Forum > Algemeen Forum

Apres Ski Party

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
23-6-2009 15:55

DJ Robbie schreef:

Carre is idd aan de kleine kant maar de bedoeling is om zo min mogelijk geld uit te geven.
Sneeuwmachines is ook zkr een leuk idee maar wel te duur.
Het idee van Get-Right m.b.t. het uitlichten van de band zal ik zkr onthouden!
Heb nu al best veel over de lichshow gehoord, maar zijn er ook nog tips of ideeen over het geluid?
Ik hoor et graag.

Groeten, Robin.
Waarom zouden we nog meer ideeën moeten geven als zelfs een paar simpele sneeuwmachines te duur zijn? Die kosten hooguit een paar tientjes inhuur.
Verder krijg ik het idee dat er eigenlijk al iets is bedacht en niet meer vanaf geweken wordt.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
23-6-2009 18:26
Inderdaad, we kunnen dan allemaal wel mooie ideeën aandragen, maar dan heb je er eigenlijk toch niks aan...

maargoed als reactie dan op je vraag of er mensen een opmerking en/of tips konden geven over het geluid:

Wanneer de band komt is het handig om een PA-tafel / regelmengtafel tussen je Pioneer-set en je geluidsset te hebben. Je sluit dan de Pioneer-set op de PA-tafel aan, en het geluid van de band (de PA-tafel van de band) op jullie eigen PA-tafel.

Veel bandjes prikken namelijk niet graag in op een DJM (DJ mixer).

Edit: maargoed, ook deze optie zal wat geld kosten, dusja...
Verhuur & verkoop van special effects
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-6-2009 18:35

Get-Right schreef:

Veel bandjes prikken namelijk niet graag in op een DJM (DJ mixer).
Waarom niet?

Martin.
kvm entertainment
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
23-6-2009 20:21
Ik heb op diverse feesten gestaan (waar ik licht mocht schuiven) waar bandjes gewoon geweigerd hebben om in te prikken op een DJM en dat er op het laatste moment toch nog een PA-tafel geregeld moest worden. Of dat ze gewoon rechtstreeks op de versterkerracken (XLR) wilden inprikken.

Volgens mij was de reden hiervoor dat ze in moesten prikken met tulp (ongebalanceerde ingang). Iets wat volgens mij de gemiddelde geluidstechnicus liever niet doet. Plus heeft het te maken met hoe de instelling achterop de DJM staat. Dat noemen ze bij Pioneer achter op de DJM geloof ik de 'Master Att' als ik me niet vergis. Deze kan op -12 dB, -6 dB, -3 dB en 0 dB staan. Wat vooral veel gebruikt wordt op festivals waar de geluidstechnicus niet echt de controle heeft om de DJM (en de DJ's) in de gaten te houden.
Verhuur & verkoop van special effects
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
23-6-2009 20:41
Een band op een DJM ? Daar zou ik niet graag geluidstechnicus van willen zijn. Doe mij dan maar een leuk PA tafeltje, het hoeft dat niet eens super goed te zijn, als ie zijn werk ma doet!
En we hobbelen maar door!
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
23-6-2009 20:42
Gaat hier ook om doorprikken wink ;) dus wordt wel gebruikt gemaakt van een PA mixer, maar dan via de DJM
Boemboem..
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
23-6-2009 21:43
En dat doorprikken doen ze liever ook niet zo graag op een DJM. En dat leg ik dan weer hierboven uit.
Verhuur & verkoop van special effects
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-6-2009 22:13

Get-Right schreef:

Ik heb op diverse feesten gestaan (waar ik licht mocht schuiven) waar bandjes gewoon geweigerd hebben om in te prikken op een DJM en dat er op het laatste moment toch nog een PA-tafel geregeld moest worden. Of dat ze gewoon rechtstreeks op de versterkerracken (XLR) wilden inprikken.
Ik zie de toegevoegde waarde van het inhuren van een PA tafel niet.
Volgens mij was de reden hiervoor dat ze in moesten prikken met tulp (ongebalanceerde ingang). Iets wat volgens mij de gemiddelde geluidstechnicus liever niet doet.
Dan prikken ze toch rechtstreeks in. DI box is ook een optie.

Punt is namelijk met je verhaal dat als er een PA tafel staat het minstens brand X moet zijn. Terwijl de band mogelijk met produkt B komt.
In dat geval zou ik lekker het signaal via de DJM laten lopen.

Daarnaast is de disco de hoofdact en de band een bijact, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze niet tegemoetkomt, maar er zijn grenzen.

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-6-2009 23:13
Als het even kan zou ik ook liever direct inprikken dan op een DJM..

Waarom? Vraag het me niet...
If it ain't Dutch it ain't much...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
24-6-2009 23:21
Sorry dat ik het zeg, maar als je een themafeest geeft, dan moet je niet alleen naar licht en geluid kijken, maar naar AANKLEDING van de zaal..

Daar gaan we; houten planken, ski's, skibrillen, sneeuw, domme lichteffecten etc etc.

Zo zou ik voor veel parren gaan, ipv intelligent licht.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)