelijk in 1 agenda die niet gesynchroniseerd wordt zitten te werken met deze mogelijke planningssoftware, dan ben je wel even verder.

Maar goed waar hebben we het hier over??? Een internationale drive in die 5 vestigingen heeft en 27 personeelsleden die continu online dienen te zijn? Dacht dat we het over planningssoftware hadden die niet te duur moest zijn, lokaal moest draaien en eventueel een link heeft naar een boekhoudpakket. Daar begonnen we.....
niet nodig
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-11-2006 00:35
Het lijkt mij iig wel zo makkelijk om dergelijke keuzes vooraf te maken. Het is nu niet echt praktisch om te beginnen met een locaal acces prog en dat uit te bouwen, als achteraf blijkt dat lauter een webinterface voldoet.

Maar bijde mogelijkheden hebben zo hun duidelijke voor en nadelen.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)